Gå til innhold

Noen som både røyker og snuser her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke erfaringer har du med det? Hva fungerer for deg i det daglige? Hva gir deg mest?

Anonymkode: 3e7a4...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjorde! Har sluttet helt med røyken. Den "gav" meg kanskje mest iht å roe ned, avslapping der og da, men den kostet mest og er verst på helsen. Stort minus for meg med røyk, er lukta 🤢

Snuser nå på fulltid. Går vel ikke for mye daglig heller. Koster mindre både for lommeboka og helsa. Selv om det ikke akkurat er sunt heller. Blir å slutte med alt etterhvert. 

Endret av Perfume
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perfume skrev (19 timer siden):

Gjorde! Har sluttet helt med røyken. Den "gav" meg kanskje mest iht å roe ned, avslapping der og da, men den kostet mest og er verst på helsen. Stort minus for meg med røyk, er lukta 🤢

Snuser nå på fulltid. Går vel ikke for mye daglig heller. Koster mindre både for lommeboka og helsa. Selv om det ikke akkurat er sunt heller. Blir å slutte med alt etterhvert. 

Er det noe snusen gir deg som røyken ikke gav deg nå som du har sluttet å røyke?

Er det noe snusen ikke gir deg men som røyken gav deg?

Hvis begge deler hadde vært like skadelig, hva hadde du valgt og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk fra å røyke 20 røyk om dagen til å snuse, og festrøyking. Er så glad for det, pustesystemet har det så mye bedre, og jeg stinker ikke røyk lenger, er også veldig deilig og kjenne at kondisen faktisk blir bedre. Har ingen planer om å gå tilbake til å røyke hver dag. 

Anonymkode: 4b78c...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Røykte i mange år, men sluttet for snart 20 år siden. Røyking er toppen av dumskap. Det er helsefarlig, dyrt, du lukter vondt, og du plager i tillegg andre. 

Snus er også helsefarlig og tåpelig ting å bruke penger på. Usexy. Men av disse to ondene så vil jeg vil si at snus er bedre, sånn med tanke på at naboen blir ikke dårlig av snusingen din. 

Anonymkode: a0960...f72

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet å røyke for 7 måneder siden, har brukt litt snus, nikotintyggis og spray i denne tiden. Nå er jeg nede i 1 snus om morgenen (for å få fart på magen), 1-2 spray i løpet av dagen og en tyggis om kvelden. Det aller beste er at pusten er myyye bedre og at jeg slipper det sosiale stigmaet det er blitt å røyke. 

Anonymkode: e9b86...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sluttet å røyke for 7 måneder siden, har brukt litt snus, nikotintyggis og spray i denne tiden. Nå er jeg nede i 1 snus om morgenen (for å få fart på magen), 1-2 spray i løpet av dagen og en tyggis om kvelden. Det aller beste er at pusten er myyye bedre og at jeg slipper det sosiale stigmaet det er blitt å røyke. 

Anonymkode: e9b86...2fe

Det finnes sunnere og bedre måter å få fart på magen enn å snuse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, men nå har kuttet vanlig røyk og begynt med e-sigg. En del bedre for lungene og ikke lukt på samme måte. Planen er å slutte med det og etterhvert😅

Anonymkode: ee6bc...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det noe snusen gir deg som røyken ikke gav deg nå som du har sluttet å røyke?

Er det noe snusen ikke gir deg men som røyken gav deg?

Hvis begge deler hadde vært like skadelig, hva hadde du valgt og hvorfor?

Snusen gir jo nikotin, som iallefall jeg blir roligere av. Den gir meg ikke noe fysisk eller psykisk mer enn røyken, annet enn bedre helse og pust. Og det lukter ikke vondt lenger, noe som er digg. Fikk bedre smak og luktesans også. 

Snusen gir meg ikke den "pausen" som røyken gav. Det var noe veldig beroligende med å ta den røyken, man roet ned og fikk et "pusterom" i hverdagen ( no pun intended). 

Hvis begge hadde kostet det samme og vært like skadelig måtte jeg ha sluttet snus også, men dersom begge hadde vært lite eller ikke skadelig hadde jeg valgt røyken mest sannsynlig fordi den "gav mer" ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perfume skrev (53 minutter siden):

Snusen gir jo nikotin, som iallefall jeg blir roligere av. Den gir meg ikke noe fysisk eller psykisk mer enn røyken, annet enn bedre helse og pust. Og det lukter ikke vondt lenger, noe som er digg. Fikk bedre smak og luktesans også. 

Snusen gir meg ikke den "pausen" som røyken gav. Det var noe veldig beroligende med å ta den røyken, man roet ned og fikk et "pusterom" i hverdagen ( no pun intended). 

Hvis begge hadde kostet det samme og vært like skadelig måtte jeg ha sluttet snus også, men dersom begge hadde vært lite eller ikke skadelig hadde jeg valgt røyken mest sannsynlig fordi den "gav mer" ro. 

Røyking oppleves beroligende fordi man trekker inn pust, og puster ut. Derfor meditering og pusteøvelser er beroligende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røyka i mange år. Med lange perioder uten. Av og til år. Jeg har dog aldri sluttet, bare "jeg røyker ikke nå". Hadde jeg kjørt sånn seremoni med "dette er min siste røyk" hadde jeg bare blitt stressa. Jeg klarer meg uten røyk, sånn egentlig, på den måten feiler jeg aldri. Jeg tror jeg er der nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...