Gå til innhold

Jobbklær kontormiljø

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er midt i 30-årene, og jobber i et kontormiljø der man kler seg pent - dressbukser, bluser/skjorter (kan ha pen genser over), blazer/jakke. Ikke jeans. Nå er jeg i uke 25, og strever skikkelig med å finne noe å gå i. Jeg er ikke spesielt kjolete av meg, det hadde jo løst en del. Evt tips til gode gravidstrømpebukser? Jeg forsøkte fr HM og fra Lindex i jula, men de ble for korte i beina og altfor store i en str opp.

Hvilke klær, særlig bukser, bruker dere som må kle dere pent på jobb? Yogabukser, tights, joggebukser, skinny gravidjeans osv er ikke aktuelt 

Anonymkode: dcc3d...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er ikke kjolete jeg heller, men synes det er det mest komfortable plagget som gravid. Om du kan bruke vanlige bomullsstrømpebukser fremfor nylon så anbefaler jeg det. Finn en uten hold-in, så er de veldig stretchy, myke og behagelige rundt magen. Prøvde også mammastrømpebukser fra HM, men de var helt ubrukelige. Mener jeg kjøpte mine bomullstrømpebukser på Cubus.

Anonymkode: 811b1...bc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er heller ikke spesielt kjolete av meg, men ble nødt til å bruke det siste tiden av graviditeten. Syntes det var veldig vanskelig å finne fine gravidklær som egnet seg til jobb, men kjoler kunne jeg kjøpe i "vanlige" klær også, så lenge de var stretchy. På dette tidspunktet var det vår/sommer, så kan dessverre ikke hjelpe deg med strømpebuksespørsmålet.

Anonymkode: b631d...858

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

HM har flere gravidbukser i mer "dressete" stil. Du må kjøpe på nett, da. Også må overdelen være god og lang når man bruker gravidbukse, så "magestrikken" skjules. Det er et problem for meg som vanligvis bruker ganske korte gensere. Men f.eks oversized skjorte funker bra til. 

Jeg syns gravidbukser er noe herk i de ukene fra vanlige bukser er for trange til magen er ordentlig rund. Først da sitter buksene godt på, i stedet for å bare skli ned. Men du får jo kjøpe en og se hva du syns. Selv har jeg endt opp med å bo i kjole mesteparten av mine to graviditeter, syns det har vært enklest og mest komfortabelt. Til kjole kan du jo bruke dine vanlige blazere/jakker til for å beholde kontorlooken. Jeg har ikke nødvendigvis brukt gravidkjoler, men også f.eks. finstrikkede kjoler og andre tettsittende kjoler i en størrelse opp.

Anonymkode: ac143...9ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte dressete gravid-bukse fra Vero Moda på nett. Var fornøyd bortsett fra at jeg savnet lommer. Kombinerte det med genser på vinteren og store skjorter på vår/sommer.

Anonymkode: 74d19...d07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en kontorjobb, og prøver å kle meg litt pent som gravid, selv når dressjakke ser teit ut over magen. Går med helt vanlige skjortekjoler som jeg også bruker etterpå til amming. Passer på at de har litt lengde og vidde, så de ikke blir alt for korte over magen. Seraphine har fine ting hvis du vil ha gravidspesifikk passform. Har også et stretchy, knelangt blyantskjørt til gravide som kan brukes under kortere gensere fordi det går langt oppover magen. Forrige graviditet kjøpte jeg en løs skjortekrage til å ha under f.eks. strikkegensere - mye lettere å få stretchy gensere til å passe over magen enn skjorter i stivt materiale, og utenpå ser det likt ut. 

Gravidstrømpebukser fra Anna Field og Magic bosyfashion (begge på Zalando) er litt for lange for meg som er kort, så se vil kanskje passe deg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mamalicious. De har egen nettside. 

Jeg prøvde alt som var av strømpebukser og alle skled ned fra magen min, så jeg gav opp det jeg.

Anonymkode: 0edb2...509

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slacks/dressbukser for gravide. Husker ikke helt modellen jeg brukte da dette er noen år siden, men mener jeg kjøpte de på Zalando. Veldig stretchy og god mot magen, men med «press» og litt tykkelse på stoffet så det så ordentlig ut og ikke som en treningsbukse. 

Hadde også en gravidskjorte som jeg brukte en stund, men oftest stylet jeg det med en simpel gravid-tskjorte og blazer da det rett og slett var billigere å kjøpe t-skjorter i 2pk enn masse skjorter som kostet over dobbelt så mye. En annen ulempe med skjortene er at det fort blir synlig (som i sprik mellom knappene) når mage og pupper vokste, samtidig som jeg ikke ville se for baggy/ustelt ut med veldig oversized skjorte. 

Anonymkode: 4f552...02f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...