Makavelli Skrevet 28. januar #41 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 16.11): mannen mener derimot at vi MÅ ha hus med plass til gjester, ellers kan vi ikke kjøpe. Si til mannen din at da får han finne frem noe penger fra madrassen sin, slik at han kan bla opp for en større bolig. Nå har vi ingen familie som bor så langt unna at overnatting er nødvendig ved besøk, men vi bor i et helt vanlig rekkehus som har en kjellerstue. Denne brukes også som hjemmekontor, og sofaen er en sovesofa. Vi har også luftmadrasser man kan ligge på, i tillegg til at eldste barnet har seng som kan dras ut til dobbeltseng. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 28. januar #42 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 16.11): Vi bor i storby hvor boligprisene er helt sinnsyke. Vi kan kjøpe bolig for 10 mill, men kan virkelig ikke velge og vrake. Vi er to voksne og snart 2 barn. All familie bor på andre kanten av landet, så de har pleid å bo hos oss tidligere. Jeg mener at vi IKKE kan kjøpe bolig med 4 soverom, bare for å ha gjesterom. Det har vi ikke råd til, ellers må vi kjøpe et oppussingsobjekt (som vi egentlig ikke har råd til heller). mannen mener derimot at vi MÅ ha hus med plass til gjester, ellers kan vi ikke kjøpe. selvfølgelig hadde en ønskelig situasjon vært stort hus, masse soverom og plass til alle! Men det er ikke realiteten! Da kan vi ikke bo her vi bor! Er jeg helt idiot som mener at gjesterommet «må fare» også får gjester leie Airbnb, hotell eller høre med andre kjente? Skal sies at vi har litt «vanskelig» familie som krever seng og gitt ganske sterkt uttrykk for at luftmadrass- det deler man bare ikke ut til gjestene. At det får vi sove på selv isåfall… Anonymkode: 62e9c...a51 Vi har ikke gjesterom, men et hovedsoverom og to barnerom. Løsningen her er at noen av gjestene sover i stua. Noen låner en gutterom, men den gutten sover med broren eller i vår seng. Funker fint. Bare passer på at barna har 120 cm senger eller uttrekkbare senger som kan gjøres om til boddelt seng. Sofaen i stua kan også være en sovesofa hvis dere ønsker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 28. januar #43 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 16.11): Vi bor i storby hvor boligprisene er helt sinnsyke. Vi kan kjøpe bolig for 10 mill, men kan virkelig ikke velge og vrake. Vi er to voksne og snart 2 barn. All familie bor på andre kanten av landet, så de har pleid å bo hos oss tidligere. Jeg mener at vi IKKE kan kjøpe bolig med 4 soverom, bare for å ha gjesterom. Det har vi ikke råd til, ellers må vi kjøpe et oppussingsobjekt (som vi egentlig ikke har råd til heller). mannen mener derimot at vi MÅ ha hus med plass til gjester, ellers kan vi ikke kjøpe. selvfølgelig hadde en ønskelig situasjon vært stort hus, masse soverom og plass til alle! Men det er ikke realiteten! Da kan vi ikke bo her vi bor! Er jeg helt idiot som mener at gjesterommet «må fare» også får gjester leie Airbnb, hotell eller høre med andre kjente? Skal sies at vi har litt «vanskelig» familie som krever seng og gitt ganske sterkt uttrykk for at luftmadrass- det deler man bare ikke ut til gjestene. At det får vi sove på selv isåfall… Anonymkode: 62e9c...a51 Jeg tenker dere har rett begge to. Dere må selvsagt ta mest hensyn til deres egen familie og kjøpe noe som dere har råd til i et strøk dere vil bo. Samtidig så går det jo an å tenke litt lengre frem. Et ekstra soverom kan komme til nytte som kontor, øverom/hobbyrom, ekstra lagring osv. Kanskje dere får et tredje barn, kanskje dere har en utvekslingselev eller noen fra familien boende et år. Jeg bodde et år hos min onkel, han var snill og jeg bodde der mens jeg hadde min første jobb og fikk spart opp 100 000 for 25 år siden.. Jeg tenker at dere når dere kjøper hus skal se litt lengre frem enn her og nå, det er garantert ulike hus til salgs i deres prisklasse og et med ekstra soverom eller kjellerstue kan være gull verdt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #44 Del Skrevet 30. januar Sukkerblomst skrev (På 27.1.2025 den 23.26): Jeg synes det er absurd at noen tilbyr sin egen seng og sover på gjestesengen eller sofaen selv. Det ville ikke falt meg inn, og jeg tror samtlige av mine familiemedlemmer ville ledd av meg om jeg foreslo at de skulle ta min seng ved overnattingsbesøk. Det spørs jo på besøket da. Svigers har ikke helse til å sove på sovesofa. Da er det bedre at vi unge og friske gjør det. Anonymkode: 62c51...732 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #45 Del Skrevet 31. januar Vi har dobbelt seng på begge barnas rom (avhenger selvfølgelig at de har store nok rom), slik at det ene blir til et gjesterom. Barna syns det er veldig greit når de har venner på overnatting også. Å flytte for å ha eget gjesterom er ikke aktuelt for vår del. Har også noen ekstra madrasser hvis par med barn kommer. Anonymkode: a20ac...603 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokolade2922 Skrevet 31. januar #46 Del Skrevet 31. januar Er fint med gjesterom, finnes mange senger som ikke tar så mye plass, kan da bruke rommet til hva som helst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #47 Del Skrevet 31. januar Har dere ikke råd til gjesterom, så har dere ikke det! Det er da grenser for hvor storforlangende gjester kan være. Resultatet blir fort at de kommer mindre på besøk, men sånn er det. De har nytt godt av gratis hotell i Oslo så langt. Hvorfor skal dere betale for at de skal kunne bo gratis? Anonymkode: 2bca7...e10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #48 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 15.52): hvis man "sparer" mange hundre tusen på å ikke kjøpe et hus med ekstra soverom, kan man tilby til å betale for hotel for familien. 600 tusen, det er 240 dager på hotel til 2500 kroner natta. Jeg vet ikke, mine barn er snart store, men jeg er helt sikker på at så mange besøksdager av familien, det har vi ikke hatt. Anonymkode: 96c1a...5e4 Hvis man først har 600 000 kr er det en svært dårlig økonomisk avgjørelse å heller bruke dem på hotellovernattinger enn å investere dem i større hus 😂 Anonymkode: cfbe6...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:44 #49 Del Skrevet søndag kl 23:44 Jeg har gjesterom. Bor i et alt for stort hus. Vi skal selge bo. Ja blir prioritert rom til gjester. Men ikke slik dem er vant til. Jeg kan ikke la det stå et rom tomt bare for at det kommer noen annen hvert år kanskje. Så vi skal sette inn sovesofa. Og det er tvstue til vanlig. Jeg skal bo mindre og da må det bare vike. Anonymkode: 6c58b...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:52 #50 Del Skrevet mandag kl 12:52 AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 21.55): Hvis man først har 600 000 kr er det en svært dårlig økonomisk avgjørelse å heller bruke dem på hotellovernattinger enn å investere dem i større hus 😂 Anonymkode: cfbe6...293 Poenget er vel heller at familie ikke kommer så ofte på besøk, så de få dagene de gjør det, går det an å booke hotellovernatting. Anonymkode: fb0bf...219 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå