Gå til innhold

Blomster fra kjæresten til rund bursdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fylte nylig 50 år, og bor ikke sammen med kjæresten. Vi er langdistanse, da han bor i et annet (europeisk) land. Til bursdagen min fikk jeg melding med gratulerer med dagen, og 20 roser på døra. Vinterroser, til 399,-. (ja, jeg sjekket prisen) Vi har vært sammen i ca 1,5 år. 

Er jeg urimelig som blir skuffet over kun en bukett blomster på femtiårsdagen..? Lurer liksom på hva man kan forvente. Mener ikke at man må kjøpe noe dyrt, liksom, men bare....NOE med litt omtanke? Spesielt når det er en rund dag? 

Anonymkode: a1eb2...a33

Du burde fått noe bedre. Blomster og smykke synes jeg 🥰💐💍 

Anonymkode: bdb77...04d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er grunnen til at jeg HATER å kjøpe og gi gaver. Oddsen for at folk blir skuffa eller sure er så utrolig høy.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, jeg ser at det var teit å sjekke prisen. Men er det ikke litt naturlig å markere femtiårsdagen littegrann, da? Vise at man setter pris på den andre liksom? På kortet sto det også: Gratulerer med dagen! Håper du får en fin dag. 

That's it. 

I min bok er det å markere, men alle opplever sånt ulikt. Har du vært tydelig på hva du forventer deg? Det er generelt dumt å tenke at andre kan lese tankene dine. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt skuffet. Synes det var en veldig snau bursdagsgave, og særlig på en så stor rund dag som 50-årsdagen. 

Anonymkode: dd75f...74d

Fyren har vært sammen med TS i en bitteliten brøkdel av livet hennes. Å gjøre noe veldig stort for henne på en 50-årsdag er veldig rart…

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er helt enig, en bukett roser til 50 ÅRS er altfor ille, det mener jeg faktisk. 

Anonymkode: eb6ff...b0d

Han har vært sammen med TS i 1.5 år. 50-årsdag er i så måte irrelevant.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan jo hende han har sendt en pakke til deg da, som ikke har kommet frem enda. Blomster levert på døren blir levert på bestilling, vanskelig å time en pakke i posten. 

Anonymkode: 0fdce...2ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også blitt skuffet, ts! Det handler ikke bare om pris, men om tanken som ligger bak. Jeg tror du ville blitt glad hvis han hadde lagt til et kort hvor han hadde skrevet at han er glad i deg & gjerne vil feire dagen samme med deg neste gang dere sees. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk halvparten av et armbånd av min mann til 50 årsdagen det kostet 40000 og han spyttet i halve summen.

Anonymkode: 965ea...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vel, vi er nå kjærester da, til vanlig treffes vi oftere, men vi traff hverandre for et par uker siden. Men nå er det altså en litt spesiell jobbsituasjon som gjør at det blir et opphold en stund. Men planen er å treffes igjen i april, da. Jeg fikk forresten de eksakt samme blomstene i fjor til bursdagen, og da ble jeg kjempeglad, fordi det var fine blomster, og forholdet var relativt nytt, så jeg forventet liksom ikke så mye. Men nå har det gått et år til, og når det nå er såpass rundt tall, så... trodde jeg kanskje at jeg skulle få litt mer oppmerksomhet på en måte.. Kjenner jeg er bare skuffet og litt lei meg, og vet ikke om jeg overdriver, så det er derfor jeg spør. Er ikke viktig for meg med dyre gaver, men hadde liksom håpet på noe han hadde lagt litt omtanke i. 

Jeg ønsker også å ta det opp med ham, fordi jeg ønsker jo å vite det hvis forholdet vårt ikke er det helt store for hans del. 

Kjenner jeg er glad jeg ikke har en partner som deg. Og et par andre i tråden. For meg er gavestyr turn off. 

Hadde partneren min "tatt det opp med meg" at en blomsterhilsen ikke er bra nok, hadde jeg bare ikke orket..... 

Anonymkode: bbcc5...32f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fikk halvparten av et armbånd av min mann til 50 årsdagen det kostet 40000 og han spyttet i halve summen.

Anonymkode: 965ea...b70

I alle dager. Måtte du betale 20.000 selv?

Ikke at 20.000 er en liten gave akkurat, men jeg hadde ikke likt å måtte betale i penger til min egen bursdagsgave. Da fikk han heller kjøpe et armbånd som bare var fra ham, og til en rimeligere pris.

Til TS vil jeg si at jeg skjønner at du ble skuffet, en gave til 350 er ganske puslete til en rund dag.

Men, jeg ville aldri ha tatt det opp. Det synes jeg ikke du skal gjøre. Du får heller ta til etterretning at han ikke gjør seg noen umake med å kjøpe en personlig gave til deg. Blomstene synes jeg du kunne fått ved siden av. Det trenger ikke å være en kjempedyr gave, men en gave til et par tusen synes jeg man i hvert fall bør kjøpe til sin kjæreste på en rund dag.

Anonymkode: e8844...390

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

alle dager. Måtte du betale 20.000 selv?

Dette høres ut som om noe de har snakket om og avtalt, da. 😉. 20k var spenstig for en 50-års gave, synes jeg. Men folk har forskjellig økonomi. 

Anonymkode: e9baa...275

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (12 timer siden):

Han har vært sammen med TS i 1.5 år. 50-årsdag er i så måte irrelevant.

Nei det er ikke det, 1,5 år er ikke ingenting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette høres ut som om noe de har snakket om og avtalt, da. 😉. 20k var spenstig for en 50-års gave, synes jeg. Men folk har forskjellig økonomi. 

Ja, jeg antar at det var et helt spesielt armbånd som hun ønsket seg.

Det jeg reagerte på, eller som jeg for min del heller hadde ønsket, er at min kjæreste kjøpte noe på eget initiativ, selv om det var rimeligere. Synes det er litt trist om jeg må legge i penger i min egen gave. Men det er meg, tenker at TS hadde veldig lyst på det spesifikke armbåndet.

Anonymkode: e8844...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fylte nylig 50 år, og bor ikke sammen med kjæresten. Vi er langdistanse, da han bor i et annet (europeisk) land. Til bursdagen min fikk jeg melding med gratulerer med dagen, og 20 roser på døra. Vinterroser, til 399,-. (ja, jeg sjekket prisen) Vi har vært sammen i ca 1,5 år. 

Er jeg urimelig som blir skuffet over kun en bukett blomster på femtiårsdagen..? Lurer liksom på hva man kan forvente. Mener ikke at man må kjøpe noe dyrt, liksom, men bare....NOE med litt omtanke? Spesielt når det er en rund dag? 

Om du er urimelig kommer an på hva slags forhold dette er. Er det ren materialisme så skjønner jeg deg.

Er det kjærlighetsforhold er du urimelig og utakknemlig.

Han tenkte på deg og sendte en blomsterbukett som en hyggelig oppmerksomhet med masse god omtanke.

Du skriver han bor i et annet land, da er gjerne også blomster det som er mest praktisk å få til der og da. Kanskje han planlegger noe annet til dere møtes. Ikke godt å si.

Jeg kjenner en som følte seg glemt av alle på jobb på 50 års dagen. Etter lunsj lå det en innpakket sukkerbit på tastaturet sammen med en håndskrevet bursdagskort. Det viste seg å være fra nær venn og kollega som kom på at hnhadde glemt det. Trodde eller ei, men denne sukkerbiten er alt denne personen har snakket om siden da og er den beste oppmerksomheten hn kunne fått. Den reddet dagen og tanken hadde mye mer verdi enn hva gaven faktisk inneholdt.

Litt til ettertanke.

Anonymkode: 51964...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du er urimelig kommer an på hva slags forhold dette er. Er det ren materialisme så skjønner jeg deg.

Er det kjærlighetsforhold er du urimelig og utakknemlig.

Han tenkte på deg og sendte en blomsterbukett som en hyggelig oppmerksomhet med masse god omtanke.

Du skriver han bor i et annet land, da er gjerne også blomster det som er mest praktisk å få til der og da. Kanskje han planlegger noe annet til dere møtes. Ikke godt å si.

Jeg kjenner en som følte seg glemt av alle på jobb på 50 års dagen. Etter lunsj lå det en innpakket sukkerbit på tastaturet sammen med en håndskrevet bursdagskort. Det viste seg å være fra nær venn og kollega som kom på at hnhadde glemt det. Trodde eller ei, men denne sukkerbiten er alt denne personen har snakket om siden da og er den beste oppmerksomheten hn kunne fått. Den reddet dagen og tanken hadde mye mer verdi enn hva gaven faktisk inneholdt.

Litt til ettertanke.

Ojda.. her ga jeg masse mat til rettskrivningspolitiet. #RoastMe

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt superskuffet. Og lurt på om ikke forholdet var det helt store for han sin del som du sier i et annet innlegg her. Jeg hadde tatt det opp.

(.... men ettersom du ble så glad for blomstene i fjor så kan det hende at han tenker det var greia, her nailet han det så grundig at nå vet han hva du skal få til bursdag hvert år fremover...) 

Anonymkode: e2a26...34a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Macro skrev (12 timer siden):

Dette er grunnen til at jeg HATER å kjøpe og gi gaver. Oddsen for at folk blir skuffa eller sure er så utrolig høy.

Signerer denne. Har opplevd alltid for mange gnier kommentarer fra familie i oppveksten.

Husker spesielt godt da jeg som 12 åring før min søster sin konfirmasjon brukte 1800(!!) av mine egne spare penger på en skikkelig personlig gave som var en del av oppmerksomheten og underholdningen (som hun ble kjempeglad for der og da). Jeg tømte kontoen min på det. For at hun skulle få noe fysisk selve dagen ordnet jeg et kort og puttet alt jeg hadde igjen av penger oppi den. Ca 40 kroner, men det var for å gi noe.

Ingen, selv ikke henne tok hensyn til at jeg brukte absolutt alt jeg hadde og la hele min sjel ned i dette. Alt folk snakket om i årevis etter på er hvor gnien jeg var.

Jeg var 12 år!!! Hvor vanskelig er det ikke for en 12 åring å spare opp disse pengene, og ikke minst hvor vanskelig det er å gi de til noen andre?

Siden har min søster hatt en kniv i siden på meg og funnet mange flere. Nå er vi begge over 40 og hun er fortsatt bitter.

Jeg har også andre i familien som ikke evner å se tanken bak hva de får.

Så, nei.. gaver orker jeg faktisk ikke tenke på lenger. Jeg ønsker meg ingenting, blir glad for alt jeg får. Jeg setter et gavebudsjett pr. person og forholder meg til det. Tåler de ikke det så er det de som har et problem og ikke jeg.

Men dette plager meg hver gang jeg skal kjøpe/lage noe.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke det, 1,5 år er ikke ingenting. 

Jo, av 50 år, så er det ingenting. Si at Trude(47) eller Gunnar(54) har kjæreste i halvannet år før det blir slutt, og i tillegg er/var single når/da de fyller/fylte 50 år.

Hvorfor skal man få en ekstra stor gave fra en kjæreste man har hatt i halvannet år, bare fordi man er 50?!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (29 minutter siden):

Jo, av 50 år, så er det ingenting. Si at Trude(47) eller Gunnar(54) har kjæreste i halvannet år før det blir slutt, og i tillegg er/var single når/da de fyller/fylte 50 år.

Hvorfor skal man få en ekstra stor gave fra en kjæreste man har hatt i halvannet år, bare fordi man er 50?!

Det spiller ingen rolle hvor lenge man har kjent hverandre. 50 år er et jubileum uansett. Hvis du dater noen, og har intensjoner, så må du skjønne at 50 år er stort. Hvis du da avspiser henne med noe stusselig så er man en lus. Uansett..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle er ikke gavefolk. Jeg fikk blomster på 30-årsdagen min, samt en annen bursdag, men ingenting på noen av de andre. Det samme gjelder jul, selv om jeg selv har ordnet. Denne jula er vel andre gang jeg har fått julegave. På en måte synes jeg det er rart, eller kanskje mer uvant, men samtidig er mannen den beste på alle andre områder, og hadde helt sikkert kjøpt ting til meg om det var noe jeg hadde behov for. Jeg hadde følt meg urimelig om jeg hadde blitt superskuffa fordi han er dårlig på det å gi gaver. 

Anonymkode: 877cf...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...