AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Samboeren min jobber 2-2 turnus. De to ukene han er hjemme er det rot og kaos fra han kommer hjem til han drar på jobb. De to ukene jeg er alene med våre fem barn er det forholdsvis ryddig, rent og hverdagen flyter. Når samboer nærmer seg arbeidsfri gruer jeg meg til han kommer hjem. Jeg bruker den første dagen til å rydde når han har dratt. Jeg jobber 80% nå, men har jobbet 100% frem til desember. Jeg vurderer rett og slett å gå fra samboer fordi jeg blir utslitt de ukene han er hjemme. Anonymkode: 2e007...95e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Burde vært omvendt ja. Er han et barn? Anonymkode: b2966...6f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Første spørsmålet er jo om dere snakker om dette, og hvilken respons han gir? 😊 Anonymkode: 6b35b...e78 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Første spørsmålet er jo om dere snakker om dette, og hvilken respons han gir? 😊 Anonymkode: 6b35b...e78 Vi har snakket om det. Vi har vært i terapi. Han sier han forstår og skal gjøre mer, men det skjer ikke Anonymkode: 2e007...95e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har snakket om det. Vi har vært i terapi. Han sier han forstår og skal gjøre mer, men det skjer ikke Anonymkode: 2e007...95e Da synes jeg du skal være ærlig med ham, dette orker du ikke lenger. Enten så setter dere dere ned og lager lister, konkrete og detaljerte lister, hvor ALT som må gjøres med hus og barn hver uke og måned skrives ned. Så viser du til at du gjør ALT dette alene når han er borte. Og at siden han ikke jobber når han er hjemme, så må han gjøre minimum halvparten, helst litt mer for å kompensere for det han ikke kan gjøre når han jobber (f.eks. kan han lage opp middager, handle inn slik at dere alltid har tørrmat, husholdningsartikler, rengjøringsmidler, dopapir, tørkepapir osv. mens han er bort). Han bør sørge for at det ikke er klesvask igjen når han reiser bort, og at huset er vasket når han drar. Det må også legges inn alt som går under det tredje skiftet, og også ekstra ved bursdager, høytider, sesongendringer osv. Så setter dere dere ned og lager lister hvor dere fordeler arbeidet de ukene han er hjemme. Vil han ikke så er han jo mest en belastning fordi han oppfører seg som en unge som bor på hotell. Men det er jo et valg han tar, og da må han også forvente at det får følger. Anonymkode: 2149d...2ad 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Samboeren min jobber 2-2 turnus. De to ukene han er hjemme er det rot og kaos fra han kommer hjem til han drar på jobb. De to ukene jeg er alene med våre fem barn er det forholdsvis ryddig, rent og hverdagen flyter. Når samboer nærmer seg arbeidsfri gruer jeg meg til han kommer hjem. Jeg bruker den første dagen til å rydde når han har dratt. Jeg jobber 80% nå, men har jobbet 100% frem til desember. Jeg vurderer rett og slett å gå fra samboer fordi jeg blir utslitt de ukene han er hjemme. Anonymkode: 2e007...95e Hvordan klarer han å rote mer enn fem barn? 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Makavelli skrev (27 minutter siden): Hvordan klarer han å rote mer enn fem barn? De store barna rydder etter seg, han roter mens han lager mat og lar det stå, han legger aldri ting på plass eller rydder etter seg, han vasker sjelden klær og husker ikke avtaler. Anonymkode: 2e007...95e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De store barna rydder etter seg, han roter mens han lager mat og lar det stå, han legger aldri ting på plass eller rydder etter seg, han vasker sjelden klær og husker ikke avtaler. Anonymkode: 2e007...95e Har han blitt slik etter dere fikk fem barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Burde vært omvendt ja. Er han et barn? Anonymkode: b2966...6f4 Der ville vært merkelig. Anonymkode: d28c9...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Burde vært omvendt ja. Er han et barn? Anonymkode: b2966...6f4 Ts skulle nok ønske han faktisk var et barn, da hadde det hvertfall vært håp om bedring 🙈 Anonymkode: 1dbcb...89a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Ja, hvis han ikke bidrar skikkelig når han er hjemme, vil din eneste mulighet til å puste være om dere går fra hverandre. Flr du evt går fra han; har du mulighet til å reise bort minst en, helst to uker, når han er hjemme? For da MÅ han ta tak. Anonymkode: 30484...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Og han der fikk du 5 barn med... jeez Anonymkode: c1437...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Her jobber samboer en lik turnus som din og jeg føler meg litt igjen TS. Heldigvis har ikke vi en så stor ungeflokk 😅 Ja, det blir mer rot inne når han er hjemme, men det blir gjort mange ting ute som jeg ikke er god på i ukene han er hjemme. Hagen blir vedlikehold, forfallende arbeid på huset, han tar seg av å hente ved, måke snø osv osv. Så jeg har konkludert med at så lenge han er god på sine ting så skal jeg klare litt mer rot og kaos på kjøkkenet. Det mest irriterende for min del er at vi har totalt forskjellig smak på hva vi liker å se på TV slik at jeg ikke får fulgt opp «mine» programmer når han er hjemme 😅 Anonymkode: 00d3f...d58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Men du må jo ha skjønt lenge før barn nr fem hvordan han er? Anonymkode: 30484...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): De store barna rydder etter seg, han roter mens han lager mat og lar det stå, han legger aldri ting på plass eller rydder etter seg, han vasker sjelden klær og husker ikke avtaler. Anonymkode: 2e007...95e Lær barna at de skal minne han på at han må rydde HVER gang de ser noe han ikke legger på plass. Anonymkode: a46e8...dce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Du får flytte ut da, så slipper du å ha noe med hans rot å gjøre. Om han ikke endrer seg etter terapi, så vil han jo aldri gjøre det. Aksepter eller la vær, that simple. Om du ikke vil flytte, nei da får du ignorere det, skaffe hushjelp som tar de skitne underbuksene hans og oppvasken han setter fra seg på kjøkkenet. DET KOMMER IKKE IKKE TIL Å SKJE EN ENDRING FRA HAN, det forstår du vel? Anonymkode: eb85e...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Høres ut som her det. Han jobber 2 og er hjemme 3 eller 4 uker. Har 3 barn på 8, 13 og 15 år. Jeg jobber 85%, og ungene går på diverse fritidsaktiviteter. Alt, absolutt alt går mye enklere når han ikke er hjemme. Ene jenta hr gått på dans på samme tidspunkt i 7 år. Det kommer fortsatt som en overraskelse på han hver gang han er hjemme 🤯🤯 Jeg kn ramse opp ganske mye, men du sikkert greia ts. Dubhar ihvertfall min medfølelse ❤️ Anonymkode: 1e8d6...908 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Fortell han at du går om ikke han bedrer seg. Han tar deg nok litt for gitt nå. Han trenger en wake up call Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): De store barna rydder etter seg, han roter mens han lager mat og lar det stå, han legger aldri ting på plass eller rydder etter seg, han vasker sjelden klær og husker ikke avtaler. Anonymkode: 2e007...95e Han burde jo vasket alles klær om han er hjemme 2 uker i strekk. Men om det er sånn at han genererer ekstra klesvask så må han jo som et absolutt minimum vaske det selv. Da er det jo bare å ikke vaske hans klær, håndklær osv i det hele tatt så gjør han det nok selv til slutt. Hva sier han hvis du ber ham rydde kjøkkenet feks? Gjør han det i det minste da eller både roter han og blir sur om han må rydde? Er det egne ting han roter? Du må nesten si ifra 2 dager før han skal dra igjen da at imorgen må du gå gjennom hele huset og rydde alt som er ditt. Sjekk etterpå og så si at han misset en del ting om han ikke fikk med alt. (Altså, jeg mener 100% at han burde klare alt dette selv uten påminnelser men bare noen forslag for å iallfall ikke måtte gjøre arbeidet selv) Anonymkode: edd3e...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Høres ut som at han tar ferie når han er hjemme. Har du forsøkt å gi ham en liste over konkrete ting han må gjøre hver dag? 1) Tømme oppvaskmaskinen og rydde etter frokosten så snart barna og madammen har dratt på jobb/skole. 2) Lage middag og dekke på til klokken … 3) Rydde etter middag eller kjøre barn til trening eller hjelpe med lekser el. Dette kan dere jo bytte på. Du kan ta klær siden du vil kanskje ikke at han skal lage rot i systemet der? Anonymkode: b2752...41b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå