Gå til innhold

Nabo og felles parkeringsplass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er litt konfliktsky, så jeg må spørre her hvordan jeg eventuelt kan gå fram. 

Vi har en stor felles parkeringsplass, eid av kommunen. Det skal være plass til sju biler der, men i virkeligheten er det bare plass til tre siden en av beboerne har spredd egne ting og rot og søppel utover der. Disse tingene ligger der fast hele året. 

Han har en stor hage og garasje og bod så det er egentlig ingen grunn for å ta all den ekstra plassen også. 

Siden kommunen eier er det vel de som må ordne dette? Jeg har jo ingen myndighet til å be han flytte noe. Men sånn det er nå er det altså mangel på parkering og biler overalt i veien. 

Anonymkode: e956a...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er litt konfliktsky, så jeg må spørre her hvordan jeg eventuelt kan gå fram. 

Vi har en stor felles parkeringsplass, eid av kommunen. Det skal være plass til sju biler der, men i virkeligheten er det bare plass til tre siden en av beboerne har spredd egne ting og rot og søppel utover der. Disse tingene ligger der fast hele året. 

Han har en stor hage og garasje og bod så det er egentlig ingen grunn for å ta all den ekstra plassen også. 

Siden kommunen eier er det vel de som må ordne dette? Jeg har jo ingen myndighet til å be han flytte noe. Men sånn det er nå er det altså mangel på parkering og biler overalt i veien. 

Ta en telefon til kommunen å hør. Eventuelt kan det gå ann å ta en prat med naboen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (1 minutt siden):

Ta en telefon til kommunen å hør. Eventuelt kan det gå ann å ta en prat med naboen?

Han er kjent for å være litt sinna, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg i så fall. Jeg synes han burde holde seg til en plass og ikke ta alle de andre, men siden jeg ikke eier den plassen føler jeg det er vanskelig å kreve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er kjent for å være litt sinna, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg i så fall. Jeg synes han burde holde seg til en plass og ikke ta alle de andre, men siden jeg ikke eier den plassen føler jeg det er vanskelig å kreve det. 

Da tar du det med plass eier

Anonymkode: e0609...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den forstår jeg. Jeg ville begynt med en telefon til kommunen jeg. Det kan jo umulig være innafor at han bruker felles parkeringsplass til å oppbevare eget «søppel».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da tar du det med plass eier

Altså kommunen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva slags ting er det siden dere ikke bare kan ta kort prosess og flytte alt ut av veien eller inn på en lomme?

Ikke deres jobb kanskje, men noen ganger er det enkle ofte det beste.

Anonymkode: dc3c0...75a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten er det din parkeringsplass. Eller det er kommunen sin plass. 

Er det kommunen sin plass er det jo opp til dem hvem som kan disponere, gjennom parkering forbudt skilt, og så videre. 

Her er det parkering i veikant på kommunal vei. Da kan jeg selvfølgelig sette tre biler, campingvogn og henger der. Så lenge kommunen tillater det. 

Så det eneste du kan gjøre er 1) å høre om naboen er så snill og rydder litt, slik at det blir plass til biler. 2) melde rot på offentlig rom til kommunen. Men da risikerer du jo også at de setter opp diverse forbud-skilt. 

Anonymkode: 73b08...930

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags ting er det siden dere ikke bare kan ta kort prosess og flytte alt ut av veien eller inn på en lomme?

Ikke deres jobb kanskje, men noen ganger er det enkle ofte det beste.

Jeg har ikke lyst å svare detaljert på det, men det er en blanding av ting som ser ut som søppel (store tunge ting) og ulike store verktøy. Plassert med sånn halvmeter mellom utover hele den ene siden på parkeringa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Altså kommunen?

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min kommune kan man kontakte parkeringsvesenet via nettet, og melde inn biler som har stått ulovlig lenge en plass. Det gjorde jeg en gang, og parkeringsvakt kom innom og sjekket noen dager senere. Så kom de tilbake igjen et par dager etter det igjen og bøtela bilen. Naboen fikk aldri vite at det var jeg som "sladret". Heldigvis ikke, for også han er en hissigpropp som tenner på alle plugger av sånt.

Anonymkode: aeea4...aba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da setter du opp eit skilt på den plassen du nytter med påskriften "reservert  m/ bilnr."

Anonymkode: 1fdac...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da setter du opp eit skilt på den plassen du nytter med påskriften "reservert  m/ bilnr."

Som ikke er lov :)

Anonymkode: 6f765...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som ikke er lov :)

Anonymkode: 6f765...0bf

Nei, det er ikke lov. Og det fjerner jo heller ikke problemet, med mindre jeg skal rydde vekk alle tingene hans og sette opp det skiltet der isteden… da blir det nok god stemning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min kommune kan man kontakte parkeringsvesenet via nettet, og melde inn biler som har stått ulovlig lenge en plass. .

Men står han ulovlig da? Er det en lov som sier at det ikke er lov å sette f.eks. en tønne, en tilhenger, nedfelte tre-rester, litt murstein og planker på en offentlig plass? 

Men dumt det sperrer for parkering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men står han ulovlig da? Er det en lov som sier at det ikke er lov å sette f.eks. en tønne, en tilhenger, nedfelte tre-rester, litt murstein og planker på en offentlig plass? 

Men dumt det sperrer for parkering. 

Det vil jeg tro parkeringsvesenet har en formening om. Ta bilde av det slik at det kan legges ved når du evnt sender klage/tips til parkeringsvesenet. Generelt sett anses det vel som ugreit å fylle et parkeringsareale med andre ting enn motoriserte kjøretøy. Parkeringsplasser er ikke søppelfyllinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi har en snuplass eid av kommunen i nærheten av oss som det stadig blir dumpet søppel på.

Da mailer jeg bilde til kommunen og ber de rydde opp. Få dager senere er alt borte.

Bare et lite tips. Ingen får vite hvem som har mailet, og du trenger ikke vite hvem sin søppel det er. For sier du det tar nok fjerningen mye lengre tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke lyst å svare detaljert på det, men det er en blanding av ting som ser ut som søppel (store tunge ting) og ulike store verktøy. Plassert med sånn halvmeter mellom utover hele den ene siden på parkeringa. 

Send melding til kommunen der du skriver at folk har begynt å benytte parkeringsplassen som søppelfylling, at det ligger store gjenstander strødd rundt. Trenger ikke nevne naboen... eller du kan skrive at du tror det kan være han som har plassert det der.

Han lærer nok om kommunen tar det med seg.

Det er dessverre sjelden at folk som tar seg til rette på den måten bryr seg med hva en tilfeldig nabo sier til dem, det må ofte hardere lut til.

Anonymkode: 6aaa3...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...