Gå til innhold

Jentemammaer, svar ærlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Absolutt ikke krenket jeg, men du kommer med typiske fordommer. 
Skriver heller ikke at jeg syns det er mest stas med gutter - for jeg har faktisk både gutter og jenter. Jeg syns det er stas med barn jeg - og heldigvis har mine barn sluppet å passe inn i en steriotypisk boks. Jeg er veldig glad for at mine døtre ikke er født inn i den forventningen om at de må gjøre slik eller så, de må like shopping og Klær, at de ikke bør grave i sandkassen eller leke med biler, ikke spille fotball men må gå på ballett. Og ikke minst at de har sluppet  å ha ansvar for mors lykke og at de er forventet å være en liten versjon av mammaen sin. 
Akkurat samme som at gutter kan få drive med og like akkurat det de selv ønsker. 

Og ja, du virker ikke akkurat som en raus og god person, så virkelig godt du ikke fikk den gutten som du har så fordommer mot. Men må si jeg syns synd på jentene dine som ikke har fått gjøre som de ønsker, men som må passe inn i mors lille firkantede boks. 

Bare nei..

Det kan jo jeg si om det motsatte kjønn også. 
Tenker at det er ingen ting som slår det dype spesielle båndet som er mellom en mor og hennes barn. 

Anonymkode: e8b60...adc

Du snakker om fordommer, du som tror du vet noe som helst om meg og mine døtre. 

Anonymkode: 38eca...3b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har et godt forhold til guttene mine og de er mammagutter begge to. Ringer til mamma om det er noe. Den ene gjerne flere ganger for dagen. Men det er noe eget med jenta. Vi har flere felles interesser. Vi liker det samme og har en god tone og koser oss når vi gjør ting sammen. 

Jeg gjør det med guttene også. Men det er ikke mine interesseområder. Jeg gjør det for å glede dem. Det blir ikke helt det samme. 

Anonymkode: f57e6...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handler ikke dette mest om personlighet, da? Jeg har ett barn, ei jente. Hun er bare 2,5 år, så hvorvidt hun er "typisk" noe, det vet jeg ikke helt enda. Hun elsker brannbiler, men er også opptatt av rollelek og smykker. Det er veldig koselig å være mammaen hennes, men jeg tror det ville vært koselig uansett kjønn ❤️ 

Mamma var typisk "jentete" og forventet det samme fra meg. Hun trodde jeg skulle være interessert i gutter, sminke og festing, og virket skuffa når jeg ikke ble "sånn" i tenårene. Jeg var en introvert nerd som elsket datamaskiner🤪 Vi har fått et nærere forhold nå i voksen alder. Samtidig har mamma også et nært forhold til min bror, og han ringer nok henne mer enn det jeg gjør.

Anonymkode: 24ef8...857

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 14.20):

Er det så koselig å være jentemamma som det ser ut til? Jeg har to gutter selv, men alltid tenk jeg skulle få en datter. Dere med begge kjønn, er det ikke litt annerledes å ha en datter enn en sønn, et litt annerledes forhold?

Har et veldig bra forhold til mammaen min, og synes det er trist å ikke få oppleve det samme med en datter ( mest sannsynlig).

Og dere som sier det er det samme å ha gutt, jeg tror dere ikke helt😅 Det er fantastisk med gutter, men det er en litt annen verden enn min. 

Ønsker ikke å høre at jenta mi hadde blitt en guttejente eller at mange jenter skifter kjønn og lignende😅 Jeg ønsker å høre fra dere med helt vanlige kjønnsstereotypiske jenter🤣

Anonymkode: 34c28...6d5

Gutten her elsker kos og være.med oss, jenten omvendt. Så du vet sldri hva du får uansett kjønn

Vær glad for det du har :)

Anonymkode: 5168e...78c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge deler, og er veldig glad for det. De er veldig forskjellige, og jeg er kjempeglad for at jeg får oppleve begge deler.
Å ha jenter syns jeg absolutt er veldig koselig. De har vært/er rolige og jeg liker godt å holde på med tegning, perling, puslespill osv. med dem. Sønnen min har ikke hatt den roen og interessen. Jentene er også mer kosete, og har lyst til å sitte i armkroken, se film o.l. Når de har blitt større, også lyst til å bli med på shopping, kjøpesenter o.l. Sønnen min "gidder ikke" 😅

Når det er sagt så har det vært mer styr og drama med jentene (skolealder/ungdom). Sønnen min er helt 'chill' der, og det er deilig! Så jeg ville ikke valgt det ene kjønnet over noe annet nei. Men som sagt glad for at jeg får oppleve begge deler, og svaret på spørsmålet ditt er at JA det er koselig å ha en datter 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min sønn elsket å se film, timesvis med boklesing, turer sammen, interessante samtaler.  Min datter har vært relativt vill, elsker fart og spenning, krangling, skriking og hyling, enormt høye latterkramper, raske kommentarer.

Enig med over; man får være glad for det man har, ingenting er noen garanti.

Anonymkode: a2e5c...bc2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja det er akkurat så koselig å være jente mamma som det ser ut til. Jeg fikk først to gutter også ei jente til slutt. Hun er absolutt ingen gutte jente, snarere tvert i mot. Guttene er stereotypiske gutter og jenta stereotypisk jente. Synes begge kjønnene er like koselig. Hadde ønsket meg begge deler om jeg ikke hadde det. 

Anonymkode: 24c77...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er litt creepy, eller?

Anonymkode: 11bb3...946

Why? Når sønnen er sin far opp av dage og går i hans fotspor skal man være stolt? Men creepy med datter? 

Anonymkode: 0d7fa...c38

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har alltid ønsket meg jenter og fikk ei jente. Er så uendelig takknemlig for å ha fått henne. Det er ingenting som slår det dype og spesielle båndet mellom mor og datter.

Anonymkode: 1591a...c19

Båndet mellom mor og sønn er like dypt og spesielt. Burde prøves❤️

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mamma til to jenter. De er voksne nå (over 30 år) og jeg har et veldig nært forhold til begge to, men litt ekstra nære hun som er mest lik meg (i personlighet).  Vi har aldri vært gjennom noe «dramaperiode», slik jeg ser at mange andre her har opplevd med sine jenter. Så det MÅ ikke nødvendigvis følge med mye mer drama når du får jente. 

Anonymkode: 7ef51...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ei veldig rolig liten jente. Jeg kjenner meg selv igjen veldig i henne. Vi kan bare sitte i evigheter å pusle, tegne, perle ol. Det synes jeg er helt nydelig. 

Vi er veldig nære og jeg kjenner meg heldig hver dag for at hun er min.

Hun er såpass liten enda at jeg kan ikke uttale meg om ungdomstid med jenter ol. Men ser hun tiltrekkes andre rolige personligheter, og det har så langt vært veldig lite drama og styr som flere mener det er med jenter.

Men kunne sikkert kost meg like mye med en gutt, og delt personlighetstrekk og interesser. Tar meg noen ganger i å tenke på hvordan det hadde vært å ha en liten gutt🙂 Det hadde sikkert vært helt nydelig det og.

Anonymkode: f75a6...b40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Why? Når sønnen er sin far opp av dage og går i hans fotspor skal man være stolt? Men creepy med datter? 

Anonymkode: 0d7fa...c38

Øøøøh, det hadde vært minst like creepy hvis pappa hadde kalt gutten sin "En liten bestevenn 😍 En mini-deg". Sånne formuleringer lukter usunn foreldrerolle lang vei.

Anonymkode: 11bb3...946

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, håper virkelig ikke at enkelte her ikke blir bestemor til en liten gutt en gang🙄

Anonymkode: 1d36a...e25

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Urwa skrev (1 time siden):

Båndet mellom mor og sønn er like dypt og spesielt. Burde prøves❤️

Vil faktisk si at det er dypere enn mor/datter. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil faktisk si at det er dypere enn mor/datter. 

Enig 🩵

Anonymkode: 05791...3ae

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en gutt og ei jente. 

De er store nå og begge har flyttet. Sønnen min er veldig flink til uoppfordret sende meg bilder og meldinger når han er på reiser, eller annet som han tenker jeg vil sette pris på. Min datter må jeg ofte spørre, og da får jeg selvsagt. Jeg synes selv jeg har et veldig godt forhold til begge to,så jeg har aldri tenkt det blir tettere med min datter. Jeg tror nok mer det går på personligheten til både foreldre og barn. 

Jeg håper jo jeg også blir en svigermor som svigerdatter/sønn ønsker og inkludere. 

Anonymkode: a95f8...07d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 14.50):

Eg har ein av kvar.

Gutten er definitivt "enklare" å ha med å gjera. Mindre styr og mindre drama. 

Ellers er det selvfølgelig veldig koselig å ha jentetid berre meg og ho. Ho er typisk jente jente som er glad I ansiktsmasker, hårprodukter o.l 

Broren får tilbod om å vere med selvfølgelig men har ikkje lyst. 

Det er ein forskjell faktisk. Eg mistenkje at gutten kjem til å ha mest kontakt med meg når eg blir eldre. 

Anonymkode: 4b067...0fd

Håper du finner på noe med sønnen din også, som da blir mer på hans premisser. Enn å tilby han å være med på jentekveld.

Det er kanskje ikke så rart at sønnene "forsvinner" mer når dem får sin egen familie. Hvis ikke mor har gjort en real innsats for å skape et tett bånd til sønnen sin.

Anonymkode: bd624...826

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter og ei jente.

jeg elsker å være gutte mamma, jeg er så utrolig knyttet til gutta. De er skikkelig gutter, men varme og fine med omsorg og empati. 
han eldste har jeg vært på storby tur med, en helg når han ble 15 år. Bare vi to, det var helt magisk og skikkelig fin å oppleve London sammen bare vi. 

Ha andre er litt roligere, kan gjerne være med meg på tur til byen, gå på cafe eller jeg er med han på idretten hans. Da bor vi gjerne på hotell og nyter helgen med godis, middag og fin egentid.

han er veldig på å beskytte meg og passer på med hvis søster svarer litt skarpt til meg. Jeg og han skal også på Londontur når han blir 15 år. DET gleder vi oss til.

Jeg prøver å skape den nærheten og tryggheten til gutta mine som gjør at de alltid kan komme til meg om det er noe. Det skal være godt å komme hjem til mamma ❤️ Kunne ta med familien eller bare egentid og omsorg hvis de trenger det. Passe barnebarn osv. 

men mange år til vi er der med barnebarn, men man skaper grunnlaget og varmer i et hjem tidlig, som gjør at de alltid kan søke hjem. Enten om det er kjærlighetssorg eller bare for en hverdagsmiddag.  

Jeg elsker å være guttemamma, hadde jeg kunne valgt så hadde jeg valgt det.

Har også en nydelig datter som jeg så klart elsker like høyt som gutta. hun er skjønn, bestemt og vakker. Litt mer styr med jente drama og hun er veldig direkte. Hun er tydelig og sterk og det beundrer jeg henne for. 
Hun liker å gå på shopping og café osv. Gleder meg bare til hun blir Stor nok så vi kan gå på spa, for det er en fin ting å gjøre sammen.

Jeg er heldig som fikk oppleve begge kjønn, men til deg som har gutter, ikke drøm dere bort at det er så mye bedre å ha jenter.
nyt gutta, det er helt fantastisk og flott å ha sønner. ❤️🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bare et barn, ei jente. Akkurat nå er det litt tøft pga mange vanskelige følelser hos datter, men er veldig glad jeg har henne. Livet med henne har vært veldig fint. Når det er sagt, så er jeg sikker på at livet hadde vært bra med en gutt også. Barn er en gave uansett 🙏

Anonymkode: 1a231...e45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har to jenter og en gutt, trives nok best som jentemamma, vi har samme interesser og jeg har alltid noen som kan sminke meg eller jeg kan låne sminke av🤭🤭gutten var veldig mye arbeid frem til slutten av barneskolen, da viste han seg som en ganske kul gutt, vi har hatt mye gøy etter jobb og skole, å aldri noe drama. Jenter er drama, men usikker om du tenker jentemamma når barna er voksen. Nei det er ikke morsomt når jenter mener de må ha sminke for 5000kr for de må ha det eller klær til samme pris, gutter er nok lettere der, ja gutter flytter oftes vekk fra foreldre, men de glemmer aldri sine foreldre, det gjør ikke jente heller, tror jeg er glad for alle, og positivt å negativt med alke

Anonymkode: 06ddc...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...