AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det så koselig å være jentemamma som det ser ut til? Jeg har to gutter selv, men alltid tenk jeg skulle få en datter. Dere med begge kjønn, er det ikke litt annerledes å ha en datter enn en sønn, et litt annerledes forhold? Har et veldig bra forhold til mammaen min, og synes det er trist å ikke få oppleve det samme med en datter ( mest sannsynlig). Og dere som sier det er det samme å ha gutt, jeg tror dere ikke helt😅 Det er fantastisk med gutter, men det er en litt annen verden enn min. Ønsker ikke å høre at jenta mi hadde blitt en guttejente eller at mange jenter skifter kjønn og lignende😅 Jeg ønsker å høre fra dere med helt vanlige kjønnsstereotypiske jenter🤣 Anonymkode: 34c28...6d5 Det er r noe spesielt med jentebabyer ...det er av eget kjønn, liksom.. Anonymkode: 3e38d...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har en gutt og en jente. Elsker å kunne kle henne opp i pene klær (finnes mye mer pene klær til jenter!), gå på shopping sammen, tegne sammen osv. med gutten elsker jeg å sparke fotball med han, spille monopol, felte med sverd. Veldig stas med to barn som liker ulike ting, slik jeg får gjort litt av alt jeg også liker. Anonymkode: cf663...6a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har to gutter og ei jente. Guttene er greie, lite drama og lite «herjing» egentlig. Jeg møter meg selv i døra hele tiden med jenta. Hun har min personlighet, som gjør at vi ofte ender opp i «hvem er staest» diskusjoner. Hun smeller hardt i dørene og det blir en del drama. Det er også koselig. Vi kan gå på byturer sammen og titte i butikker. Guttene dør av kjedsomhet før de har gått inn i butikken, så de kan ikke handles med🙈 Det er positive og negative ting med både gutter og jenter. Jeg vil ikke si at jenter er «enklere» basert på egen empiri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden Ja. Kjempe koselig. nå har jeg en av hver kjønn, men merker at det er koselig når mannen og sønnen gamer så kan vi ha jentetid. Hu nevner ofte mamma er min aller beste venn. Anonymkode: f2ccd...0ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Jeg har to jenter som nå er voksne. Vi drar på turer sammen, drikker vin sammen og kan snakke om alt. Jentene mine er veldig forskjellige, men vi har et fint forhold alle sammen. Hun eldste omtaler meg først og fremst som mamma, deretter bestevenninne. Det synes jeg er fint ❤️ Og ja, jeg er først og fremst mamma altså 🙂 Jeg kan prate med dem også om alt, men jeg snakker ikke om ekteskapsproblemer og sånn med dem 😄 Det er visse ting man ikke snakker med barna om, uansett hvor gamle de blir liksom. Endret 6 timer siden av sommerkroppen 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Jeg har begge (2+3), tror oppriktig at det handler om andre ting enn kjønn. Jeg har heller ikke noe nært forhold til verken mor eller svigermor,men var veldig nær svigerfar da han levde. Helt ærlig er jeg nærere noen av barna enn andre, men det er fordi vi deler fritidsinteresser, og ingen av de er kjønnsavhengige. Av de to som er ca voksne er det gutten som stikker innom og ringer for alt mulig, jenta er mye mer selvstendig og mer opptatt av venner enn familie🤷♀️ (Jeg dør forresten også av kjedsomhet før jeg har rukket å komme meg inn på butikken, kanskje det er derfor jeg ikke foretrekker selskap av jentene) Endret 6 timer siden av solsolsol 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har en jente og en gutt som er eldst. Han flyttet ut nå etter vgs og jeg hører lite fra han annet enn når han kommer hjem på besøk i ferier. Det synes jeg er litt trist men forstår jo at det handler om løsrivelse og være selvstendig. Datteren min er helt annerledes og vi har en annen type kontakt. Jeg er like glad i begge er vel bare at jeg savner sønnen min❤️ Anonymkode: 4bfc5...62c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden Superkoselig frem til en viss alder i puperteten, hun var familiens omsorgsperson, ville være med meg mye, elsket shopping og kafeer sammen og masse fine samtaler Nå er jeg verdens minst kule person, flau å sitte i bil med meg, ihvertfall ikke bli sett ute offentlig, jeg kan ikke lære henne noe og vil ikke høre på noe. Sønnen har ikke vært interessert i så mye annet enn idrett, gaming og venner så har ikke fått like mye kontakt - utenom når vi spilte bretspill og jeg gamet med han. Datteren har vært mer som storesøster enn lillesøster (skiller 1,5 år) og alltid mer moden. Det har vært mer slitsomt å lære opp sønnen i alt av huslige sysler og ta ansvar for ting. Han har det derimot alltid ryddig på rommet, datterens rom ser bombet ut i perioder. Anonymkode: dbb3a...790 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden Jeg merket helt ærlig ikke så nye forskjell når de var små. Jenta vår var nok også mer pappajente, mens gutten vår har vært mammagutt. Merker nå i skolealder at jeg syns det er enklere med gutt, fordi det er så mye med jentene som blir så sårt og vondt. Vennskap, jentedrama osv, de styrer mye mer. Anonymkode: 295da...973 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det så koselig å være jentemamma som det ser ut til? Jeg har to gutter selv, men alltid tenk jeg skulle få en datter. Dere med begge kjønn, er det ikke litt annerledes å ha en datter enn en sønn, et litt annerledes forhold? Har et veldig bra forhold til mammaen min, og synes det er trist å ikke få oppleve det samme med en datter ( mest sannsynlig). Og dere som sier det er det samme å ha gutt, jeg tror dere ikke helt😅 Det er fantastisk med gutter, men det er en litt annen verden enn min. Ønsker ikke å høre at jenta mi hadde blitt en guttejente eller at mange jenter skifter kjønn og lignende😅 Jeg ønsker å høre fra dere med helt vanlige kjønnsstereotypiske jenter🤣 Anonymkode: 34c28...6d5 Hekt anderledes takk deg selv for at du har sønner! Jeg har begge deler ingen tvil om det er enklere og mer givende med gutter enn jenter. Mor og sønn forhold har å tendenser til å være nærmere og mindre problematiske enn mor og datter forhold Anonymkode: 3d403...279 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #31 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har en av hver, de er tenåringer. Føler at jeg har like nært forhold til dem begge. De er begge rolige av natur, behagelige å være rundt. Morsomme å prate med. Gutten er svært lik meg i både utseende og personlighet, jeg har nok ofte syntes at han er enklere å forholde seg til. Interesser deler jeg med begge, jeg liker både shopping og gaming (det gjør vi alle). Skjønner hva Ts mener, men tror at personlighet har vel så mye å si som kjønn. Skal sies at jenta mi mest sannsynlig har en høytfungerende autisme, så det påvirker jo. Anonymkode: 7c6ec...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #32 Del Skrevet 6 timer siden Er fuckings mye drama og drit med jenter og det forsterkes veldig i vår tid Anonymkode: 3d403...279 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #33 Del Skrevet 6 timer siden Har en jente og to gutter. Akkurat nå er det mye drama med jenta som er tenåring og ukomplisert med gutta. Men hver alder har sin sjarm. Men jeg var alene med jenta til hun var 7, så var veldig koselig å ha jente, men bestevenninnen min hadde gutt, de hadde det like koselig. Vi 4 var mye på ferier sammen og hang i hverdagen. Anonymkode: dc8e8...67e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Del Skrevet 5 timer siden Jenta mi er 17 nå, og har siden fødsel vært en særdeles rolig og stille jente. Null drama her i gården, men å få henne til å ta ansvar for husarbeid og ikke bare hobbyer var et slit. Det var jeg ikke forberedt på, fordi alle sa at jenter var så lette å ha med på den fronten… Men ingen er perfekte! Så jeg er glad at «problemet» ligger der, heller enn at hun sliter med «jentedrama», baksnakking osv. Vi har et nært forhold, og håper vi fortsetter å ha det framover som mange sier her Anonymkode: 2bdf7...554 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #35 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hekt anderledes takk deg selv for at du har sønner! Jeg har begge deler ingen tvil om det er enklere og mer givende med gutter enn jenter. Mor og sønn forhold har å tendenser til å være nærmere og mindre problematiske enn mor og datter forhold Anonymkode: 3d403...279 Jøss, dette er helt motsatt av hva jeg har erfart og observert i min omgangskrets. Vet ikke om en eneste mor som sier hun er svært tett med sin sønn. Anonymkode: 38eca...3b2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #36 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke glem at du fortsatt er forelderen til den minste, ikke bestevenninna hennes. Anonymkode: 9dbb2...488 Ha ha, tror en del jente-mammaer glemmer dette, ja 😅 Anonymkode: 13014...84a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #37 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tre jenter og skal være ærlig på at jeg også ønsket meg jenter. Ingen av oss er superfeminine, så det går ikke på at vi skulle sminke oss og shoppe kjoler sammen, men vi har nok likere interesser enn jeg ville hatt med en sønn. For meg ser det nitrist ut å sitte i sandkassa med gravemaskin og traktor og se på fotball med gutter. På venninners sønner ser det ut til at det er mye brøling, ajering, løping og skråling med sønner, egenskaper jeg setter lite pris på ved barn. Virker også som gutter blir stilt færre krav til hva gjelder å oppføre seg, derfor er det stort sett hyggeligere å omgås jentebarn. Og ja, jeg mener det. Jenter er gjerne også mer modne enn gutter, jeg setter pris på ordentlige og reflekte samtaler med mine døtre da de var mindre. Anonymkode: 38eca...3b2 herlighet så mange timer jeg har sittet i sandkassen med datteren min da hun var liten. Fotball spilte hun også 😅 Men med så mange fordommer du har mot det motsatte kjønn er det virkelig bra du ikke fikk noen gutter. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jøss, dette er helt motsatt av hva jeg har erfart og observert i min omgangskrets. Vet ikke om en eneste mor som sier hun er svært tett med sin sønn. Anonymkode: 38eca...3b2 Det du opplever hører nok til sjeldenheten. Alle kompisene til gutten min forguder sin mor, stiller opp, hjelper til etc. De har nære forhold, som bare har blitt bedre med årene. Selv har jeg et nærere forhold til min sønn enn min datter, da vi rett og slett har mer lik personlighet. Anonymkode: e8b60...adc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #38 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hekt anderledes takk deg selv for at du har sønner! Jeg har begge deler ingen tvil om det er enklere og mer givende med gutter enn jenter. Mor og sønn forhold har å tendenser til å være nærmere og mindre problematiske enn mor og datter forhold Anonymkode: 3d403...279 Så hyggelig du høres ut. Stakkars datteren din. Anonymkode: 7d38c...245 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #39 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): herlighet så mange timer jeg har sittet i sandkassen med datteren min da hun var liten. Fotball spilte hun også 😅 Men med så mange fordommer du har mot det motsatte kjønn er det virkelig bra du ikke fikk noen gutter. Det du opplever hører nok til sjeldenheten. Alle kompisene til gutten min forguder sin mor, stiller opp, hjelper til etc. De har nære forhold, som bare har blitt bedre med årene. Selv har jeg et nærere forhold til min sønn enn min datter, da vi rett og slett har mer lik personlighet. Anonymkode: e8b60...adc Jeg har ikke flere fordommer enn deg, jeg vet at ikke alle gutter er like, som heller ikke jenter er det. Og hva jeg erfarer er nettopp erfaring. Men jeg synes i snitt gutter er kjipere barn enn jenter. Ikke min feil at du blir krenket over det. For meg går det helt fint om du synes det er mest stas med gutter. Ja, jeg er sjeleglad for at jeg fikk jenter. Jeg er nok en bedre jentemamma enn hjem hadde vært guttemamma. Anonymkode: 38eca...3b2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #40 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er fuckings mye drama og drit med jenter og det forsterkes veldig i vår tid Anonymkode: 3d403...279 For det er liksom bedre med gutter som bråker og sloss? Nei takk. Anonymkode: 38eca...3b2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå