AnonymBruker Skrevet 24. januar #21 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er som deg tilknyttet TOO og av detaljer ikke ønsker å dele var ikke tannsettet mitt var beste. Så etter å ha måttet trukket en del tenner endte jeg først opp med delprotse sånn at jeg fikk tygget noe mat mens vi skulle planlegge veien videre. Men så er jeg såpass uheldig at jeg også har osteoporose og til slutt så vi ingen annen løsning enn å sette meg på medisiner for dette,men dessverre er det veldig stor sjanse for at langvarig bruk av disse medikamentene ved osteoporose kan føre til alvorlig nekrose av kjevebenet ved noe så enkelt som en tanntrekking. Så jeg hadde egentlig ikke noe valg når det kom til hel protese, for etter to kanskje tre år på den medisinen kunne man ikke utført noe arbeid i munnen min uansett med tanke på den høye risikoen for nekrose. Anonymkode: 5bc08...6fa Uff, det var vondt å lese, håper protesen fungerer bra for deg. Kan du fortelle litt om forskjellen på hel-og delprotese? Hva syns du var "best" å ha? TS Anonymkode: 70b8a...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #22 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uff, det var vondt å lese, håper protesen fungerer bra for deg. Kan du fortelle litt om forskjellen på hel-og delprotese? Hva syns du var "best" å ha? TS Anonymkode: 70b8a...d4c Forskjellen ligger jo egentlig i ordet. Del protese fungerer jo som en erstatning for de tennene du ikke lenger har og den er jo enkel å holde på plass siden du fester den på allerede eksisterende tenner. Og når du har vendt deg til den går det jo helt greit å spise etc. Men med en helprotese møter du på mange flere utfordringer. Som for eksempel å holde protesen på plass, spise blir ekstra utfordrende, det er plutselig en del ting du overhodet ikke kan spise osv.Så hadde jeg hatt et valg slik som det høres ut som du har hadde jeg definitivt ikke valgt helprotese. Anonymkode: 5bc08...6fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #23 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan vet du det? Tannlegen min sa at delprotese nede var vanskelig, og at de fleste tar den ut for de orker ikke gå med den. TS Anonymkode: Har helprotese oppe grunnet overivrig tannlege. Byttet tannlegen, og har delprotese nede. Det jeg skrev i forrige post er sitert tannlegen min. Og egen erfaring, helprotese sitter mye dårligere, og utseende ditt forandres raskt når alle tennene et trekt og munnhulen flates ut 😣 Anonymkode: f819f...257 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #24 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har helprotese oppe grunnet overivrig tannlege. Byttet tannlegen, og har delprotese nede. Det jeg skrev i forrige post er sitert tannlegen min. Og egen erfaring, helprotese sitter mye dårligere, og utseende ditt forandres raskt når alle tennene et trekt og munnhulen flates ut 😣 Anonymkode: f819f...257 Ja jeg vet, og har absolutt ikke lyst til å få helprotese. Men nå prøvde jeg jo å få tennene i stand til delprotese, og det gikk dårlig, så...pluss at jeg vet at det ikke vil vare. Vanskelig valg. Kan jeg spørre hvor du har delprotesen, og hvordan den sitter fast i tennene?TS Anonymkode: 70b8a...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå