Anonym1002 Skrevet 23. januar #121 Del Skrevet 23. januar Folk er sjokkert av handlekraft og at en politiker gjør som han har sagt han skal gjør før valg. I motsetning til her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1002 Skrevet 23. januar #122 Del Skrevet 23. januar yamask skrev (7 minutter siden): Hva slags ekstreme handlinger mener du Biden har gjort da? Utenom å la Israel begå folkemord, men der er jo ikke Trump det grann bedre. Hva er mer ekstremt enn det Trump har sagt og gjort? Benådet hele sin familie. Ikke korrupt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 23. januar #123 Del Skrevet 23. januar Anonym1002 skrev (5 minutter siden): Benådet hele sin familie. Ikke korrupt? Han har vel kun benådet sin sønn av familiemedlemmer? Du syns det er verre enn å slippe ut hele 6. januargjengen som er dømte kriminelle samt den største drugdealeren USA noen gang har sett? 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 23. januar #124 Del Skrevet 23. januar Enda en tulling skrev (40 minutter siden): Var jo ikke bare sønnen han benådet. Moralsk riktig er det kanskje ikke, men likevel forståelig på et vis, siden det er nærmeste familie. Han forhåndsbenådet i tlllegg flere politikere og byråkrater, deriblant Adam Schiff og Anthony Fauci. Ingen av de benådede er meg bekjent tiltalt eller dømt for noe, med andre ord, det har ikke vært noen rettsprossess der det har kommet fram hva disse eventuelt har og ikke har begått av kriminelle handlinger. Det vil si, om man setter det på spissen, at om man senere fant at noen av disse hadde myrdet 50 personer vil de likevel gå fri, Er det ingen som ser hvor sykt dette er?? Mulig dette er tillatt etter amerikansk lov, men det er i hvert fall grovt misbruk av benådingsmuligheten, Tanken er vel at man skal kunne frigi personer som har blitt dømt på tynt grunnlag, eller har fått urimelig lange fengselsstraffer. Kaaaan det være fordi at Trump har sagt at han har en fiendeliste og vil forfølge de som har talt ham imot? Han har jo alt sparket flere høytstående fordi de har vært kritiske til Trump, og utelukkende derfor. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 23. januar #125 Del Skrevet 23. januar Katten.2.0 skrev (2 minutter siden): Kaaaan det være fordi at Trump har sagt at han har en fiendeliste og vil forfølge de som har talt ham imot? Han har jo alt sparket flere høytstående fordi de har vært kritiske til Trump, og utelukkende derfor. Jeg syns faktisk det sier mer om Trump enn Biden at Biden føler han må gi forhåndspardons til de som står i faresonen for Trumps vrede. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 23. januar #126 Del Skrevet 23. januar keops skrev (På 22.1.2025 den 14.49): Hvor mye som blir ødelagt gjenstår å se, det er iallefall en skremmende start på Trumps, forhåpentlig siste, presidentperiode. Om han ikke greier å få med sine vanvittige tilhengere på at det er en god ting og rasere ordningen med at ingen han sitter mer enn to perioder. Det verste for meg er de stemmene vi hører i media som mener Trump snakker så tydelig, han har liksom så gode, konsise poeng. Jeg hører en rablende gal eldre mann med munndiare. Senest i går så jeg på nyhetskanalen at en av gjestene på ettermiddagen mente at Musk sin åpenbare naziflørt bare tydet på at han var litt autistisk og ivrig. Jeg tenker at det at en såpass radikalisert mann har flyttet inn på Trumps eiendom og er den presidenten lener seg mest på er så ille som det kan få blitt. Dette kan umulig gå bra, får bare håpe at USA ødelegger seg selv heller enn resten av verden. Forstår ikke de som stemte på han. De hadde jo et valg 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 23. januar #127 Del Skrevet 23. januar Meowe skrev (20 timer siden): Tenker bare på biskopen som uttalte dette på prekenen Trump familien var på i går: Kjære president jeg ber deg om å ha barmhjertighet over de menneskene i landet vårt som er redde. Det er homofile, lesbiske og transkjønnede barn i demokratiske, republikanske og selvstendige familier som frykter for livene sine. Og for menneskene som høster avlingene våre og rengjør kontorbygningene våre som arbeider i fjørfefarmer og fabrikker som står i oppvasken etter at vi har spist på restauranter og jobber nattskiftene på sykehusene våre. De er muligens ikke borgere eller har ikke de riktige papirene, men de fleste av innvandrerne er ikke kriminelle. De betaler skatt og er gode naboer. Kan jeg be deg herr president om å ha barmhjertighet med barna som frykter at foreldrene dens skal bli tatt fra dem. De er trofaste medlemmer av kirkene, moskeene, synagogene og templene våre. osv osv... Dette ble omtalt av president Trump som at biskopen var "nasty in her tone" at hun verken var overbevisende eller smart. Han mente også at hun var Radikal venstre forkjemper og Trump hater! Han sa også at hun var dårlig i jobben sin. Alt dette kun fordi hun prøvde å be presidenten om barmhjertighet for de svakere i samfunnet i Amerika! Det er kun onde, gale narsisister som tillegger mennesker dårlige egenskaper de ikke innehar. Kun fordi han følte at han mistet verdighet i et øyeblikk! Alle skal jo hylle han! Og hvis noen mot formodning er uenig med hans ideologier så er de enten elendige i jobben sin eller er nasty. Nå så jeg nettopp denne biten av talen. Trump har en noe uheldig måte å uttrykke seg på iblant, skal være enig i det. Men det sagt, så er jo talen såpass farget av Demokratenes synspunkter at den er noe merkelig å holde på en gudstjeneste for national unity. Homofile osv redd for livene sine, faktisk. Snakk om å overdramatisere. De homofile burde egentlig være glad for mindre radikal kjønnsteori i samfunnet, slik at de kan beholde sitt kjønn og dermed sin legning og sin status som sådan. Og ærlig talt, transkjønnede barn? Jeg tenker det er sunt om man venter til etter puberteten for å se hvor transkjønnet dette barnet egentlig er, før man gir det irreversibel og til dels invalidiserende "kjønnsbekreftende" behandling, Og det er merkelig hvor mange av både Demokrater og KG-brukere som er så begeistret for ulovlig innvandring. Altså at både arbeidssøkende og narkobaroner fritt kan ta seg over grensa mot Mexico, mens en inder eller en nordmann som søker arbeidstillatelse på lovlig vis må vente i årevis om de i det hele tatt får den innvilget. Om det er slikt behov for arbeidskraft burde man kanskje legge til rette for mer lovlig innvandring, da? Men nei, da skal de sikkert ha tarifflønn og Demokrater og KG-folk kan ikke lenger glede seg over lave priser basert på tilnærmet slavearbeid. Forøvrig tviler jeg på at ulovlige innvandrere med mindreårige barn vil bli deportert uten disse. Er barna voksne, får de jo som de voksne de er, avgjøre om de vil bli eller selv velge å flytte med familien. I dag har man jo også både telefon, post, internett, fly og buss slik at kontakten burde være fullt mulig å opprettholde uansett, 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 23. januar #128 Del Skrevet 23. januar TLR skrev (4 minutter siden): Forstår ikke de som stemte på han. De hadde jo et valg Han løy jo gjennom hele valgkampen. Lovet dem billigere mat, husleie og drivstoff. Dessuten har de blitt bombardert med propaganda om at woke og transpersoner er den store fienden som vil ødelegge barna deres. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 23. januar #129 Del Skrevet 23. januar Katten.2.0 skrev (19 minutter siden): Kaaaan det være fordi at Trump har sagt at han har en fiendeliste og vil forfølge de som har talt ham imot? Han har jo alt sparket flere høytstående fordi de har vært kritiske til Trump, og utelukkende derfor. Haha, hvem startet den «leken»? Her har de dradd trump i retten for å ha ligget med en voksen kvinne/vært utro for 20 år siden og forsøkt å holde tyst om det. Det er så latterlig at det faktisk ikke finnes ord! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 23. januar #130 Del Skrevet 23. januar Katten.2.0 skrev (16 minutter siden): Kaaaan det være fordi at Trump har sagt at han har en fiendeliste og vil forfølge de som har talt ham imot? Han har jo alt sparket flere høytstående fordi de har vært kritiske til Trump, og utelukkende derfor. Benåding gjelder de som er idømt straff av rettsvesenet, dvs dette gjelder de som er dømt av dommere, ikke av Trump. Ellers har jo Trump full rett til å sparke og ansette hvem han vil i de tilfellene der han er å anse som arbeidsgiver og de ikke har livstidskontrakt, Det er neppe noen som ønsker å ha ansatt noen som direkte motarbeider en selv, slik de gjorde i hans første periode. Og ja, de har innrømmet dette selv, Er stolte av det faktisk. Til og med en som skrev bok om det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 23. januar #131 Del Skrevet 23. januar OconMissy skrev (4 minutter siden): Haha, hvem startet den «leken»? Her har de dradd trump i retten for å ha ligget med en voksen kvinne/vært utro for 20 år siden og forsøkt å holde tyst om det. Det er så latterlig at det faktisk ikke finnes ord! Nei, det var fordi han brukte kampanjepenger for å tie henne. Noe som er ulovlig. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 23. januar #132 Del Skrevet 23. januar yamask skrev (7 minutter siden): Han løy jo gjennom hele valgkampen. Lovet dem billigere mat, husleie og drivstoff. Dessuten har de blitt bombardert med propaganda om at woke og transpersoner er den store fienden som vil ødelegge barna deres. Seriøst, hvor lenge har han vært president nå? Tre dager? Han har allerede satt ut i livet en haug med valgløfter, Men du kan liksom ikke fastsette priser ved en presidentordre, så du kunne kanskje være raus nok til å gi ham et par uker før du anklager ham for løgn? Man trenger ikke propaganda for å se hvor ødeleggende woke-ideologien er. Det holder lenge med det man før anså som sunn fornuft. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 23. januar #133 Del Skrevet 23. januar yamask skrev (14 minutter siden): Han løy jo gjennom hele valgkampen. Lovet dem billigere mat, husleie og drivstoff. Dessuten har de blitt bombardert med propaganda om at woke og transpersoner er den store fienden som vil ødelegge barna deres. Det er jo lov å bruke hodet. Han er 78 år og har jo sittet engang før. Eks abortloven noe så sært. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 23. januar #134 Del Skrevet 23. januar OconMissy skrev (12 minutter siden): Haha, hvem startet den «leken»? Her har de dradd trump i retten for å ha ligget med en voksen kvinne/vært utro for 20 år siden og forsøkt å holde tyst om det. Det er så latterlig at det faktisk ikke finnes ord! ... Du mener dratt Trump for retten for de ulovlige handlingene hans? Enda en tulling skrev (11 minutter siden): Benåding gjelder de som er idømt straff av rettsvesenet, dvs dette gjelder de som er dømt av dommere, ikke av Trump. Ellers har jo Trump full rett til å sparke og ansette hvem han vil i de tilfellene der han er å anse som arbeidsgiver og de ikke har livstidskontrakt, Det er neppe noen som ønsker å ha ansatt noen som direkte motarbeider en selv, slik de gjorde i hans første periode. Og ja, de har innrømmet dette selv, Er stolte av det faktisk. Til og med en som skrev bok om det. Fordi Trump har truet med å gå etter sine "fiender" ved å utnevne en aktor til nettopp dette formålet. Altså truer Trump sine "fiender" med rettsvesenet. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 23. januar #135 Del Skrevet 23. januar Ser at Trumps utsendte til fiffens samling i Davos nå har gitt dem beskjed om at det er uaktuelt å innlemme flere land i NATO - uten at de økonomiske forpliktelsene blir overholdt av medlemslandene. Det er vel denne forsikringen Putin trenger for å stoppe krigen/starte forhandlinger 😉 Selv om Trump er en narsissist av de store så må jeg si at som forretningsmann er han aldeles unik - han får til mye som ingen andre ledere noensinne kommer til å komme i nærheten av. Og dette har Putin, som også er smart, forstått for lenge siden. Samt Iran/Hamas.....til og med Saudi-Araberne respekterer ham 😉 Man legger seg rett og slett ikke ut med Trump - ferdig snakka 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 23. januar #136 Del Skrevet 23. januar Jeg skjønner ikke denne kranglingen om hvem som er verst av demokrater og republikanere, de er jo verst begge to, kan dere ikke se det? Se på Norge, det samme skjer her, begge sider er like ille, de bare viderefører hverandres politikk. Sukk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 23. januar #137 Del Skrevet 23. januar Maia70 skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner ikke denne kranglingen om hvem som er verst av demokrater og republikanere, de er jo verst begge to, kan dere ikke se det? Se på Norge, det samme skjer her, begge sider er like ille, de bare viderefører hverandres politikk. Sukk. Skjønner jo at du mener det, siden du også mener at Kamalas gestikulering er det samme som Musks opplegg. Når man ikke klarer (eller gidder) å se den klare forskjellen på det, er det jo vanskelig å diskutere med deg på et fornuftig nivå. Det som diskuteres her er jo nyanser. I mitt hode har verken Trump eller Biden noen forbilledlig presidentperioder, og starten på Trumps andre periode har jo ikke akkurat startet kjempebra, men en av de to, er tross alt litt skumlere og mer styrt av manglende impulskontroll enn den andre. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 23. januar #138 Del Skrevet 23. januar Katten.2.0 skrev (10 minutter siden): ... Du mener dratt Trump for retten for de ulovlige handlingene hans? Fordi Trump har truet med å gå etter sine "fiender" ved å utnevne en aktor til nettopp dette formålet. Altså truer Trump sine "fiender" med rettsvesenet. Jeg vet ikke om du er kristen. Tviler på det. Jeg vet ikke om Trump er kristen heller, men det ligger ikke i hans natur å vende det andre kinnet til. Så får din tro eller moral avgjøre om han burde. Dette er hva Demokratene har holdt på med mot Trump i åtte år, siden han først ble president. Bruke rettsvesenet mot ham. Oppnevne spesielle aktorer - Mueller, Smith.... Ene riksrettssakforsøket etter det andre. Enhver bokføringsfeil og sleivete uttalelse er en forbrytelse mot menneskeheten... Så har han i enkelte tilfeller vist seg mer tilgivende enn motparten, etter å flagret med kjeften. Vi får se hva det blir til, øyet eller kinnet. Men jeg kan ikke helt klandre ham om han tar igjen. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 23. januar #139 Del Skrevet 23. januar Enda en tulling skrev (8 minutter siden): Jeg vet ikke om du er kristen. Tviler på det. Jeg vet ikke om Trump er kristen heller, men det ligger ikke i hans natur å vende det andre kinnet til. Så får din tro eller moral avgjøre om han burde. Dette er hva Demokratene har holdt på med mot Trump i åtte år, siden han først ble president. Bruke rettsvesenet mot ham. Oppnevne spesielle aktorer - Mueller, Smith.... Ene riksrettssakforsøket etter det andre. Enhver bokføringsfeil og sleivete uttalelse er en forbrytelse mot menneskeheten... Så har han i enkelte tilfeller vist seg mer tilgivende enn motparten, etter å flagret med kjeften. Vi får se hva det blir til, øyet eller kinnet. Men jeg kan ikke helt klandre ham om han tar igjen. Så når Trump må i retten for sine kriminelle handlinger, så er det da innafor at Trump skal sette i gang straffeforfølgelse basert på at folk har vært kritiske til Trump? For det er jo det han har truet med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 23. januar #140 Del Skrevet 23. januar Enda en tulling skrev (50 minutter siden): Seriøst, hvor lenge har han vært president nå? Tre dager? Han har allerede satt ut i livet en haug med valgløfter, Men du kan liksom ikke fastsette priser ved en presidentordre, så du kunne kanskje være raus nok til å gi ham et par uker før du anklager ham for løgn? Han har jo, rett etter seieren, sagt at han ikke får gjort noe med prisene. Så jo, jeg anklager ham for løgn. Igjen og igjen og igjen. Fordi han juger så det renner av ham. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå