Gå til innhold

Dyr med rare vaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har dyr med rare vaner, eller er det bare min katt?

Mia (pusekatten) er sykelig opptatt av toaletter. Det er noe av det morsomste hun vet. Når man trekker ned, løper hun bort og henger med hodet nedi spruten om man ikke passer på :ler: . Hun klatrer på doen, og har falt nedi. Men det er bare gøy og gir et ekstra kick, virker det som. Hun bare fortsetter, i alle fall.

Dessuten pleier hun å komme inn i dusjen når jeg dusjer. For å kose. Og når jeg er ferdig i dusjen, legger hun seg der det er mest vått og bare maler. Og med en langhåret katt, kan man tenke seg hvordan leiligheten blir etterpå. Hun følger jo etter meg uansett hvor jeg går...

Dessuten; hvis hun har litt vondt i magen, legger hun seg ved siden av meg, maler HØYT og mjauer helt til jeg koser henne på magen. Da promper hun, og går og legger seg et annet sted :overrasket: . Veldig hyggelig gjort... :ler:

Er det bare min katt som er helt merkelig, eller er det ganske vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har en hund som gjemmer ting hele tiden, og hun husker GODT hvor de forskjellige tingene er gjemt. Dersom den andre hunden min kommer i nærheten så blir hun illsint og kjefter og smeller for at ingen skal ta "hennes" gjemte ting. Hun kan våkne fra dyp søvn og sprette opp i løpet av et halvt sekund for å forsvare sine ting dersom de er "truet". Heldigvis er hun ikke sånn ovenfor mennesker!!

Endret av Missbumblebee
Gjest Gjesta
Skrevet

Vår yngste kommer ikke nærme nok. Hun burde egentlig vært et kengurubarn tror jeg...

Hun skal innunder deg, ligge under tepper, oppå deg, ha deg rundt hele seg. Sykelig opptatt av kos og nærhet, så det kan bli litt mye av det gode ;)

Gjest baby-E
Skrevet

min katt elsker å drikke av glass, og er nesten sykelig opptatt av det. Vi kan aldri sette fra oss vannglass noen sted, og om jeg går på kjøkkenet og henter meg et glass vann, så følger hun etter meg helt til hun ser at jeg har drukket opp.

Den andre katten min er opptatt av kulepenner.

Vi har et glass påpulten med kulepenner, og til stadighet hopper hun opp, tar en kulepenn i munnen og løper for å gjemme den under sengen...

Skrevet

Hunden vår har en tendens til å putte ting ned i skoene våre, har fått meg et par (ubehagelige) overraskelser på den måten ja.. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har en svært selskapsyk papegøye som brøler og hyler om vi er i et annet rom og han føler seg alene. Det høres virkelig ille ut, det første året han var her kom en litt bekymret nabo og lurte på hva slags lyder det var som kom fra leiligheten vår.....

Husets katt er en meget bestem herremann og om vi ikke reagerer fort nok når han skal ut, hopper han opp på en stol og river ned et bilde fra veggen.Vann fra toaletet smaker myyye bedre enn friskt vann fra skålen og brødskorper fra frokosten er myyyyye bedre enn tørrforet han får servert....

Skrevet (endret)

Pusen vår har mange søte vaner. F.eks. må hun alltid gjemme ansiktet sitt når man koser med henne, hun begraver det godt ned i genseren eller i armkroken, men må av og til opp for luft.

Ellers vil hun bare drikke vann fra badekaret. Dusjhodet må ligge nedi og så må vannet skrus på litt sånn at det renner en elv fra dusjhodet og ned i sluken.

Hun er også interessert i toalettet, står på setet med hodet laaangt nedi og elsker bevegelsene når vi trekker ned.

Dessuten elsker hun å ligge på lur og nappe i buksa til folk som går forbi. Og hun elsker doruller, tørkeruller og papirlommetørklær. Det hender rett som det er at hun har funnet tørkerullen forlatt på gulvet og sitter der som et lite ekorn og river papir fra rullen og spiser. Og flere morgener har vi kommet på badet og funnet toalettpapiret dratt ut og revet i fillebiter utover stuegulvet, eller hun har funnet esken med papirlommetørklær på skrivebordet mitt og har gjort det samme med den.

Mammas pus gjør også morsomme ting. Når hun spiser tørrfôr må hun grave ut én og én bit slik at den detter på brettet under maten, og hører hun at det sier "pling" kan hun spise den, hvis den skulle falle utenfor brettet eller av andre grunner ikke lage lyd når den detter lar hun den bare ligge.

Hun er også en ganske utspekulert liten katt. Hun maser om å bli lekt med, og hvis ingen vil leke går hun og setter seg i vinduskarmen og mjauer mens hun titter truende oppover gardinene. Får hun fremdeles ingen respons klatrer hun opp og legger seg på gardinbrettet og da får hun selvsagt oppmerksomhet siden Mamma må dra fram gardintrappen og hente henne ned. Og hun ligger der oppe og prøver å gjøre seg så flat og usynlig som mulig. :ler:

En annen greie hun har er at hun bare vil spise på det Mamma kaller "stambordet", som er hennes spiseplass på gulvet. Når hun vil ha mat hopper hun opp på kjøkkenbenken, da får hun servert maten på en tallerken og tar én bit for å forsikre seg om at det er godt og så hopper hun ned og går bort til stambordet og venter på at maten blir servert der.

Hun gidder sjelden bruke kattedøren, og vil heller sitte leeeenge ved ytterdøra og vente på at noen tilfeldigvis går forbi og åpner for henne, selv om kattedøren er bare noen skritt bortenfor.

Endret av Arkana
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Min mor sin katt er uhelbredelig kleptoman. Og da mener jeg ikke at han stjeler ting av oss, men av andre katter :ler:

Til stadigheter dukker det opp nye leker i huset - og det er ikke meg og min bror som kjøper dem. Min mor har også spurt naboene som eier katt om de savner noen leker, men har ikke fått positiv respons. Vi mistenker at de fleste lekene stammer fra kattens katte-bestevenn som bor litt lenger borti gaten. De pleier nemlig å gå på besøk til hverandre...

Gjest Gjest
Skrevet

Katten vår liker å rydde ut av buketter - om noe står i en vase og ikke smaker vondt skal det ned fra bordet/vinduskarmen og ned på gulvet.

Han er veldig leken og sosial på en rar måte - når vi kommer hjem eller går ut for å rope på han kommer han alltid fykende, gjerne med et trøtt tryne etter å ha sovet på låven. Han skyter rygg og løper sidelengs for å få oss med på leken, både innendørs og utendørs. Utendørs klaterer han stadig opp trestammer når vi er i nærheten - ikke ellers. Innendørs har han en fast rute forbi bøtta med tørrfôr som han gjerne vil lokke oss borttil.

Han ligger også på lur ved fuglebrettet - lett synlig på gårdsveien (hvor det er måkt og dermed mer behagelig), og ute av stand til å ligge stille.

Han er ikke så veldig kosete, men vil nesten alltid inn på det rommet vi er i. Han elsker også å ligge under dyna til en av oss om natta.

Gjest gjest1
Skrevet

Alltid når pus har kommet inn skal hun bli fulgt til maten, gnåler og bæljer til jeg kommer og ser henne spise. Etterpå løper hun ut i stua og breakdancer på teppet for å få kos.

Når hun er dritetrengt sier hun AOOOO og løper fram og tilbake i huset og river med alt på veien!

Skrevet

En undulat som elsket å sitte på en vasekant. Den tippet alltid forover(men kløp seg fast med klørne)slik at den hang med hodet ned i vannet og skreik. Den ble tatt opp, ingen skade var skjedd, men den fortsatte å gjenta det. :ler:

Skrevet

Hadde en undulat da jeg var liten. Han parret seg med kronestykker :ler:

Ellers var han en kløpper til å vippe femmere bortover gulvet.

Hadde også en katt da jeg var yngre. Hun satt på sluket i badekaret å tisset når hun fikk sjansen :ler:

Inka gjør ikke så mye rart hun.

Morsomt å lese om alt det snåle kattene gjør. Personligheter det, ja :)

Skrevet

Stelte en hest som pleide å krabbe da. Det var sånn den hele tiden kom seg ut av innhegningen. :ler:

Og folk bekymrer seg for at de ikke har høye nok gjerder. :ler:

Gjest Tanita
Skrevet

Hunden vår samler på sokker, så samler han de på ett sted, og "koser" med de når han er hjemme alene.

Også når han er hjemme alene, hender det at jeg finner en av skoene mine eller noe annet klesplagg som tilhører meg oppi senga hans når jeg kommer hjem.

Han elsker kos, og hvis jeg sitter på gulvet, kommer han alltid og prøver å sette seg oppi fanget mitt. (og dette er en stor hund, så som regel blir jeg nesten velta over ende! :ler:)

Han elsker snø, og ruller seg i den og spiser den og stikker hodet nedi snøen.

Når han svømmer i vann, og det spruter opp vann, så tror han at det er en ting han kan fange, så leter han etter det etterpå. :ler:

Han har mange andre vaner o.l. også, men noe finner vi så naturlig/vanlig nå at vi ikke tenker mer over det. :) Men dette er det jeg kom på i farten.

Gjest Binna
Skrevet

Pusen min satte seg alltid til å drite akkurat da middagen var servert.. Da vi bodde trangt og måtte spise i samme rom som den åpne kattedoen..

Den ene bikkja mi koser seg med sokker og truser så det ofte ligger og venter i sofaen når vi kommer hjem. Før spiste hun på det også, veldig gøy når overnattingsbesøket fant trusa si som det var tatt etdigert jafs av...

Gjest Gjesta
Skrevet

Pusen min skal alltid følge etter meg uansett hvor jeg går. Skal jeg på do så legger han seg helt inntil toalettet. Problemet er at han er redd for den lyden som kommer når jeg trekker ned, så hver gang skvetter han til og løper og gjemmer seg under senga. Men neste gang legger han seg helt inntil igjen.

Han skal også ligge i vasken rett ved siden av dusjen når jeg dusjer. Men han hater vann, så han veksler mellom å klage høyt og å vaske seg febrilsk når vanndråpene treffer ham.

Han er også en veldig sosial katt, så når han er ute finner han seg alltid en kattevenn. Så tar han med seg den nye vennen hjem, og vil at den skal få komme inn sammen med ham. Noe jeg ikke tillater, og da furter han.

Den andre katten min er gal etter lypsyl, og uansett hvor jeg legger lypsylen så forsvinner den med en gang. Men nå har jeg funnet kattens lypsyl-lager. Dro fram senga for en tid siden, og der lå det en hel haug med lypsyl i et hjørne :ler: .

Denne katten er også ekstremt kosete, og dersom jeg ikke har tid til å kose med henne, så begynner hun å klatre i veggteppet. Da vet hun at hun får oppmerksomhet.

:)

Gjest King James
Skrevet

Jeg hadde en hund med navn Kazan....Det er vel det rareste navet på noe dyr jeg har hat.

Skrevet

En av kattene vi hadde hjemme, Mons, hadde tidenes merkeligste vane... Når han ville noe (helst når han satt ute på bordet foran vinduet på verandaen og ville inn) så satt han seg på bakbeina som et ekorn, og begynte å klappe med frampotene!!! Akkurat som vi klapper med hendene, bare at han klappet med hele armene, og ikke bare hendene :ler: Han kunne sitte sånn hvertfall et minutt om gangen, og begynte på igjen hvis ingenting skjedde... Det så urkomisk ut!

Dette er fakta altså, og ingen hadde lært han det. Han bare fant det på selv en dag, og lærte fort at han fikk det som han ville når han gjorde det. Det var alltid en hit å hive han ut når vi hadde gjester, for at han skulle holde et lite show når han ville inn... Vi har det både på film og bilder - fine minner fra fine, rare pusen som dessverre er død nå.

Ellers hadde vi en annen katt som rev ned blomsterpottene fra karmen når han var fornærmet - bare satt ved siden av og dyttet de ned en etter en med labben :)

Og en feit hunnkatt som suttet på sine egne patter når hun koste seg - det så ut som hun hadde unger hele tiden, for pelsen rundt pattene var alltid nedsuttet og de var store og rosa. Hun bare krøllet seg sammen som en ball og suttet høylytt mens hun malte fornøyd :ler:

Gjest bamsemums
Skrevet

Vi har en toller ved navn Paddington. Han skal alltid tøffe seg litt med å gjerne bjeffe litt på de som går ute i oppgangen vår, men når han har bjeffet en gang blir det visst for skummelt for da kommer han pilende dit jeg eller samboern min er og titter etter seg for å se at ingen kommer etter han.

Ellers elsker han snø, ruller seg,spiser,hopper etter snøballer,og prøver å fange snøfillene...og aller helst stikke heeeele hodet ned i snøen og lukte.

Han er også veldig glad i rennende vann, om han er på badet når man har vannkranen på, hopper han opp og henger på kanten og prøver å slikke i seg vannstrålen..hihi.

Men noe han synes er skummelt er tørkestativet og strykebrettet vårt, deeeeet er skumle greier det, og for ikke å snakke om støvsugeren. ;)

Skrevet
Dessuten; hvis hun har litt vondt i magen, legger hun seg ved siden av meg, maler HØYT og mjauer helt til jeg koser henne på magen. Da promper hun, og går og legger seg et annet sted  :overrasket: . Veldig hyggelig gjort...  :ler:

:hoho: Nå lo jeg godt!

Min katt har ingen supersære vaner. Men han er veldig sosial, møter alle gjester i døren og koser med alle. Ellers "klager" han mye til meg..mjauer og ynker seg til jeg tar han opp for å kose. Han må også ta poten i vannskålen før han drikker, som om han sjekker at det er vann der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...