AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Er 168 høy og 120 kg. 40 år. Er så forbannet på meg selv at jeg lot det gå sånn her. Men årevis med depresjoner og dårlige opplevelser i livet har vel bidratt. Jeg har legetime neste uke og tenker å høre om Wegovy. Jeg går turer og spiser sunn mat, men jeg klarer ikke å styre meg med coca cola og sukker, så tenker kanskje denne kan hjelpe. Hvor mye gikk dere som er veldig overvektig ned i starten? Hvor mye har dere gått ned totalt? Jeg vet at er man så feit som meg så går man ofte ned mye i starten uansett hvordan man gjør det. Men jeg trenger noe som gjør at sukker byr meg imot... Anonymkode: b0e92...29e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Anbefaler deg å lese en av de mange andre trådene her og i kropp&helse-forumet om wegowy. Da skjønner du kjapt at det er STORE variasjoner i hvor stor effekt man har, hvor mye man går ned - på hvilken dose osv. Der står det også om store forskjeller i bivirkninger… mange tråder om dette som sagt. Anonymkode: bd14f...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Er du da innstilt på å gå på dette resten av livet? For hvis du ikke tar tak i de dårlige vanene så er du like langt den dagen du slutter på sprøyta. Anonymkode: 7fdcf...154 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Ville absolutt forsøkt, ja. Det fine med Wegovy er jo at man bare kan slutte om de funker dårlig eller du får flere bivirkninger enn du kan godta. Anonymkode: 17862...b51 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Kan du ikke drikke sukkerfri cola? Da kan du drikke så mye du vil. anbefaler først og fremst treningsveiledning og kostholdsplan. F.eks strongbody tilbyr dette online. Lær deg å spise skikkelig mat Anonymkode: 382b6...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Ville absolutt prøvd. Har selv gått på Ozempic i over et år og gått ned ca 10 prosent. Det motiverer også til et sunnere kosthold når man først har merket at det er mulig. Fryktelig deprimerende å være feit, hvis man bryr seg om hvordan folk ser ut. Anonymkode: f22c7...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er fem cm høyere enn deg, men veide det samme. Var også noen år eldre da jeg tok tak. Som hos deg, så var maten stort sett ok, det var alt det andre utenom som var problemet. Spiste snop/usunt enten jeg var glad, lei meg, stressa, sint... Du skjønner greia.... Jeg hadde også legetime (for noe annet) jevnlig en kort periode. Vurderte ekstremt å tørre å be om resept på Saxenda eller Wegovy. Det satt langt inne, for jeg likte jo ikke å snakke om vekt. Så gikk det en liten f.... i meg. Har ei venninne som har gått på Saxenda en stund (før jeg bestemte meg for å ta tak), og hun fortalte jo om bivirkninger, og også hvordan det var en "angst" i henne for hvordan det ville bli å trappe ned eller å slutte. Om hun ville gå opp alt igjen. Hun har gått ned litt mer enn meg, og også litt fortere enn meg. Men jeg har gått ned over 30 kilo nå, UTEN medisiner. Jeg slipper å ha bivirkninger, jeg slipper å grue meg til om jeg kan klare meg uten, jeg slipper å tenke på kostnadene ved det. Jeg skjønner at du føler at du ikke har sjans til å få det til alene. Men når jeg har fått det til, som hadde resignert og bare ukritisk spiste alt jeg hadde lyst på, til tross for at jeg følte meg drit - da kan du også få det til! Anonymkode: 0f355...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Snakk med legen din om det. Hvis legen din tror at Wegovy kan være noe for deg, ville jeg prøvd, hvis du har råd til det. Det er ikke alle det fungerer for. Enkelte blir så plaget av bivirkninger at de må slutte, og enkelte opplever ingen effekt i det hele tatt selv på høyeste dose. Men i mellom de to ytterpunktene er det veldig mange som har veldig god hjelp av dette medikamentet. Jeg har gått på Wegovy i ett år. Har gått ned 35 kilo. Trenger å gå ned 20 kilo til, men det har stoppet litt opp nå. Håper å komme litt videre snart. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Hva med å få hjelp til kostholdet i første omgang? Noen som lager en plan på hva du skal spise og som følger deg opp. Hvis det ikke funker kan du prøve sprøytene. Anonymkode: 98272...ebe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hva med å få hjelp til kostholdet i første omgang? Noen som lager en plan på hva du skal spise og som følger deg opp. Hvis det ikke funker kan du prøve sprøytene. Anonymkode: 98272...ebe Ja, for det har hun sikkert aldri prøvd…. 🙄 Anonymkode: bd14f...6fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, for det har hun sikkert aldri prøvd…. 🙄 Anonymkode: bd14f...6fd Ikke sant😅 Jeg har prøvd mye...og det funker IKKE med noen som skal ha kontroll og lage planer for meg som jeg må følge og rapportere. Det takler jeg ikke. Ja, jeg skjønner jo at sprøyta og må følges opp på en måte, men håper dere skjønner hva jeg mener. Og til den som nevnte at det bare er å bytte ut cola med cola uten sukker; er du seriøs? Ts Anonymkode: b0e92...29e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Cola uten sukker er ikke godt, men kanskje du kan bytte den ut med f.eks Pepsi Max? Du bør vel jobbe litt med innstillingen også? Du bare fastslår at du greier det ikke på egenhånd, du kan ikke be om hjelp med kostholdsplan, og du kan ikke gi opp Cola... Ok, lykke til. Anonymkode: 28179...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Jeg ville prøvd å få en kickstarter på dietten https://www.vestlandklinikken.no/livstilspesialisten før Wegovy. Anonymkode: 10e61...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Cola uten sukker er ikke godt, men kanskje du kan bytte den ut med f.eks Pepsi Max? Du bør vel jobbe litt med innstillingen også? Du bare fastslår at du greier det ikke på egenhånd, du kan ikke be om hjelp med kostholdsplan, og du kan ikke gi opp Cola... Ok, lykke til. Anonymkode: 28179...20d Du tror ikke at jeg har prøvd dette med kostholdsplan og alskens dietter OG terapi? Jeg har prøvd å kutte ut sukker, og i perioder funket det. Jeg har prøvd alt. Derfor vil jeg prøve dette nå. Ps: Pepsi Max smaker verre enn noe annet i hele verden. Jeg har prøvd å heller drikke det, men jeg klarte det ikke. Ts Anonymkode: b0e92...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #15 Del Skrevet 19 minutter siden Jeg ville definitivt prøvd wegovy. Hele Hollywood går jo på den! Ja, den er dyr, men du sparer jo fort inn det du bruker ved at matbudsjettet bli mye lavere. En bekjent går på den, hun har gått mye ned. Anonymkode: 6add2...de9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå