Gå til innhold

Jentemammaer, svar ærlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det så koselig å være jentemamma som det ser ut til? Jeg har to gutter selv, men alltid tenk jeg skulle få en datter. Dere med begge kjønn, er det ikke litt annerledes å ha en datter enn en sønn, et litt annerledes forhold?

Har et veldig bra forhold til mammaen min, og synes det er trist å ikke få oppleve det samme med en datter ( mest sannsynlig).

Og dere som sier det er det samme å ha gutt, jeg tror dere ikke helt😅 Det er fantastisk med gutter, men det er en litt annen verden enn min. 

Ønsker ikke å høre at jenta mi hadde blitt en guttejente eller at mange jenter skifter kjønn og lignende😅 Jeg ønsker å høre fra dere med helt vanlige kjønnsstereotypiske jenter🤣

Anonymkode: 34c28...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo koselig å ha noen som vil være med på shopping og er interessert i de samme tingene som meg , men det er myyyye drama også . Aldri opplevd drama fra broren 😂🙈

Anonymkode: fcd35...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo koselig å ha noen som vil være med på shopping og er interessert i de samme tingene som meg , men det er myyyye drama også . Aldri opplevd drama fra broren 😂🙈

Anonymkode: fcd35...c93

Takk for et ærlig svar! Jeg føler at alle skal komme med alle politisk korrekte svar på hvordan det er å ha jenter🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 3 gutter og 2 jenter og ja det er spesielt å være jentemamma, elsker barna mine like høyt men det er noe spesielt å ha jenter. Jeg merker det spes når som 3 av de er store. Gutta forsvinner liksom litt når de er ungdommer. Jeg har 2 attpåklatter der minste er jente og hun er med meg over alt å elsker være med meg💕

Anonymkode: b992d...e59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har 3 gutter og 2 jenter og ja det er spesielt å være jentemamma, elsker barna mine like høyt men det er noe spesielt å ha jenter. Jeg merker det spes når som 3 av de er store. Gutta forsvinner liksom litt når de er ungdommer. Jeg har 2 attpåklatter der minste er jente og hun er med meg over alt å elsker være med meg💕

Anonymkode: b992d...e59

Ikke glem at du fortsatt er forelderen til den minste, ikke bestevenninna hennes.

Anonymkode: 9dbb2...488

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har begge deler. Når de var små, var det veldig koselig med jente, vi kunne dra på jentetur, shopping osv. (Og med gutten spilte jeg fotball, dro på ski osv, begge fikk alenetid).

Nå når de er ungdommer er det i grunn motsatt, jenta tar mer og mer avstand fra meg, vil i grunn ikke vite av meg. Og gutten er nær, mye fine samtaler osv. Masse drama med jenta, ingenting med gutten. 

Anonymkode: c3348...601

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, ingen drøm akkurat. Mine hater shopping og alt som er jentete. De krangler som busta fyker daglig og de er hverandres bestevenner. 

Men det er mer drama enn koselig til tider. Hvertfall når eldste har fått mensen og alt vi gjør er for å torturere henne 😅

Jeg elsker jentene mine, men som barn var jeg et mareritt selv om jeg altid har hvert nær min mor. Så ser på det som karma 🤦‍♀️

Anonymkode: d0304...c01

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er jentemor og selv om de ganske ofte har laga mye styr, så er jeg veldig glad  for at de er jenter.

Jeg tror kanskje vi litt ubevisst stiller høyere krav til jenter enn til gutter når det gjelder å være ansvarsfulle og engasjerte, og det gjør at nå som barna er voksne, føler jeg vi har en høy grad av nærhet til hverandre, samtidig som vi mener mye av det samme om livet.

Anonymkode: 51e15...e6a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en av hver som nå er voksne og etablert. Jeg føler mer at jeg har "mistet" sønnen min til svigerdatter enn at jeg har "mistet" datter til svigersønn.   Den med at en sønn er en sønn til han får seg en viv, en datter er en datter hele ditt liv stemmer i vårt tilfelle i hvert fall.

Anonymkode: 8f11e...6d8

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er koselig og slitsomt. 13-14 årsalderen er helvete, guttene var mye enklere der.

Anonymkode: 59bad...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en av hver, og kan si det er sykt mye drama med jenta på alle arenaer. Det er baksnakking, utestenging osv fra tidlig alder. Her begynte det siste året i barnehagen. Det er ofte krangling i forhold til bekledning, feil farge osv. Jeg har like godt forhold til sønnen min som til datteren min.

Anonymkode: c28b5...fb2

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det så koselig å være jentemamma som det ser ut til? Jeg har to gutter selv, men alltid tenk jeg skulle få en datter. Dere med begge kjønn, er det ikke litt annerledes å ha en datter enn en sønn, et litt annerledes forhold?

Har et veldig bra forhold til mammaen min, og synes det er trist å ikke få oppleve det samme med en datter ( mest sannsynlig).

Og dere som sier det er det samme å ha gutt, jeg tror dere ikke helt😅 Det er fantastisk med gutter, men det er en litt annen verden enn min. 

Ønsker ikke å høre at jenta mi hadde blitt en guttejente eller at mange jenter skifter kjønn og lignende😅 Jeg ønsker å høre fra dere med helt vanlige kjønnsstereotypiske jenter🤣

Har bare jenter, og trives med det. De er voksne nå, men har hatt det veldig gøy med dem og synes fortsatt det er gøy!

Anonymkode: 2e0f7...fb6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en av hver som nå er voksne og etablert. Jeg føler mer at jeg har "mistet" sønnen min til svigerdatter enn at jeg har "mistet" datter til svigersønn.   Den med at en sønn er en sønn til han får seg en viv, en datter er en datter hele ditt liv stemmer i vårt tilfelle i hvert fall.

Anonymkode: 8f11e...6d8

Åh! Det høres koselig ut! Akkurat dette jeg er redd for, at guttene mine ikke skal ringe meg i samme grad som ei datter hadde gjort 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå når de er ungdommer er det i grunn motsatt, jenta tar mer og mer avstand fra meg, vil i grunn ikke vite av meg. Og gutten er nær, mye fine samtaler osv. Masse drama med jenta, ingenting med gutten. 

Det samme her. Jenta oppfører seg som om min eksistens er en grunnleggende fornærmelse mot hennes person.

Det er mye lettere å få gutten i tale.

Anonymkode: 2dcd1...c3b

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har begge deler, alle er voksne. Jeg syns det har vært like koselig og har et veldig godt forhold til alle tre. Syns det er mer personlighet enn lønn som bestemmer. Akkurat nå er det gutten og jeg som har flest felles prosjekter gående, han liker mye av det jeg liker, men jeg trives akkurat like godt med hver og en av dem.

Anonymkode: 33f05...677

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en av hver, og gutten og jeg er nok mer like enn jenta og jeg. 
Jeg er veldig nære begge, men har nok et enda tettere forhold til gutten enn jenta. 

Ingen av mine har likt shoppingtur og slik, som en nevnte over her.

Jeg må bare få lagt til at svigermor har fire gutter. Tre av de er ganske så mammadalter, og ringer og kommer på besøk, mens den ene er ikke det. 
Selv har jeg et nærere forhold til svigermor enn min egen mor.

Anonymkode: e8b60...adc

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Eg har ein av kvar.

Gutten er definitivt "enklare" å ha med å gjera. Mindre styr og mindre drama. 

Ellers er det selvfølgelig veldig koselig å ha jentetid berre meg og ho. Ho er typisk jente jente som er glad I ansiktsmasker, hårprodukter o.l 

Broren får tilbod om å vere med selvfølgelig men har ikkje lyst. 

Det er ein forskjell faktisk. Eg mistenkje at gutten kjem til å ha mest kontakt med meg når eg blir eldre. 

Anonymkode: 4b067...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tre jenter. Det er veldig koselig hvis du trekker fra 13- 16 år gammel 😅 Jeg tror nok de er vanskeligere som tenåringer. Jevnt over. Det gjelder 2 av 3 her. Den mellomste har vært en snill, godhjertet solstråle hele livet. Var ikke hvem hun har det fra? 🤔. De andre to har nok sine nykker fra meg 🥰 

Jeg er sikker på at det er mye kjekt med gutt. Er jo glade for jentene mine da. 

Anonymkode: 59432...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tre jenter og skal være ærlig på at jeg også ønsket meg jenter. Ingen av oss er superfeminine, så det går ikke på at vi skulle sminke oss og shoppe kjoler sammen, men vi har nok likere interesser enn jeg ville hatt med en sønn. For meg ser det nitrist ut å sitte i sandkassa med gravemaskin og traktor og se på fotball med gutter. På venninners sønner ser det ut til at det er mye brøling, ajering, løping og skråling med sønner, egenskaper jeg setter lite pris på ved barn. Virker også som gutter blir stilt færre krav til hva gjelder å oppføre seg, derfor er det stort sett hyggeligere å omgås jentebarn. Og ja, jeg mener det. Jenter er gjerne også mer modne enn gutter, jeg setter pris på ordentlige og reflekte samtaler med mine døtre da de var mindre.

Anonymkode: 38eca...3b2

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter og en jente. Jeg er nok nærere datteren min enn jeg er sønnene mine i den forstand at hun deler mer med meg og snakker mer personlig med meg (og da er det også lettere å gjengjelde). Guttene og jeg kan gjerne ha fine samtaler og de forteller meg mye, men ikke helt på samme nivå som datteren min gjør. Utover det synes jeg ikke det er noe særlig forskjell. Jeg har ting til felles med alle barna mine. F.eks. liker vi alle å spille brettspill og jeg og eldste er glad i obskur kunnskap, særlig om geografi, så det fører til mange interessante samtaler. Det har aldri vært drama med noen av dem og ingen av dem har vært enklere eller vanskeligere enn de andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...