Gjest *Snart medlem* Skrevet 7. mars 2006 #21 Skrevet 7. mars 2006 Kattene jeg har hatt tidligere har forsåvidt også hatt rare vaner som jeg kan nevne. En katt var utrolig nysgjerrig på nedspyling i do, og hvis den var i nærheten når noen trakk i snoren løp den bort til doskålen for å kikke ned i denne mens vannet spylte.... Katten vi hadde samtidig med den over var ikke så veldig intelligent. Den hadde sett at den andre katten åpnet døren med poten, og skulle forsøke det samme selv. Problemet var bare at den ikke skjønte årsaken til at døren åpnet seg når man stakk poten inn, så i stedet for å ta poten inn og skyve, tok katten poten inn og skjøv mot dørkarmen, men den effekt at døren som regel ikke åpnet seg
Hu i Svingen Skrevet 7. mars 2006 #22 Skrevet 7. mars 2006 Min store hund tror hun er bitteliten, og vil gjerne sitte på fanget. Det beste er å sitte på fanget når jeg sitter i kontorstolen. Hun sitter helt anspent og det ser ikke behagelig ut, men opp skal hun. Når hun vil opp i sofaen legger hun hodet på kanten (som er lavere enn henne, hun må bøye seg litt ned) og står helt stille mens hun følger oss med blikket. Søtt! Og når hun en sjelden gang promper så det høres, så bråsnur hun seg mot rumpa si, og ser svæært mistenksom ut.
Imax Skrevet 8. mars 2006 #23 Skrevet 8. mars 2006 Bikkja mi har noen snodige vaner: Han gidder aldri å stå opp når jeg står opp, han vet at det tar tid på badet! Han stikker snuta opp under armen din for å få kos. Slutter du å kose, kommer neste snuterunde. Når vi kommer inn døra, må han plukke opp noe og går rundt og rundt med leken/skoen i munnen, mens han logrer intenst. Når han spiser tørrfôr spytter han ut en og annen bit, selv om alle bitene er identiske!
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #24 Skrevet 10. mars 2006 Min store hund tror hun er bitteliten, og vil gjerne sitte på fanget. Det beste er å sitte på fanget når jeg sitter i kontorstolen. Hun sitter helt anspent og det ser ikke behagelig ut, men opp skal hun. Når hun vil opp i sofaen legger hun hodet på kanten (som er lavere enn henne, hun må bøye seg litt ned) og står helt stille mens hun følger oss med blikket. Søtt! Og når hun en sjelden gang promper så det høres, så bråsnur hun seg mot rumpa si, og ser svæært mistenksom ut. ←
Gjest Thalassa Skrevet 10. mars 2006 #25 Skrevet 10. mars 2006 den ene katten vår spiser agurkskiver.. den andre må man følge bort til matfatet for at den skal spise, i tillegg pleier den å legge seg i små kriker og kroker, i blomsterpotter, små dukkevogner, oppunder et rom i peisen om sommeren.. nesten skummelt! Hunden vår elsker vann, den skal liksom fange vannet , plaske vann til den i badekaret, spyle med vannslangen ute, osv. den pleier til og med å stå i fjæra og lage egne plask med poten hvis en av oss har gått lei av å slenge vann til den
Gjest Emeldina Skrevet 10. mars 2006 #26 Skrevet 10. mars 2006 En katt vi hadde da jeg var liten, var helt vill da hun var kattunge. Når noen stod og vasket opp, pleide hun å ta fart og klatre oppover ryggen og sette seg på skulderen. Kan tenke meg hvordan det må ha vært å få de klørne i ryggen! Ikke akkurat en kjæledyr-historie, men morsom likevel: Husker en sommerdag da jeg var liten; mamma og jeg var ute i hagen... Foreldrene mine har rips- og solbærbusker, og rundt disse er det sånne runde steiner. Mamma fikk øye på en maur som gikk rundt og rundt på en av de steinene. Rundt og rundt og rundt og rundt, i flere minutter. Vi ble bare sittende på huk og se på, helt fascinert begge to. Etter en stund dyttet jeg den forsiktig ned, for å se hva som skjedde. Da gikk den opp på steinen ved siden av og fortsatte; rundt og rundt og rundt.. Den må ha vært hjerneskadet, eller noe sånt
Mossa Skrevet 10. mars 2006 #27 Skrevet 10. mars 2006 Pusen vår kommer oppi badekaret sammen med meg hvis den får lov. Men han legger seg oppå brystet mitt sånn at han ikke blir heeelt søkkblaut.
Floja Felíz Skrevet 14. mars 2006 #28 Skrevet 14. mars 2006 Vi bruker å slippe hunden vår ut i hagen for å tisse om morgenen, og hun kommer alltid inn igjen i løpet av et lite minutt. Men i sommer begynte hun å forsvinne ned i hagen og ikke komme opp igjen på lang tid, og til slutt måtte vi følge etter henne for å se hva hun drev med der nede. Og der sto hun og spiste stikkelsbærene våre rett fra treet. Det ble ikke mye stikkelsbærvin-produksjon i fjor nei... Når vi er ute og går tur på sensommeren stjeler hun nyper fra trærne til naboene når vi går forbi. Jeg har en slang-hund!
lillesky Skrevet 14. mars 2006 #29 Skrevet 14. mars 2006 Og der sto hun og spiste stikkelsbærene våre rett fra treet. Det ble ikke mye stikkelsbærvin-produksjon i fjor nei... ← :grine2:
Gjest Turboguri Skrevet 16. mars 2006 #30 Skrevet 16. mars 2006 Et par ting sånn mitt i natten... Min hund skal helst ligge med hode på armen og ryggen inntil brystkassa mi, sånn kan hun ligge hele natta... Og nå som det er snø, skal hun alltid ut å "frisere" barten etter et måltid eller etter å ha drukket vann.. Setter nesa ned i snøen og ploger vei! Om sommeren gnikker ho barten sin inntil vegger, stolben, mennesker eller noe annet som er i nærheten.. Og hver gang ho skal inn, står ho på to bein og banker på døra..
tåkedott Skrevet 19. mars 2006 #31 Skrevet 19. mars 2006 hmmm... har to dyr jeg da... katten Mix, og hunden Turbo. Mix: -kommer til meg, hyler og vræler for at jeg skal bli med han bort til matfatet så jeg kan se på at han spiser... -setter seg ved døren, hyler og vræler når han må ut... samme når han vil inn, og om jeg ikke kommer of åpner døren fort nok, blir han en smule fornærmet, og kjefter veldig i det han går forbi meg med nesa i været, og gir klart uttrykk for at han misliker å bli satt på "vent"... -om det blåser, regner eller snør ute, vil han at jeg skal åpne døren så han kan sitte på dørstokken og se ut... om han føler seg tøff nok, kan han prøvende sette en pote utenfor dørstokken, men om poten blir våt, rister han den og setter seg på dørstokken med et litt furtent uttrykk... -når han sitter ved siden av meg og jeg begynner og "koseprate" til han, tramper han med potene (dette er jo ikke unormalt for en katt), men i tillegg til dette kikker han på meg, lager en form for trutemunn og blunker med øynene... -før han ble kastrert hadde han noe jeg tror må ha vært "våte drømmer", om han lå i sofaen og sov, kunne han plutselig begynne og tørrjokke, tisseluren kom fram, og "sprut"... etterpå sov han like godt... usj... -katten min er veeeeldig lat... iallefall vil han at jeg skal tro det. for om han er ute (jeg står og smugtitter i vinduet) herjer han rundt, springer, hopper, ruller osvosv, men om han ser meg, glir han inn i sin vanlige dvaske gange... mens han kikker på meg med et "er du tullete? jeg har ikke gjort noe annet enn å traske rundt her jeg"-blikk... -jeg har måttet begynne å kjøpe svindyrt for på dyrebutikk til katten min, han er nemlig utrolig kresen på mat. tidligere ville han kun spise den dyreste butikkmaten... om om jeg kjøpte noe som var litt billigere kom han og kjeftet på meg... og engang jeg var så dum at jeg kjøpte en sekk billigmat på lidl, ble katten døsfornærmet, han gikk inn i sultestreik, og hvær gang han så meg satte han nesa i været og gikk rett forbi meg... så da var det bare å gå på dyrebutikken og kjøpe svindyrt for, og katten ble storfornøyd... -om jeg har vært på jobb i noen timer, og katten har vært ute, er han overlykkelig når jeg kommer hjem, da går han i hælene på meg, skal være me på do, og når jeg skifter hopper han opp i vasken, kikker på meg og lager sin lille trutmunn. -han hopper ofte opp i fanget, eller opp på sofaryggen, og strekker hodet mot meg, da gjør jeg det samme, så "nesekoser" (gnir nesene mot hverandre) vi... katten min ser også en anelse rar ut... han har veldig kort hals/nakke og en noe bred bak, så når han sitter ser han ut som en stor, hårete, hvit pære... også kan han å sitte på kommando, uten at jeg har lært han det, han må ha lært det av å se på når jeg har trent hunden... Turbo: -skal følge etter meg overalt! han går bestandig i hælene mine uansett hva jeg gjør... -når han sover, legger han seg bestandig på ryggen og spriker med beina... -spiser alt mulig rart han kommer over... -elsker å bade, med engang han finner et vann han kan hoppe uti, gjør han det. bortsett fra hvis det er badekaret eller dusjen, da blir han furten... -elsker å ligge i senga, med hodet på armen min, uder dyna... -om han ligger sammen med meg i sofaen eller senga, kan han plutselig reise seg opp, oggå og legge seg på gulvet et stykke unna, hvorfor? jo, en ufyselig lukt smyger seg opp i nesa mi... bikkja driver med kjemisk krigføring... -om han sitter og vasker seg "der nede" slipper han av og til en høylytt fjert, da skvetter han, lukter litt, kikker småskremt mot baken og kommer springende for å få trøst og kos etter den skremmende opplevelsen... -av og til stiller han seg (med rumpa mot meg) og strekker seg samtidig som det kommer et ftsssssssssss, og jeg kjenner luftrykket rett i fleisen... -han er også av den pratsomme typen... ikke bjeffing, men en slags ule/grynte lyd... -og om jeg har gjester,bryr han seg ikke om de kvinnelige, men passer på å grve nesa godt bort i "utstyret" til de mannlige...
Azra Skrevet 19. mars 2006 #32 Skrevet 19. mars 2006 Kul tråd! Vi har gjennom årene hatt tre samojeder, og det må jeg si; dyr har også personligheter. Den første var tispe, og en meget bestemt dame som visste nøyaktig hvordan hun ville ha det. Hun skjønte at jeg var barnet i huset og pent måtte gjøre som foreldrene mine sa, hun syns da det var på sin plass at hun ble rangert over meg og skulle ha sitt og si om oppdragelsen hun også. Blant annet hvis jeg og mamma tullet med hverandre bjeffet hun høyt på meg (ikke på mamma) og hvis jeg ikke ga meg, la hun tanngarden sin rundt håndleddet mitt (uten å bite altså). At jeg og pappa tullet med hverandre brydde hun seg ikke om, men å beskytte mor det var en oppgave hun tok svært alvorlig. Hun hadde ganske så menneskelige lyder, hun både rapet og fjertet som en hvilken som helst annen person. I begynnelsen fikk jeg skylden for mamma nektet å tro at det var bikkja (er sikker på bikkja flirte skadefro når jeg fikk kjeft...... ) Men etterhvert som mamma så at bikkja sniffa seg sjøl i baken etter den mistenksomme lyden skjønte hun jo hvem fisens rette mor var.... Etterhvert fikk vi en hanne også. Den første fikk valper, og syns det var på sin plass at han hjalp til med barnestellet (selv om han ikke var faren). Det syns han var kjempegøy. Der sto han med 8 valper opp til magen mens moren benyttet sjansen til å ta seg en tur ut å ta litt luft og en blund ute på trappa. Men hun gikk aldri ut av valperommet før hannen kom inn. Det tok ikke lang tid etter at de to døde at vi begynte å savne potetråkkene i hagen, så vi kjøpte likegodt en samojed til. Han er vel den rareste vi har hatt. Når vi hadde plukket opp etter han på tur, insisterte han på å bære bæsjeposen sin selv i kjeften, slapp den bare for å drikke og når vi kom fram til søppelkassa. Kanskje han slapp hvis vi stoppa ved postkassa, da ville han heller bære avisa.... skjønne det
Tinken Skrevet 19. mars 2006 #33 Skrevet 19. mars 2006 Den gamle hesten min syntes det var kjempefestlig å plukke opp en pinne fra bakken og kaste den rundt seg, eller jage de andre hestene med den. Artig kar!
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #34 Skrevet 19. mars 2006 Fikk verdens søteste godmorgenhilsen fra pusen min her om dagen. Da vekkeklokka ringte satte jeg meg opp i senga. Da kom pus med et "mrrrrr", koseblikk og halen rett til værs, og la den ene poten på nesa mi
Theka Skrevet 23. mars 2006 #35 Skrevet 23. mars 2006 Bedlissen (Bedlington Terrier) vår Alice er ganske snodig egentlig. Sitter jeg i sofastolen skal hun borre seg ned i den trangeste plassen bak meg. Etter en stund begynner hun å uffe seg med "mmmmuuuuff" lyder og da skal jeg løfte henne over på fanget sånn at hun kan ligge som en ball der. Og når hun da finner ut at hun skal sove må jeg ligge på tvers av stolen så hun kan spre føttene igjen. I sofaen har hun sin egen plass, der hun har en barnedyne med et ull eller fleeceteppe oppå. Beste plassen å ligge. Blir hun fornærmet går hun og legger seg i kassen sin, eller sitter inne i den og ser fornærmet på meg ut av sprinklene. Om dagene når vi ikke er hjemme sitter hun oppåkassen sin som er plassert under et vindu og følger med på hva som skjer der ute. Men kommer det en hund for nærme hennes eiendom så er det knuffing og bjeffing på høyt plan. Mørke hunder liker hun ikke, muligens fordi en stor Berner Sennen hanne tråkket kloa si gjennom bakfoten hennes en gang. Men akkurat den hannen er kjempegøy å leke med fordi da. Vet ikke om dere harsett en bedliss løpe noen gang, men når vi slipper henne løs på en fotballbane ser hun ut som en hare i vill flukt. Utrolig fart på henne. Tennisballer er jo noe mange hunder liker, men Alice er ikke så glad i å leke med dem. Hun skal helst ligge i sofaen med ballen og nafse av stoffet utenpå. Når den er halveis rensket, skal den gjerne ligge ute en stund, så kan hun nafse av resten. Når vi skal sove om natten skal hun ligge på baksiden av knærne mine som en ball og uffe seg litt før hun sovner. I løpet av natten sniker hun seg under dyna og legger en kald snute mot låret mitt eller magen, helt tildet blir for varmt for henne og hun strekker seg ut sånn at hun ligger med ryggen mot meg og hodet på puta. Snille lille Alice :D
Gjest Gjest_Baby_* Skrevet 23. mars 2006 #36 Skrevet 23. mars 2006 Hund som låser opp døren og går ut.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2006 #37 Skrevet 24. mars 2006 Katten vår liker ikke sånt som katter vanligvis glefser i seg - kjøtt, fisk o.l. Men agurk liker han - og sjokolade. (Ikke at han får så mye sjokolade altså! ) Og hvis han skal ut eller ha mat så løper han rundt i huset og klorer på alle sofaene og stolene våre! :klø:
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #38 Skrevet 24. mars 2006 Katten vår spiser tøfler; eller napper ull av noen tova tøfler. Ellers er han redd for sauer (men MÅ følge etter dem likevel, det er først når de snur seg de er skumle).
Gjest gjest1 Skrevet 24. mars 2006 #39 Skrevet 24. mars 2006 En katt var utrolig nysgjerrig på nedspyling i do, og hvis den var i nærheten når noen trakk i snoren løp den bort til doskålen for å kikke ned i denne mens vannet spylte.... ← Det gjør min og. Også synes hun det er veldig moro å vekke meg om natta - ved å stå og slå meg på nesen med den ene poten.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #40 Skrevet 24. mars 2006 Min tidligere hest hadde også en dilla på pinner...men han lærte opp de andre luftegårdskompisene til "pinne-leken" (Ta tak i hver sin ende av en pinne med tenna, og hale og dra til en mistet taket...og så på'n igjen...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå