AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har mye angst, overtenker og kjenner på ekstremt mye indre uro. Jeg har lav utdannelse, og kun jobbet i barnehage hele livet (i ca 25 år). Taklet ikke jobben lenger, for mye støy, stress og kaos, ble tilslutt helt utmattet. Nå går jeg på aap og har begynt å jobbe litt som vikar på sykehjem og tørker rumper. (Satt på spissen selvfølgelig, mange hyggelige relasjoner her). Men jeg føler meg dum, evneveik rett og slett. Føler det er mye informasjon i ny jobb, føler jeg ikke mestrer og kjenner på fullstendig kaos i hodet. Tenker det må være noe galt i topplokket. Så har derfor tatt noen sånne Mensa tester på nett😅 (dette er jo ikke en fullskala test, men den indikerer jo et nivå), og jeg får resultater mellom 125 og 133. Med andre ord, skulle nesten tro jeg var smart🤣 Det er jeg dog ikke. Og nå sitter jeg her, midt i livet, og ikke duger til noe som helst. Hvordan komme seg videre, smart eller ei? Noen som kjenner seg igjen? 🌼 Anonymkode: 0775e...086 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Det kan hende du har adhd eller autisme som gjør at ting blir kaos i hodet. Sier ikke at du har det altså. Men det er verdt å sjekke om du kjenner deg igjen i det. Kjenner til flere smarte mennesker som sliter med kaos i hodet om det blir for mange ting på en gang. Felles for dem er adhd og autismespekter diagnoser. Anonymkode: 64c9b...eb1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har mye angst, overtenker og kjenner på ekstremt mye indre uro. Jeg har lav utdannelse, og kun jobbet i barnehage hele livet (i ca 25 år). Taklet ikke jobben lenger, for mye støy, stress og kaos, ble tilslutt helt utmattet. Nå går jeg på aap og har begynt å jobbe litt som vikar på sykehjem og tørker rumper. (Satt på spissen selvfølgelig, mange hyggelige relasjoner her). Men jeg føler meg dum, evneveik rett og slett. Føler det er mye informasjon i ny jobb, føler jeg ikke mestrer og kjenner på fullstendig kaos i hodet. Tenker det må være noe galt i topplokket. Så har derfor tatt noen sånne Mensa tester på nett😅 (dette er jo ikke en fullskala test, men den indikerer jo et nivå), og jeg får resultater mellom 125 og 133. Med andre ord, skulle nesten tro jeg var smart🤣 Det er jeg dog ikke. Og nå sitter jeg her, midt i livet, og ikke duger til noe som helst. Hvordan komme seg videre, smart eller ei? Noen som kjenner seg igjen? 🌼 Anonymkode: 0775e...086 Det er jo helt vanlig å være overveldet og føle seg dum i ny jobb? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Du er utmattet, ikke dum. Så legg den tanken bort! Tenk litt bedre om deg selv og gi deg tid til å komme tilbake i arbeidslivet igjen. Anonymkode: dcdb6...d52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det kan hende du har adhd eller autisme som gjør at ting blir kaos i hodet. Sier ikke at du har det altså. Men det er verdt å sjekke om du kjenner deg igjen i det. Kjenner til flere smarte mennesker som sliter med kaos i hodet om det blir for mange ting på en gang. Felles for dem er adhd og autismespekter diagnoser. Anonymkode: 64c9b...eb1 Har nevnt begge diagnoser for fastlegen, men han er ikke enig… Gikk til psykolog for noen år siden, nevnte det der også, men ble ikke hørt der heller. Den gang fikk jeg diagnosen engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse. 🌼 Anonymkode: 0775e...086 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden lajlaj skrev (19 minutter siden): Det er jo helt vanlig å være overveldet og føle seg dum i ny jobb? Takk, føler meg så alene om den følelsen. 🌼 Anonymkode: 0775e...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Klart du er smart! Kjenner meg igjen i masse av det du beskriver. Føler meg fum og ubrukelig hele tiden. Føler alle får til så mye mer enn meg. Er du kvinne over 35 år, så er det dog helt normalt å takle stress dårligere, få sterkere angst, depresjon, hodetåke, søvnforstyrrelser, glemsomhet, utmattelse, smerter i ledd, hodepine/migrene, dårligere syn, utslett, pms. Det er hormonsvingninger. Begynnende overgangsalder. Perimenopause. Anonymkode: f2b23...700 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du er utmattet, ikke dum. Så legg den tanken bort! Tenk litt bedre om deg selv og gi deg tid til å komme tilbake i arbeidslivet igjen. Anonymkode: dcdb6...d52 Var flinkere til å tenke den tanken i starten av denne prosessen. Nå føler jeg bare at jeg får en bekreftelse på at jeg ikke duger. Håper det går seg til. Men takk for fine ord, skal igjen prøve å tenke mer på dette<3 🌼 Anonymkode: 0775e...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klart du er smart! Kjenner meg igjen i masse av det du beskriver. Føler meg fum og ubrukelig hele tiden. Føler alle får til så mye mer enn meg. Er du kvinne over 35 år, så er det dog helt normalt å takle stress dårligere, få sterkere angst, depresjon, hodetåke, søvnforstyrrelser, glemsomhet, utmattelse, smerter i ledd, hodepine/migrene, dårligere syn, utslett, pms. Det er hormonsvingninger. Begynnende overgangsalder. Perimenopause. Anonymkode: f2b23...700 Ja, kanskje det er det det er! (Men følt meg relativt dum hele livet😅) 🌼 Anonymkode: 0775e...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Takk for at du har tatt vare på barna våre i 25 år. Det er en viktig jobb. Setter så stor pris på de trygge voksen, som tar seg av barnet mitt hver dag. Hva skulle vi gjort uten dere? Takk for at du nå passer på våre eldre. Det er en viktig jobb. Vi trenger flere som deg ❤️ Anonymkode: f2b23...700 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Du høres i alle fall ut som en idiot når du beskriver eldreomsorg som "å tørke rumper". Mener du at det liksom er et av tegnene på at du er dum? at du jobber på sykehjem? Fy så sint det gjør meg når noen nedverdiger dem som gjør en av samfunnets viktige jobber. Selv om du jobber med det selv. Det der er ikke innafor! Du bør ha mer respekt for arbeidet en som så. Ellers synes jeg du burde finne deg noe annent å gjøre. Jeg tror ikke du har lav iq, men du har kanskje mye stress og noen bokstaver her og der (ADHD osv.) . Bli voksen, få rutine og struktur og pust. Stress gjør at man mister evnen til å ta til seg informasjon Anonymkode: 3c317...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden Anonym som skriver over her igjen. Beklager, fikk ikke med den delen om at du har jobbet i bhg i 25 år! All ære til deg, ikke rart du er sliten! Tror det ble mye til deg. Og du er selvsagt voksen. Men du trenger nok å hente deg mer inn. Står enda for det jeg skrev om din holdning til eldreomsorg Anonymkode: 3c317...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden Helt ærlig tror jeg folk med lavere iq har lettere for å tro de er litt lurere enn andre. Et intelligent trekk, er å forstå at andre kan være smartere enn en selv. Men du er nok overveldet av jobben. Kanskje bytte beite? Anonymkode: b0454...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk for at du har tatt vare på barna våre i 25 år. Det er en viktig jobb. Setter så stor pris på de trygge voksen, som tar seg av barnet mitt hver dag. Hva skulle vi gjort uten dere? Takk for at du nå passer på våre eldre. Det er en viktig jobb. Vi trenger flere som deg ❤️ Anonymkode: f2b23...700 Takk❤️ 🌼 Anonymkode: 0775e...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du høres i alle fall ut som en idiot når du beskriver eldreomsorg som "å tørke rumper". Mener du at det liksom er et av tegnene på at du er dum? at du jobber på sykehjem? Fy så sint det gjør meg når noen nedverdiger dem som gjør en av samfunnets viktige jobber. Selv om du jobber med det selv. Det der er ikke innafor! Du bør ha mer respekt for arbeidet en som så. Ellers synes jeg du burde finne deg noe annent å gjøre. Jeg tror ikke du har lav iq, men du har kanskje mye stress og noen bokstaver her og der (ADHD osv.) . Bli voksen, få rutine og struktur og pust. Stress gjør at man mister evnen til å ta til seg informasjon Anonymkode: 3c317...9f6 Dette handler ikke om holdninger og å ikke ha respekt, det handler om å ikke kjenne mestring. Jeg kan mye om relasjoner, tilknytning, empati, omsorg, respekt og likeverd etter mange år i barnehage. Men jeg kommer til kort, føler meg utilstrekkelig, redd for å gjøre feil, ikke være god nok. 🌼 Anonymkode: 0775e...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Helt ærlig tror jeg folk med lavere iq har lettere for å tro de er litt lurere enn andre. Et intelligent trekk, er å forstå at andre kan være smartere enn en selv. Men du er nok overveldet av jobben. Kanskje bytte beite? Anonymkode: b0454...be5 Sant nok. Bytte beite kunne nok vært noe, men det var dette med å kunne noe, tilegne seg kunnskap og en overveldende angst som tar overhånd. Jeg har for mange begrensninger. 🌼 Anonymkode: 0775e...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk, føler meg så alene om den følelsen. 🌼 Anonymkode: 0775e...086 Du ER alene om en følelse! Dine følelser er KUN dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frooken Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har mye angst, overtenker og kjenner på ekstremt mye indre uro. Jeg har lav utdannelse, og kun jobbet i barnehage hele livet (i ca 25 år). Taklet ikke jobben lenger, for mye støy, stress og kaos, ble tilslutt helt utmattet. Nå går jeg på aap og har begynt å jobbe litt som vikar på sykehjem og tørker rumper. (Satt på spissen selvfølgelig, mange hyggelige relasjoner her). Men jeg føler meg dum, evneveik rett og slett. Føler det er mye informasjon i ny jobb, føler jeg ikke mestrer og kjenner på fullstendig kaos i hodet. Tenker det må være noe galt i topplokket. Så har derfor tatt noen sånne Mensa tester på nett😅 (dette er jo ikke en fullskala test, men den indikerer jo et nivå), og jeg får resultater mellom 125 og 133. Med andre ord, skulle nesten tro jeg var smart🤣 Det er jeg dog ikke. Og nå sitter jeg her, midt i livet, og ikke duger til noe som helst. Hvordan komme seg videre, smart eller ei? Noen som kjenner seg igjen? 🌼 Anonymkode: 0775e...086 Heisann TS. Jeg føler egentlig at jeg kjenner meg delvis igjen. Du nevner mye stress og press, men har du reflektert noe over hva som er den virkelige roten til dette? Selv har jeg skjønt at jeg ser verden gjennom helt andre briller enn mange andre, og syntes det er så mye falskhet, stress og press. Bare tanken på å leve et A4 liv, er for meg deprimerende i seg selv. Interessene mine er fullstendig annerledes enn de aller flestes, spesielt på min egen alder. Mens andre koser seg med Netflix og turer på byen, tilbringer jeg lørdagskvelden strigråtende til klassiske operaer. Føler tlf er et onde og at jeg lever i et bur. Lengter til helt andre tider. Mulig det bare er jeg som framstår spik spenna gæren her, men føler du på noe av det samme? Altså bare det å se verden fra et annet ståsted. Jeg syntes det er slitsomt å føle at jeg lever på en annen planet, men tvinges inn i denne dystre tidens krav og regler. Videre nevner du mye støy og kaos. Selv er jeg en person som trives best i eget selskap og svært raskt blir utmattet av å være med mennesker. Jeg sliter ikke noe sosialt og har lett for å skape vennlige og gode relasjoner til menneskene rundt meg, men dessverre tapper de aller fleste batteriet mitt. Det er noen få mennesker jeg kan være med som lader/holder batteriet på samme nivå. Men hovedregelen er at jeg blir sliten av sosiale settinger. For mitt vedkommende handler det om at det blir for mange følelser inntrykk og signaler å ta innover seg. Forøvrig leser jeg at ordforrådet ditt er bedre enn gjennomsnittets, noe som indikerer intelligens. Jeg opplever at de fleste intellektuelle og intelligente mennesker er klar over egne evner. Mulig det bare er "systemet" som har funket dårlig for deg og dermed brutt deg ned i den grad at du ikke tror på dine egne evner? At du måler deg med feil målestokk rett og slett. Fordi du ikke har gjort suksess innenfor A4 løypen, behøver det slett ikke bety at du er dum, det kan faktisk heller være en indikasjon på det motsatte. En annen forklaring er at du har høy intelligens innenfor området som Mensa tester, altså geometriske mønstre. Mensa testen er anerkjent og skal være en god indikasjon uansett. Det som er sikkert og visst, er at du på ingen måte framstår dum eller underlegen. Jeg fikk motsatt inntrykk. Trøst og klem fra en annen som ikke takler dagens samfunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du høres i alle fall ut som en idiot når du beskriver eldreomsorg som "å tørke rumper". Mener du at det liksom er et av tegnene på at du er dum? at du jobber på sykehjem? Fy så sint det gjør meg når noen nedverdiger dem som gjør en av samfunnets viktige jobber. Selv om du jobber med det selv. Det der er ikke innafor! Du bør ha mer respekt for arbeidet en som så. Ellers synes jeg du burde finne deg noe annent å gjøre. Jeg tror ikke du har lav iq, men du har kanskje mye stress og noen bokstaver her og der (ADHD osv.) . Bli voksen, få rutine og struktur og pust. Stress gjør at man mister evnen til å ta til seg informasjon Anonymkode: 3c317...9f6 Empati og sosial intelligens er ikke nødvendigvis forbundet med høy intelligens. Anonymkode: 62334...47f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men jeg føler meg dum, evneveik rett og slett. Føler det er mye informasjon i ny jobb, føler jeg ikke mestrer og kjenner på fullstendig kaos i hodet. Tenker det må være noe galt i topplokket. Anonymkode: 0775e...086 Jeg tror du føler deg dum fordi du faktisk er "dum", og ny i jobben. Du er gløgg nok til å se at du kunne bidratt på en annen måte dersom du hadde mer kunnskap og erfaring. Og kanskje du drar med deg en del utmattelse fra tidligere karriere? Uansett; prøv å legge vekk tankene om at du er dum, og tenk at her kan du lære mye nytt. Man skal ikke kunne alt når man er ny, da er det også noe som er feil. Anonymkode: 0c512...d98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå