AuroraB Skrevet 22. januar #41 Del Skrevet 22. januar Ja, vi sover sammen. Vi har barn som er unge voksne og hjemme i perioder. Begge snorker når vi er forkjøla, ellers ikke. Jeg liker iskaldt rom, han vil ha det litt varmere, så han har tykkere dyne og varmeteppe som lunker opp han side av senga før vi legger oss. Jeg har tinnitus og har på lydbok for å sovne, men har lyd i øret så det ikke forstyrrer han. Han vi ha det stupmørkt. Jeg må ha litt lys, så vi har et lys på i gangen så det er en lysstripe rundt døra. Vi legger oss stort sett samtidig. Vi sover best begge to når vi sover sammen, selv om det ikke ser ut som vi er venner en gang der vi ligger tulla inn i hver vår dyne og med ryggen til hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #42 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan sover dere hjemme hos dere? Har dere barn? Snorker en av dere/begge som forstyrrer? Liker dere samme temp, lys av/på og noen liker å sovne til musikk, podcast/tv/pc, mens andre på ha det stille. Er dere like der? Samt legger dere dere samtidig? Anonymkode: d0495...289 Vi sover sammen mannen liker det kaldt men da smyger jeg meg bare inntil han. Barn å en til på tur. Kun en stor dyne hvor vi finner hverandre og tryggheten. Helt perfekt. Anonymkode: b84dd...786 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 22. januar #43 Del Skrevet 22. januar sover sammen og sex hver kveld, ingen lyder, samme temperatur og mørkt, sjelden tlf. på senga. Sover dårlig om han eller jeg er borte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #44 Del Skrevet 22. januar Vi har sovet i hvert vårt rom de siste 20 årene, desverre. Jeg savner å sove ved siden av kona. Sexlivet døde etter at vi begynte å sove hver for oss. Hun sier at jeg snorker. Når vi en sjelden gang deler seng feks på hotell samsover vi, og da sover vi greit begge to. Temperatur og mørk/lys har aldri vært noe problem. Anonymkode: 42418...a5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #45 Del Skrevet 22. januar Jeg og kona sover selvfølgelig sammen, og legger oss samtidig. Dagens høydepunkt. Kanskje vi prater litt om dagen eller morgendagen, kanskje har litt sex, klamrer oss intill hverandre om vi er litt kalde nå på vinteren. Men i løpet av 20-min sover vi vanligvis. Jeg må opp på jobb før henne, så vi har justert døgnrytmen etter min jobb. Da har hun litt god tid på morgen før hun skal på jobb. Anonymkode: e7d6c...079 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #46 Del Skrevet 22. januar Snorker vistnok. Men det har hun løst med ørepropper. Anonymkode: e7d6c...079 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #47 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har sovet i hvert vårt rom de siste 20 årene, desverre. Jeg savner å sove ved siden av kona. Sexlivet døde etter at vi begynte å sove hver for oss. Hun sier at jeg snorker. Når vi en sjelden gang deler seng feks på hotell samsover vi, og da sover vi greit begge to. Temperatur og mørk/lys har aldri vært noe problem. Anonymkode: 42418...a5f Så kjedelig da at sexlivet døde, kan dere ikke gå på besøk til hverandre? Anonymkode: d0495...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #48 Del Skrevet 22. januar Ts her Jeg jobber som nattevakt, så er borte 1-3 netter pr uke. Vi pleier å legge oss samtidig, har tv på rommet, så ser alltid en tv-serie eller film sammen før vi sover. Jeg er b-menneske så sovner stort sett alltid sist. Utpå natten kommer det gjerne både 1 og 2 barn inn. Den eldste er heldigvis for stor til å ligge her. Det ender med at enten jeg eller mannen går og legger oss på gjesterommet. Det blir gjerne fort varmt med 4 stk på 10-12 kvd. Vi liker det begge kjølig og mørkt, men jeg sover best med en podcast eller tv-program. Bruker å ha lav lyd, har han sovnet så sover han. Gleder meg til den dagen vi har sengen for oss selv. Barn nr 1 er allerede kommet inn i sengen her. Han sover og jeg er lys våken, haha. Anonymkode: d0495...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #49 Del Skrevet 22. januar Vi sover sammen. Barna er på egne rom, men kan en gang imellom fortsatt komme inn ila natten. Jeg liker det kjølig, åpent vindu helst mesteparten av året. Han liker det varmt, gjerne ekstra ovn og vinduet igjen. Han er a menneske, jeg b menneske. Oppi det hele ringer alarmen hans 1-2 timer før min om morgenen på hverdager. Han snorker innimellom, vet ikke hva jeg gjør. Han sovner alltid først. Ville likevel ikke hatt et forhold i hver vår seng om natten. Da mistes det mye i forholdet etter min mening. Spoones stort sett hver kveld og mulighet for den spontane sengeaktiviteten er viktig. Anonymkode: 2029f...ed2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #50 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan sover dere hjemme hos dere? Enten sammen eller en av oss, oftest jeg, sover med barnet Har dere barn? ja Snorker en av dere/begge som forstyrrer? Ja han Liker dere samme temp, ja helst kaldt lys av/på nei, han vil ha åpent vindu OG åpen gardin, også på sommeren. Jeg har ikke sjangs å sove når det er noe lys, og jeg våkner av alle lyder utenfra når vinduet er åpent. og noen liker å sovne til musikk, podcast/tv/pc, mens andre på ha det stille. jeg ville gjerne hatt musikk, men ikke han. Han liker å se på serie på ipad, jeg plages av lyset fra den. Er dere like der? Nei Samt legger dere dere samtidig? oftest ikke. Skulle inderlig ønske vi hadde råd til separate soverom. Anonymkode: d0495...289 Anonymkode: 338a4...03c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #51 Del Skrevet 22. januar Deler ikke soverom. Han liker det varmt, jeg iskaldt på rommet, begge sover urolig og lite og lett, og begge snorker, så husfreden ble mye bedre når vi moa oss opp til separate soverom. Nå får vi søvn begge to. Selv ville jeg ikke gått tilbake om jeg kunne, elsker det lille fristedet mitt, selvom det unektelig var rart i starten. Anonymkode: 60c49...6a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #52 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan sover dere hjemme hos dere? Har dere barn? Snorker en av dere/begge som forstyrrer? Liker dere samme temp, lys av/på og noen liker å sovne til musikk, podcast/tv/pc, mens andre på ha det stille. Er dere like der? Samt legger dere dere samtidig? Anonymkode: d0495...289 Vi har 2 barn. Vi sover på hvert vårt rom. Vi «sov» sammen i samme seng i mange år. Dvs vi sov knapt. Var konstant slitne og dårlig humør pga søvndeprivasjon. Så prøvde vi å sove på hvert vårt rom. Jeg vil påstå det ble redningen for forholdet vårt. Plutselig fikk begge dekket sitt søvnbehov. Vi har langt mer overskudd og bedre humør. Vi er bedre foreldre og langt bedre kjærester. Som en bonus, så fikk sexlivet vårt en veldig oppsving etter vi begynte å sove hver for oss☺️ En ting er sikkert. Vi skal aldri gå tilbake til samsoving igjen. Helt uaktuelt. Anonymkode: f396e...7de 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #53 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, samme seng. Har ikke plass til to dobbeltsenger, men hadde vi hatt det så kunne vi godt sovet separat. Ingen av oss snorker. Vi vil ha samme temperatur. Ingen av oss vil ha noen form for kroppskontakt. Ingen vil ha tv/podcast på. Her er vi like på alle punkter. Forskjellen er at jeg legger meg 2-3 timer etter kona. Vi står opp samtidig, men jeg trenger ikke så mye søvn som henne. Anonymkode: 4cc03...bff Hvorfor må man ha to dobbeltsenger for å sove separat? Man får da utført nødvendige ærend i en enkeltseng før man går hver til sitt. Anonymkode: 207b7...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #54 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan sover dere hjemme hos dere? Har dere barn? Snorker en av dere/begge som forstyrrer? Liker dere samme temp, lys av/på og noen liker å sovne til musikk, podcast/tv/pc, mens andre på ha det stille. Er dere like der? Samt legger dere dere samtidig? Anonymkode: d0495...289 Jeg flyttet inn på gjesterommet for 2 år siden.. aldri angret✌️ Anonymkode: 567b5...8da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #55 Del Skrevet 22. januar Nei. Han sover på sofaen. Puster, peser og snorker sånn at det er helt umulig for meg å få sove, selv med ørepropper. Vi har ikke nok soverom til at han kan ligge på eget rom før noen flytter ut. Jeg gruer meg til hver gang vi reiser og må ligge på samme rom, det betyr særdeles lite søvn på meg. For ikke å snakke at den bråkinga er et helt vannvittig irritasjonsmoment da han har en tendens til å sovne på sofaen hver ettermiddag og tidlig på kvelden i helgene. Anonymkode: a613e...653 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NurseRatched Skrevet 22. januar #56 Del Skrevet 22. januar Vi er vidt forskjellige på det meste når det kommer til søvn, men vi har likevel delt seng frem til nå. Han sovner i det hodet treffer puta, jeg sliter med å sovne og er helt avhengig av en podcast som heter «Sleep Magic» for å klare og roe ned og til slutt sovne. Han snorker, snakker i søvne og spreller med både bein og armer, jeg ligger stille som en mus (i starten av forholdet måtte han av og til sjekke om jeg pustet, jeg ligger så stille at man skulle tro jeg var død 😂). Han kan sove gjennom en krig, jeg våkner omtrent av at naboen hoster. Han liker det varmt, jeg liker det kaldt. Akkurat nå har vi en baby på fire mnd som er mye våken på natten, så for tiden sover han på gjesterommet ettersom jeg er helt avhengig av den lille søvnen jeg får mellom slagene, og jeg da ikke orker å måtte høre på snorkingen hans i tillegg. Må innrømme at jeg, til tross for at han kan være et mareritt å sove med, savner å sove sammen med ham, så gleder meg til baby sover litt bedre på natten og han kan flytte tilbake i dobbeltsenga igjen 🥺 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #57 Del Skrevet 22. januar Vi sover sammen, ingen barn. Vi har ulik hardhet på madrassen og ulik pute, of ellers skulle jeg likt å hatt det hakket kaldere på soverommet enn ham. Han snorker når han er syk/allergi. Legger oss til ulike tider i ukedagene, men ofte sammen i helga. Anonymkode: 33472...cf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #58 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har sovet i hvert vårt rom de siste 20 årene, desverre. Jeg savner å sove ved siden av kona. Sexlivet døde etter at vi begynte å sove hver for oss. Hun sier at jeg snorker. Når vi en sjelden gang deler seng feks på hotell samsover vi, og da sover vi greit begge to. Temperatur og mørk/lys har aldri vært noe problem. Anonymkode: 42418...a5f Hvis du er i tvil om du snorker: ta lydopptak med mobilen! Selv har jeg flere timer med min egen snorking dokumentert🙄 Anonymkode: 7047b...69e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #59 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei. Han sover på sofaen. Puster, peser og snorker sånn at det er helt umulig for meg å få sove, selv med ørepropper. Vi har ikke nok soverom til at han kan ligge på eget rom før noen flytter ut. Jeg gruer meg til hver gang vi reiser og må ligge på samme rom, det betyr særdeles lite søvn på meg. For ikke å snakke at den bråkinga er et helt vannvittig irritasjonsmoment da han har en tendens til å sovne på sofaen hver ettermiddag og tidlig på kvelden i helgene. Anonymkode: a613e...653 Er han overvektig? Anonymkode: 7047b...69e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #60 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi sover sammen, ingen barn. Vi har ulik hardhet på madrassen og ulik pute, of ellers skulle jeg likt å hatt det hakket kaldere på soverommet enn ham. Han snorker når han er syk/allergi. Legger oss til ulike tider i ukedagene, men ofte sammen i helga. Anonymkode: 33472...cf0 Vi har også ulik hardhet på madrassen, men det valgte vi da vi kjøpte sengen, så har bare fast hver vår side. Anonymkode: d0495...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå