Gå til innhold

Sirkus Trump 🤡

Perine

Anbefalte innlegg

Det virker som om deler av MAGA ikke er så happy med Tech oligarkiet Trump skaper heller. "Vent....han er i lommen på milliardærer, og de slikker assen hans...men...Ok, men han sier han skal ende kriger og tar kampen mot Woke og innvandring, så da er det kanskje ikke så viktig... 😳"

USA er seriøst en banana-republik. De vil ikke ha demokrati, de vil ha karisma og machochisme. Lykke til. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda en tulling skrev (Akkurat nå):

Ingen grunn til å synes synd på dem. De har fått det de ønsket.

I denne valgkampen var man i den nokså unike situasjonen at man hadde fått "prøvekjørt" begge hovedkandidatene. Og amerikanernes dom var klar: Med den, etter amerikanske forhold, knusende seieren til Trump, var det rimelig tydelig at de hadde fått nok av Demokratenes politikk.

Ting ser kanskje litt annerledes når man står midt oppe i det og føler problemene på kroppen, enn når man leser om det hjemme i sin egen stue her i Norge, filtrert gjennom partiske Demokratvennlige nyhetskanaler.

Godt sagt. 
ekstremt demokratvennlig presse. Nesten flaut.. men så er vi vel det mest sosialistiske samfunnet i verden…

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (2 minutter siden):

Eller det gikk til helvete med høye kneløft? Det tok fire år å rette skuta, nå er det på’an igjen. Jeg tenker amerikanerne må leve med valget sitt og er mest opptatt av hvordan dette vil slå ut for oss i Norge. En klar svekkelse av NATO-alliansen som gir enorme kostnader til forsvaret og økte skatter, en handelskrig som svekker krona, øker importert inflasjon og øker renta. Eu medlemskap blir nødvendig, for de som er i mot slikt..  

Sitter med samme tanker. Har alltid vært imot EU, men nå begynner jeg sånn smått å revurdere.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (2 minutter siden):

Godt sagt. 
ekstremt demokratvennlig presse. Nesten flaut.. men så er vi vel det mest sosialistiske samfunnet i verden…

Rettelse: demokrativennlig presse. Heldigvis. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (51 minutter siden):

Tvilsomt.

Det er greit å ha ulikt syn på ting. Men å si at Trump har fikset våpenhvile noen som helst plass, og aller minst der han har flyttet ambassaden til Jerusalem!!!!, er så hårreisende at det må kommenteres.

Trump er forretningsmann først og fremst, ikke ideolog. Jeg har hørt kommentatorer som sier, ja, ganske riktig. I forrige presidentperiode fikk Bibi alt han pekte på av Trump. Ambassaden til Jersusalem. Godkjente annekteringen av Golan. 
De mener at nå var det payback time, og at Trump brukte dette til å presse netanyaho til å godta avtalen. 

Endret av Bacteria
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må ikke sammenligne Trump med forrige periode. Nå har han mer makt, samtidig som det er hans siste periode som president, noe som gjør det enda mer skummelt. Han har lyst til å bli husket, så her kan det skje mye rart.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

justme2019 skrev (1 minutt siden):

Folk må ikke sammenligne Trump med forrige periode. Nå har han mer makt, samtidig som det er hans siste periode som president, noe som gjør det enda mer skummelt. Han har lyst til å bli husket, så her kan det skje mye rart.

Spot on. Forrige gang var det komisk, denne gangen er det skummelt. Han karrer til seg så mye makt han kan, både på donorsiden, i seng med tech gigantene, som i praksis betyr å kunne styre media, og i politikken. Ingen i GOP tørr si han imot, og Demokratene har vist seg å være veike. 

Nå føles det hele faktisk som en dystopi. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (29 minutter siden):

Tror Støre hadde fått enda lavere meningsmålinger hos amerikanerne..

Det tror jeg også. Men nå har mange amerikanere lav kunnskap om ting da. Jeg har faktisk gått på high school der. De var rå på matematikk, og naturfag generelt. Noe av det jeg lærte i algebra der, så jeg først på UIO her. Samfunnsfag, geografi? 8. klasse her kan mer. (Har barn på det trinnet nå) 

Det var lenge siden jeg var der, men det har ikke blitt bedre. MAGA er mest gamliser som meg anyway? 

Støre suger til alt annet enn å være utenriksminister/diplomat. 

Endret av A new man
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (12 minutter siden):

Godt sagt. 

Ja.
Lurer på hvor mange her som har sine oppfatninger om amerikansk politikk direkte fra kilden, heller enn fra de nevnte mediene. Ikke mange, vil jeg tro, ut fra ordlyden. Til tross for at det meste av taler, intervjuer, debatter og høringer er å finne mer eller mindre uredigert på nettet. Det fins til og med en egen nyhetskanal, C-span, som sender uredigerte og ukommenterte opptak fra kongressen og senatet. Kan anbefales for litt balanse.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg også. Men nå har mange amerikanere lav kunnskap om ting da. Jeg har faktisk gått på high school der. De var rå på matematikk, og naturfag generelt. Noe av det jeg lærte i algebra der, så jeg først på UIO her. Samfunnsfag, geografi? 8. klasse her kan mer. (Har barn på det trinnet nå) 

Det var lenge siden jeg var der, men det har ikke blitt bedre. MAGA er mest gamliser som meg anyway? 

Støre suger til alt annet enn å være utenriksminister/diplomat. 

Du har mange gode poenger.

men husk at usa er 350 mill mennesker og et enormt område, så kalle det et land blir nesten feil. Er man oppvokst i aspen så er du veldig forskjellig fra en i Texas.

Uansett, i en føderalstat så har statene mye mer å si enn hvem som sitter i det hvite hus. 

husk hvordan Obama ble hyllet i Europa og i Norge, men han blir husket som en vits i USA. Han var en katastrofe for USA og mye av grunnen til at Trump fikk vokse frem. Husk at folket skapte trump og MAGA, ikke motsatt 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (4 minutter siden):

Ja.
Lurer på hvor mange her som har sine oppfatninger om amerikansk politikk direkte fra kilden, heller enn fra de nevnte mediene. Ikke mange, vil jeg tro, ut fra ordlyden. Til tross for at det meste av taler, intervjuer, debatter og høringer er å finne mer eller mindre uredigert på nettet. Det fins til og med en egen nyhetskanal, C-span, som sender uredigerte og ukommenterte opptak fra kongressen og senatet. Kan anbefales for litt balanse.

AMEN.

skremmende å se hvordan folk stoler på norske medier helt uten egne tanker.. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var sirkus sleepy joe? 
Få høre hvilke gode saker Biden fikk igjennom.. spent!

Senil mann som ikke husker hva han selv heter. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (3 minutter siden):

husk hvordan Obama ble hyllet i Europa og i Norge, men han blir husket som en vits i USA.

Venstresiden ble helt våte i buksa og gav han den minst fortjente fredsprisen ever. Obama care og sånn virket ok for sånn innenriks. Dårlig på FTAs, bra for økonomien ( tok over etter Fanny mae og alt det der) ok på immigrasjon. For en lengre gjennomgang av forskjellige tema: 

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-38525529.amp

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perine skrev (8 timer siden):

Det surrer ofte noen tanker rundt i hodet når man sitter i godstolen med strikketøyet og hører på radioen..

Hver dag, nye påfunn.  Hvordan kan en gal, ond mann få så mye makt?  Hans medhjelpere er jo ikke bedre. 

I dag permitteres alle som jobber med mangfold og inkludering,  i går ville han ta Panamakanalen, like før var det Grønland. Musk gjorde nazihilsen, det ble i hvert fall oppfattet slik av mange.   Grensene skal stenges, statsborgerskap ved fødsel skal fjernes.  Straffetoll på utenlandske varer, drit i handelsavtaler.  Oljen skal flyte, milliarder til KI og i lommene på Musk og den slags. Ord og uttrykk som kan høres i media, er oligarker og kleptokrati.

I første omgang ser han ut til å nyte ødeleggelsen av  forrige presidents samfunnsendringer, så går han løs på alle svake grupper. Likestilling blir et fremmedord.

Hvor mye kan en president misbruke sin høyreekstreme overmakt?

Trump er mest en gal drittsekk, men han tar ikke feil i alt. Jeg skjønner godt at han dropper WHO og Parisavtalen, at han krever at de andre Nato-landene skal bidra like mye som USA, at han ønsker tollmurer og å beskytte amerikanske bedrifter, og at illegale innvandrere skal kastes ut. Jeg skjønner heller ikke hvorfor et barn født i USA skal få automatisk oppholdstillatelse hvis ikke foreldrene har det, og jeg synes ikke transkvinner skal få konkurrere mot kvinner i idrett.

På den annen side er de benådningene helt hinsides syke, kvinnesynet hans er helt jævlig, synes hans på homofile og transer er motbydelig, han gir faen i både klima og natur, han er korrupt, lyver, driver og innfører et oligarki, gir faen i de fattige, han spiser macdonalds, han fremstår helt imbesil og selvopptatt når han taler, og han virker helt hakke gal og  uberegnelig.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (3 minutter siden):

Venstresiden ble helt våte i buksa og gav han den minst fortjente fredsprisen ever. Obama care og sånn virket ok for sånn innenriks. Dårlig på FTAs, bra for økonomien ( tok over etter Fanny mae og alt det der) ok på immigrasjon. For en lengre gjennomgang av forskjellige tema: 

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-38525529.amp

Ja fredsprisen er det med tåpelige noensinne.. snakk om å selge sjelen sin for å møte sitt store idol 😂

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner heller ikke hvorfor et barn født i USA skal få automatisk oppholdstillatelse hvis ikke foreldrene har det, og

Det er uvanlig men det står i grunnloven deres i 14th amendment. Rettsakene er anlagt, så går vi se hvordan det går. Det er en ganske Trump-vennlig høyesterett nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
BBB12345 skrev (2 minutter siden):

Ja fredsprisen er det med tåpelige noensinne.. snakk om å selge sjelen sin for å møte sitt store idol 😂

Her r vi enige, selv Obama var enig med oss. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (20 minutter siden):

Lurer på hvor mange her som har sine oppfatninger om amerikansk politikk direkte fra kilden, heller enn fra de nevnte mediene. Ikke mange, vil jeg tro, ut fra ordlyden

Rolling Stone, av alle publikasjoner virker å stå støtt i stormen: 

https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/elon-musk-salute-reaction-right-wing-extremists-1235241866/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (4 timer siden):

Det får være dine ord. Trump er inget søndagsskolebarn, men jeg ser han verken som gal eller ond.. 

Da er du virkelighetsfjern.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (1 time siden):

Du gav deg i den tråden også. Det skal du ha.Den er stengt nå: «Elon Musk. Et geni eller en fare for sine omgivelser?». 

Gav meg, hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...