AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Ja, som overskriften sier. Ser ut som vi nærmer oss skilsmisse og jeg lurer på hvordan dere får det til å gå rundt med delt barneomsorg. Anonymkode: ca914...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Man bruker det man har som alle andre må gjøre. Anonymkode: c0cff...1e5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man bruker det man har som alle andre må gjøre. Anonymkode: c0cff...1e5 Herregud. Anonymkode: ca914...819 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, som overskriften sier. Ser ut som vi nærmer oss skilsmisse og jeg lurer på hvordan dere får det til å gå rundt med delt barneomsorg. Anonymkode: ca914...819 Jeg er skilt og vi har 50-50 ordning. Det går helt fint men det var forandring med å ikke å ha noen støtte person. Er en veldig fin ordning som gjere at barna får ha to foreldre enn 1 + en plass å vere anna hver helg Anonymkode: b97ff...538 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Det er vanskelig er det ærlige svaret , ihvertfall for meg som er relativt lavt lønnet , og har dyr husleie for å bli i skolekretsen til ungene . Skaff deg en ekstra jobb de ukene du ikke har barn hvis du har mulighet til det , det har jeg gjort . Anonymkode: 1bbc3...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Hvor høy er inntekten din? Har mye å si, hvis du tjener mye dårligere enn eksen ville jeg heller prøvd på 40/60 Anonymkode: bd7b7...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Jeg jobber ekstra den uken barnet er hos far, så jeg har bedre økonomi nå enn før. Endret 5 timer siden av Diverse Skrivefeil 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har strammet inn livreima kraftig. Har et matbudsjettet på 5000 i måneden (3 barn) . Jeg selger alt jeg ikke har bruk for, prøver å jobbe litt ekstra når jeg kan. Er sparsom på strømmen, kjøper lite klær. Når vi var gift, hadde vi god råd, nå må jeg tenke på alt, så det er uvant og kjipt. Men vi klarer oss. Anonymkode: 056ed...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja, som overskriften sier. Ser ut som vi nærmer oss skilsmisse og jeg lurer på hvordan dere får det til å gå rundt med delt barneomsorg. Anonymkode: ca914...819 Alternativet var å enten ta over felles hus, som da ble med veldig høye kostnader, eller flytte til noe mindre. Valgte det siste, så utgiftene er tilpasset inntektene. Anonymkode: b8a3e...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Jeg føler jeg har like god økonomi nå som jeg hadde emd eksen, men han utnyttet meg økonomisk. Jeg er heldig som har en grei lønn, men det merkes på økonomien om dagen men vi klarer oss fint. Jeg har vært aleine med mye dårligere lønn og jeg klarte meg da også. Det er en befrielse å bo aleine enn være i et dårlig forhold og jeg elsker å bestemme over alt selv og ha mitt eget rekkehus🙏🏻 Anonymkode: b7cd7...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Man lever etter evne. Tjente ikke noe spesielt godt da jeg gikk fra mannen min. Vi hadde 60/40, og jeg fikk 500 i mnd i bidrag og halve barnetrygden. Hadde tak over hodet, bil, mat på bordet og klær på kroppen 🙂. Fornøyd med det. Vil aldri i livet bo sammen med en mann bare pga økonomi. Det må jo føles grusomt. Om man har litt dyre vaner i et ekteskap med god økonomi, så må man enten være villig til å kutte ned på ting, eller så må man vel bare leve uten kjærlighet resten av livet. Evt bli bedratt, utnyttet, behandlet dårlig, mishandlet osv. Anonymkode: e0f99...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Det blir jo dyrere i og med at man må ha to boliger, dobbelt opp med inneklær, sykler om man ikke bor helt nærme, etc. Men om man har muligheten til det, så kan man benytte ukene når man ikke har barna til å jobbe ekstra. I mitt tilfelle, så er eksmannen min en sløser. Kjøper unødvendig luksusmat og luksusting, impulskjøp på nye hobbyer som er glemt to uker etter at han har kjøpt det beste og dyreste utstyret, etc. Jeg vil også ha en trygg og god bil, enn en bil som gjør naboen misunnelig. Nå når jeg er alene med ungene, så kan jeg tenke økonomisk og dermed ha mye mer å rutte med. Anonymkode: a6590...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Jeg overtok felles bolig, og var heldig som kunne få forskudd på arv til å betale ned lån slik at jeg kunne få rammelån. Betaler derfor kun renter i noen år. Skulle jeg betalt avdrag hadde jeg vært sjanseløs. Så er det kuttet kraftig i ferie og fornøyelsesbudsjettet, men har det greit likevel. Prioriterer opplevelser med barna fremfor ego-tid. Kjøper minimalt med nytt, men handler på bruktmarked når det er behov for nye møbler, utstyr eller klær (til meg selv). Langsiktig sparing og fremtidige investeringer er satt på pause, men jeg sover godt om natten fordi jeg vet at jeg har flere milioner i egenkapital i bolig dersom det skulle oppstå noe. Har også troen på at rentenedgang og greie lønnsoppgjør vil hjelpe meg over kneika. Er trangt nå, men tror situasjonen har lettet litt om et par år. Har solid jobb, og inntekt litt over snittet. Har til gjengjeld veldig mye lån, og høye renteutgifter. Barnetrygd går inn på felles konto som vi begge disponerer. Vi benytter denne til større utgifter til barna (fritidsaktiviteter, utstyr, mobil, SFO, forsikring osv). Fungerer greit, krangler aldri om penger, selv om vi prioriterer ulikt. Anonymkode: 49846...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Pass på å ha gode avtaler om deling av utgifter. Jeg ser altfor ofte at mor blir sittende med alt selv ved 50/50. Ikke gå ut fra at dere alltid vil klare å være enige, lag vanntette avtaler. Anonymkode: 96638...755 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Tenker du praktisk eller økonomisk? Jeg er skilt og har to barn 50/50. Barnefar og jeg betaler halvparten hver av utgifter til barnehage, SFO og fritidsaktiviteter. Ellers dekker vi alle utgiftene alene i våre uker. Barna har hvert sitt soverom i begge hjem, og to sett av absolutt alt (vinterklær, regntøy, annet tøy, akebrett, sykler og annet utstyr). Dette er litt dyrt, men veldig praktisk slik at barna slipper å drasse med seg ting frem og tilbake. Vi bor begge innenfor samme skolekrets, og barna er velkomne i begge hjem alltid, uavhengig av hvem sin uke. Av støtteordninger får vi ingenting, bortsett fra barnetrygd som vi også deler 50/50. Så enkelt sagt dekker vi alt gjennom inntekten vår. Jeg og barnefar tjener omtrent det samme og ingen av oss betaler barnebidrag til hverandre. Begge to har helt gjennomsnittlige inntekter på 650 000 - 700 000 kr. Vi måtte «nedgradere» fra stor enebolig til hvert vårt rekkehus/leilighet, det har ikke vært noe stort tap for meg. Mitt beste råd er snakk med far og bli enige om samværet, fritidsaktiviteter og andre ting rundt barna. Hør på hverandre og bli enige om hva som er best for dere alle. Anonymkode: 10487...ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Herregud. Anonymkode: ca914...819 Dette er faktisk helt sant. Økonomien må planlegges ut i fra hva man har. Mitt råd til deg TS er å se litt på budsjetter allerede nå. Umdersøk hva du kan søke på av stønader. Overgangsstønad er noe du kan ha krav på en periode. Lag deg en oversikt over hva du forventer inn i forhold til ut. Får du ikke budsjettet til å gå rundt må du se på hva du kan avse av utgifter. For min del var den vanskeligste avgjørelsen å kutte bilen siden jeg bor litt utpå landet. Men det gikk helt fint, og nå når jeg er vant med å planlegge alt så er jeg faktisk glad for at jeg ikke har den (som oftest). Anonymkode: 7c9b4...67a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvor høy er inntekten din? Har mye å si, hvis du tjener mye dårligere enn eksen ville jeg heller prøvd på 40/60 Anonymkode: bd7b7...e9d Ville aldri tatt fra barna tid med faren sin for å tjene penger på det. Anonymkode: ca914...819 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er faktisk helt sant. Økonomien må planlegges ut i fra hva man har. Mitt råd til deg TS er å se litt på budsjetter allerede nå. Umdersøk hva du kan søke på av stønader. Overgangsstønad er noe du kan ha krav på en periode. Lag deg en oversikt over hva du forventer inn i forhold til ut. Får du ikke budsjettet til å gå rundt må du se på hva du kan avse av utgifter. For min del var den vanskeligste avgjørelsen å kutte bilen siden jeg bor litt utpå landet. Men det gikk helt fint, og nå når jeg er vant med å planlegge alt så er jeg faktisk glad for at jeg ikke har den (som oftest). Anonymkode: 7c9b4...67a Ja, men det er ikke et svar! Det er som å si "Hvor langt er et tau" Jeg har laget budsjett etc. Jeg spør om andres erfaringer. Anonymkode: ca914...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Du må leve etter evne... kutt i matbudsjet, kan du leve på vann og knekkebrød fex de ukerne du ikke har barna? Nudler er ikke sa dyrt. Kjøp bare ting pa tilbud/reducert. Dumpester diving er knall. Selg alt du ikke har behov for/kan. Kjøp bare brukt på finn/tise/frelsearmen. Kanske barne kan arve noe fra klassekamrater familje? Selg bil - det er bare dyrt med bil. Be om hjelp fra familje til og klare deg? Kanske forskudd på arv? Så må du bare flytte til noe mindre hvis det blir for dyrt. Barne MÅ ikke dele rom/dere kan fint dele seng med nån av barna. Steng av strøm/senk strømforbruket. MÅ ikke ha oppvarmet hjem. Ta på ekstra genser + tøffler. Kan du byte jobb el jobb mer? Dette får du til! 😉 Anonymkode: f4be3...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men det er ikke et svar! Det er som å si "Hvor langt er et tau" Jeg har laget budsjett etc. Jeg spør om andres erfaringer. Anonymkode: ca914...819 Jeg har gitt deg min erfaring. Lykke til 😊 Anonymkode: 7c9b4...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå