AnonymBruker Skrevet 23. januar #21 Del Skrevet 23. januar Jeg ville forventet mer av en person med utdanning innen helse enn en ufaglært. Men her er det kanskje en arbeidsgiver som ikke har gitt god nok opplæring i hva taushetsplikt innen helse faktisk innebærer? Dette er ganske drøye overtramp, og ville kunne risikert autorisasjonen om han hadde hatt en… Anonymkode: c69af...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #22 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det så vanskelig å forstå at enkelte individer i det ganske land ikke klarer å holde på hemmeligheter eller å ikke spre taushetsbelagt informasjon? Om du har relevant utdannelse eller ikke spiller ingen rolle. Enkelte nærer på slik snakk, tar du det i fra de så tar du også fra de gleden av å føle seg inkludert. Å bedrive slik misforstått barneoppdragelse til voksne mennesker fører ikke til noe. Anonymkode: 5d2c3...97f TS ba om et svar. TS fikk et svar. Hvorfor krangler du på det? 🤔 Anonymkode: 61919...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #23 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skulle akkurat til å spørre om det samme. Det er ganske vesentlig. Anonymkode: 1acf1...cc2 Det vesentlige er hva som deles, ikke hvem det deles til. Anonymkode: d5b0e...040 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #24 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alle mennesker har behov for å ventilere i blant, spesielt om arbeidshverdagen. Så lenge han ikke nevner navn så bryter han ikke taushetsplikten. Han kan godt få en påminnelse om det at han bør spare detaljer som er gjenkjennelig, men når det er sagt å har jo du også taushetsplikt. Så sikkert fint for han å snakke med noen. Utdannelse er ikke alt, livserfaring derimot. Anonymkode: 69732...a67 Ventilere gjør man til kollegaer. Man kan fint bryte taushetsplikten uten å nevne navn. Jeg jobber ikke på samme sted som han. Jeg jobber i en helt annen sektor enn ham. Ergo har det faktum at jeg har lovpålagt taushetsplikt på min arbeidsplass, ingenting å gjøre med hans taushetsplikt. Vel, hans «livserfaring» har jo i dette tilfellet bare gjort at han bryter norsk lov. I mitt utdanningsløp så har vi hatt etikk og taushetsplikt som egne fag. Dette kan de som ikke forstår hvorfor jeg nevner utdannelse ta til etterretning. Når jeg ser at dette er det første svaret, og jeg leser resten av tråden, forstår jeg at det er stor risiko for at taushetsbelagt informasjon om meg kommer på avveie…😐 Anonymkode: 0012e...eed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #25 Del Skrevet 23. januar Si «stop! Jeg vil ikke høre dette! Det du sier nå er ulovlig. Det er ikke lov å snakke om pasientene til andre.» Gjenta høyt og tydelig hver gang han gjør det, uansett hvem som er der og hvor dere er. Anonymkode: a98a7...489 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #26 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alle mennesker har behov for å ventilere i blant, spesielt om arbeidshverdagen. Så lenge han ikke nevner navn så bryter han ikke taushetsplikten. Han kan godt få en påminnelse om det at han bør spare detaljer som er gjenkjennelig, men når det er sagt å har jo du også taushetsplikt. Så sikkert fint for han å snakke med noen. Utdannelse er ikke alt, livserfaring derimot. Anonymkode: 69732...a67 Meld han inn om han forsetter! Veldig trist for folk å få utlagt historiene sine til andre.. De skal være trygg på at taushetsplikten holder!! Anonymkode: cf054...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå