AnonymBruker Skrevet 22. januar #1 Del Skrevet 22. januar Jeg selger ofte ting brukt og har jevnlig folk innom som skal hente ting hos meg. Jeg ønsker bare å gi fra meg det jeg skal selge og få betaling. Jeg er ikke interessert i noen lengre samtale utenfor det som er normal høflighet ved en slik situasjon. Dessverre opplever jeg støtt og stadig, spesielt alenemødre, som kommer med barn i bilen og spør om de får låne toalettet hos meg... Selv om de har kjørt forbi en bensinstasjon 10 minutter før mitt hus. Jeg er totalt uinteressert i å låne vekk badet mitt til fremmede mennesker selv om mange synes at dette er helt normalt å både spørre om, og sikkert også låner ut sitt eget uten problemer når noen spør. Jeg har mye personlige ting på mitt bad, i tillegg er det jo ikke alltid helt rent og fritt for klær på gulvet. Jeg er veldig privat av meg generelt, og vil ikke slippe noen inn i huset mitt slik helt spontant. Hvordan avviser man slike forespørsler uten å høres frekk og sur ut? 😅 Tidligere har jeg blitt så tatt på senga av spørsmålet og sagt "nei dessverre". Og blitt helt stille. Det blir skikkelig kleint og de ser fortvilet på meg som om det er helt selvfølgelig at jeg lar de låne toalettet... Var veldig enkelt under covid, ingen som fant på å spørre om sånt da... Anonymkode: fbe0b...94e 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #2 Del Skrevet 22. januar Støttes! Det er ikke mulig å møte dem utenfor med det som skal selges? Slik at de ikke kommer inn? Anonymkode: 3198c...8bc 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #3 Del Skrevet 22. januar Du møter de utenfor huset ett sted, og sier du har veeeeeldig dårlig tid💁♀️ Anonymkode: 9611f...c62 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #4 Del Skrevet 22. januar Det er jo ikke folk som du kjenner eller ser igjen så jeg tenker en hvit løgn går greit 😅 «Beklager men doen er helt tett jeg sitter å venter på at rørleggeren skal komme» eller en anne god unnskyldning som at du pusser opp, samboeren din dusjer osv. Anonymkode: ae3a2...771 17 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #5 Del Skrevet 22. januar «Beklager, samboeren står i dusjen nå så det blir vanskelig.» Evt «toalettet er tett, og jeg venter på at min fetter skal komme for å hjelpe meg med det.» Anonymkode: 09b67...712 20 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #6 Del Skrevet 22. januar Kjemperart å låne toalettet til noen du ikke kjenner eller er på besøk hos. Da hadde jeg heller gått på en bensinstasjon. Du får svare at du dessverre ikke ønsker å låne vekk toalettet, da partneren din har chrons og sitter der 😅 Anonymkode: d2a23...518 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #7 Del Skrevet 22. januar Skjer dette virkelig ofte? Jeg selger mye og mitt inntrykk er at kjøperne vil gjøre handelen like raskt som meg. Bor du langt ut i gokk så folk må kjøre langt? Anonymkode: a5bfd...890 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #8 Del Skrevet 22. januar Hvor langt slipper du dem inn i huset? Jeg åpner bare ytterdøren, har tingen stående klar i gangen. Betale, levere ut, ferdig. Unaturlig å spørre om å låne toalett da. Du kan vel svare at det er offentlig toalett litt oppe i veien. Eller ta en hvit løgn og si at en av ungene dusjer dessverre. Anonymkode: 2b105...93f 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 22. januar #9 Del Skrevet 22. januar Jøss. Har aldri skjedd hos meg, men møter alltid den som kjøper ute på gårdsplassen. Jeg vil ikke ha dem inn i huset i det hele tatt. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #10 Del Skrevet 22. januar Jeg tilbyr meg ofte å møte folk på nærmeste butikk slik at jeg slipper å ha folk inn. De aller fleste stopper jo på utsiden av døren, vippser penger og er vekk igjen heldigvis, men det er alltid noen… Skylder ofte på at det er svært glatt/dårlig måket opp til huset (bor litt avsides til) eller at jeg er på vei til jobb og kan møte dem på veien. Anonymkode: 412e6...b3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #11 Del Skrevet 22. januar Jeg lar folk låne gjestetoalettet som er rett innenfor ytterdøra. Har tingen som skal hentes i yttergangen, og lukker døra mellom yttergangen og resten av huset pga stor hund som eeeeelsker besøk. Hvis det er en liten ting tar jeg den med ut og møter den som skal hente tingen på parkeringsplassen. Inne på gjestetoalettet er det kun toalett, vask, speil, toalettpapir, såpe og håndkle. Ekstra toalettpapir og et par håndklær i skapet under vasken. Ingenting å stjele, ingenting personlig. Anonymkode: 6c43c...63c 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 22. januar #12 Del Skrevet 22. januar Jeg slipper dem ikke inn. Overlevering skjer i døra, eller i yttergangen. Jeg hadde sagt nei. Vil ikke ha vilt fremmede inn i boligen. De får sørge for å tisse før de drar, og det samme med eventuelle barn. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #13 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvordan avviser man slike forespørsler uten å høres frekk og sur ut? 😅 Anonymkode: fbe0b...94e "Dessverre, noen står i dusjen nå"👌 Anonymkode: 88902...1b1 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #14 Del Skrevet 22. januar Aldri opplevd. Hadde ikke ønsket det! Har masse dyre ting på badet, og vil ikke at fremmede skal bruke toalettet Løgnen om at noen dusjer der var smart. Selv om alle burde forstå at man ikke spør om det. Anonymkode: af321...f82 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #15 Del Skrevet 22. januar Jeg står alltid klar i gangen ved inngangsdøra når folk skal hente. Jeg orker da ikke kjøre på en bensinstasjon for å møte folk, de får komme hit og hente 😅 Badet er et stykke inn i huset og de må gjennom to rom for å komme dit... Men fint at flere også føler det samme som meg! Jeg får bare si at samboer er i dusjen ja... Ts Anonymkode: fbe0b...94e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #16 Del Skrevet 22. januar Heldigvis kjenner jeg alle jeg selger til så har ingen problem med å låne bort toalett og hender de får en kaffekopp og. Jeg har folkeskikk og høflighet jeg Anonymkode: 02d91...0df 1 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #17 Del Skrevet 22. januar For en kald verden vu har. De vil låne toalettet, ikke flytte inn hos dere. Anonymkode: a0818...b68 18 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #18 Del Skrevet 22. januar Når du er klar over dette, kan du ha de "personlige" tingene dine på soverommet i stedet. Hadde aldri stusset over å låne vekk toalettet til folk som kommer på besøk. Har til og med hatt små barn som har vært på tur med mamma og pappa, som har hatt behov for å låne toalettet. Hadde aldri sagt nei. Dagens unge er hysterisk redde for alt mulig. Anonymkode: 2ff83...4e4 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 22. januar #19 Del Skrevet 22. januar Jeg har gjort det en gang. Det var riktignok ikke fremmede, men nabo'n til pappa. Mange år siden. Pappa var hjemme med forstoppelse og hadde dermed okkupert det eneste toalettet vi hadde. Så kjente jeg at jeg måtte veldig på do, så da tok jeg valget med å gå opp til naboen. De var hjemme og er verdens hyggeligste folk. Forklarte situasjonen og fikk selvfølgelig låne toalettet deres. I sånne situasjoner, synes jeg det bør være greit å spørre. Om jeg hadde hatt folk på døren her, som enten skulle kjøpe noe av meg eller fikse noe og fikk behov for å gå på toalettet, så hadde jeg faktisk ikke nektet dem det. Om man f.eks skulle få akutt diare, så er det ikke noe særlig å gå rundt å holde seg.... 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #20 Del Skrevet 22. januar Ikke ofte det skjer. Men sier bare at mannen har omgangssyke, så jeg ville nok unngått å komme inn døra. Da tar de raskt to skritt tilbake. Anonymkode: 010d8...fa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå