Gå til innhold

Å date en med «bagasje»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skjedde med at fortid var fortid?😂

Anonymkode: 4a643...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hva skjedde med at fortid var fortid?😂

Anonymkode: 4a643...586

Så dum er du ikke.

Anonymkode: 38ed4...287

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja. Hvis han i tillegg til å være reflektert over det har konkrete tiltak for å unngå at det skjer igjen, så kunne jeg ha gått videre - med forbehold om at hvis noe skjer igjen så er jeg ute på dagen.

Kjenner folk som blir klin kokos av visse typer sprit og som derfor holder seg helt unna sprit. Selv i godfylla så sitter det hardt nok til at de takker nei til sprit.

Anonymkode: ee8a0...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunne muligens godtatt tidligere rulleblad pga rus eller økonomisk kriminalitet som var tilbakelagt for lenge siden, men voldsdom er et stort rødt flagg. Det er ikke vanlig "bagasje" i mine øyne. 

Anonymkode: 36f43...905

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.04):

Konkretiserer spørsmålet litt etter det dere etterspør; det er en 10 år gammel dom fra vedkommende var i slutten av tenårene og det gjaldt slagsmål mann mot mann på et utested, men uprovosert. Vedkommende ville «bare kverke noen» av sinne. Offeret fikk ikke fysiske varige skader, men psykiske. 6 mnd fengsel…

Vedkommende reflekterer på en god måte over det nå og tar avstand, men personlig ble jeg litt skremt. Det (vold) ligger jo da muligens i han? Samtidig vil jeg ikke være dømmende om dere forstår?

Anonymkode: facb7...92a

Det er jo det skumleste av alt; å slå nærmeste person fordi man er sint av helt andre grunner enn den personen. 

Hadde vært redd for at en sånn mann slo meg ned hvis han mista jobben ol.

Anonymkode: 4c216...d33

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke spørre om å få lese dommen? 

Anonymkode: df120...613

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Antagelig, ja. 

Jeg ville bedt om å få lese dommen og vurdert ut fra det. Min erfaring er at det skal mye til før noe havner i retten og det gis en domfellelse. 

Anonymkode: 50075...9a3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

DET er 🚩!!!

Anonymkode: a75b7...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i hvert fall blitt mer skeptisk, og ville ha lengre tid bekjentskap før det eventuell ble noe forhold

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.29):

Jeg ville nok ha trengt en dypere forklaring av han i dette tilfelle..

Folk med dom vil aldri være ærlige om dette.

Anonymkode: f284f...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.04):

Konkretiserer spørsmålet litt etter det dere etterspør; det er en 10 år gammel dom fra vedkommende var i slutten av tenårene og det gjaldt slagsmål mann mot mann på et utested, men uprovosert. Vedkommende ville «bare kverke noen» av sinne. Offeret fikk ikke fysiske varige skader, men psykiske. 6 mnd fengsel…

Vedkommende reflekterer på en god måte over det nå og tar avstand, men personlig ble jeg litt skremt. Det (vold) ligger jo da muligens i han? Samtidig vil jeg ikke være dømmende om dere forstår?

Anonymkode: facb7...92a

Da hadde det vært helt uaktuelt...

Uprovosert vold som er så alvorlig at man får ett halvt år i fengsel, da er det neppe snakk om kun ett slag... Og holdningene om å gjøre det på purr f bare fordi man har lyst til å sloss?

Hadde det vært en begrunnelse for hvorfor man sloss kunne jeg vært tilbøyelig til å vurdere det, men helt uprovosert vold i så alvorlig grad er ille...

Og hva faen slags unnskyldning er det at personen ikke ble skadet for livet?? Det høres ut som en bagatellisering av alvorlighetsgraderen... "Ødela bare livet hans psykisk, men han er iallefall ikke fysisk skadet for resten av livet da..."

Anonymkode: 4c19b...396

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voldsdom for meg er et potensiale for vold som trolig aldri blir borte. Velger man noen med en slik dom velger man en forhøyet risiko for å bli utsattfor vold. Så enkelt og så vanskelig er det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder meg langt unna mennesker, og særlig kvinner som har utsatt andre for vold i form av psykisk og fysisk terror. Selverfart dette. 

Om de prater om ekspartner med ufattelig negativitet, og at de selv tok «hevn» mot ekspartner og flirer rått av det de utsatte en annen for er ufattelige tegn for meg om å skygge banen sporenstreks! Ofte avslører slike mennesker seg selv i løpet av en dyp samtale. Egoisme og lite selvrefleksjon er også tegn på slikt. 

Anonymkode: 56e89...cb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...