Gå til innhold

Dyr med rare vaner

Fremhevede innlegg

Skrevet
og sjokolade. ;) (Ikke at han får så mye sjokolade altså! )

Husk på at sjokolade ikke bare er giftig for hunder, men også katter. De har problemer med å fordøye sjokolade. Mennesker bruker 2-3 timer på å fordøye sjokolade, mens katter og hunder bruker 18-20 timer på det...
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet (endret)

Foreldrene mine har to katter. En diger hunn (skogskatt) og en sær hann (huskatt).

Hunnkatten:

*ligger på ryggen på gulvet med beina som en hund og storkoser seg

*Hun går ut og inn så ofte hun kan for da kan hun gå til matskåla nok en gang... (Hun går alltid innom matskåla og spiser noen biter tørrfor når hun har vært ute)

*Hun plukker ut tørrforet av skåla med labben og spiser opp bitene på gulvet

*Hun elsker å leke med sko, og ender alltid opp med å ligge medlabbene og hodet langt nedi skoen en stund :ler: De beste skoene er pappa sine store sko.

Hannkatten:

*Forferdelig sjalu! Får han ikke oppmerksomhet setter han seg oppå deg. Helst oppå strikketøy, avis etc.

*Han spiser frokost sammen med pappa hver dag. han sitter på stolen ved siden av pappa og er ikke fornøyd før han får en bit av brødskiva til pappa (ofte syltetøy eller annet pålegg som katter vanligvis ikke spiser)

*Han dunker hodet sitt kjempehardt inn i mitt når han koser

*Han kan ikke spise fisk fra matskåla, eller avisen under matskåla. Han tar den alltid med seg og legger den på stueteppet :overrasket: Det samme gjør han inne hos bestemor, så får han kokt fisk må vi passe på at han ikke legger igjen fiskebiter i stua.

*Han er ekstremt kosesyk, og når vi blir lei dunkinga i hodet og masinga, og ikke gidder å kose mer blir han superfornærmet og går, eller i værste fall så klorer han oss først.

*Han sier alltid ifra når han kommer. Han mjauer og hilser og stopper ikke før vi hilser tilbake.

Og så har vi en hamster som er litt rar...

Hvis vi setter henne i vinduskarmen når hun er ute går hun litt rundt før hun hopper ned og detter i gulvet med et smell! :overrasket: Først ble jeg kjemperedd for at hun ble skadet, men hun gjør det gang på gang, så jeg regner med at hun ikke får vondt. I tillegg rensker hun kortsidene i buret for sagflis. hun rydder og rydder til all sagflisen er samlet på midten.

Dyr er så festlige!! Og jeg savner virkelig å ha katter i huset etter at jeg flyttet hjemmefra...

Endret av Vampyra
Skrevet

Katten min er syklig opptatt av papir. Han må legge seg på det. Hvis du mister avisen eller et pairark på gulvet kommer han ilende og slenger seg ned. Og pappkasser. Disse skal sittes i. Lenge. Han bare sitter der og ser tomt foran seg. Det sier seg selv at mang en lesestund hos meg blir spolert av stor, rød katt som ligger der og later som ingeting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...