Gå til innhold

Liker ikke personen jeg blir når jeg er med henne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har merket at med spesielt ei venninne av meg så endres oppførselen min seg litt. Ikke i veldig stor grad men småting som kanskje har begynt å plage meg litt. For eksempel at jeg uten at jeg merker det for dypere stemme, at jeg blir litt høylytt. For hun er også høylytt selv. Hun er en god venn som er kjekt å ha, siden vi ofte er flinke til å hjelpe hverandre med praktiske ting. Jeg liker ikke å sitte ned for å snakke med henne for hun gjør meg litt nervøs og utilpass. Hun er sånn som ser veldig mye på meg, stirrer. Mer enn normalt liksom. Så jeg må bruke mye energi på å snakke om ting som ikke gjør at jeg føler meg "beglodd". Og ja, jeg vet det er vanlig å se på folk  når en blir snakket til. Men dette er på et nivå som gjør meg veldig utilpass. Så jeg merker at med akkurat henne blir jeg veldig mentalt utkjørt når jeg har tilbrakt tid med henne. Føler på en måte jeg blir en versjon av meg selv som jeg ikke helt liker. Er det fordi jeg er usikker på meg selv? 

Anonymkode: d902e...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har det også litt på samme måten rundt ei kollega..Hun sier ikke så mye, men sitter å stirrer. Føler meg utilpass, og merker at jeg blir litt nervøs av henne. Hun er hyggelig, men det er mere stirringen, roen og tausheten hennes som blir litt ubehagelig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff jeg har det sånn med en veninne og et søsken. Jævlig slitsomt. Blir en ubehagelig stirrelek når jeg skal prøve å gjøre det samme tilbake. Jeg fikk bekreftelse fra eksen min på at det ikke var/er innbilning; han merket det også godt, og syntes det var ubehagelig. Så vi prøvde å ikke ha for lange besøk da vi begge ble passe anspente av settingen☺️Dvs han rømte mye ut👀😆

Anonymkode: db79d...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da må du treffe henne mindre. Ingenting annet du kan gjøre. Hun er som hun er 

Anonymkode: 774cb...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da må du treffe henne mindre. Ingenting annet du kan gjøre. Hun er som hun er 

Du kan si det til henne. En god venn sier det man trenger å høre, og ikke det man vil høre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (3 minutter siden):

Du kan si det til henne. En god venn sier det man trenger å høre, og ikke det man vil høre. 

Folk som ikke har bedt om råd pleier sjeldent å ta det godt i mot. Og det er begrenset hvor mye folk kan endre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk som ikke har bedt om råd pleier sjeldent å ta det godt i mot. Og det er begrenset hvor mye folk kan endre seg. 

Hva folk gjør med den informasjonen de får er opp til dem. Så er det mange måter å levere et budskap på. Det er lov å være kreativ.

Bare for all del ikke bruk sarkasme eller gjør narr av henne. Det er ikke bra. Vis at du har omsorg for henne. Da blir det som regel tatt godt imot. Det er min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har merket at med spesielt ei venninne av meg så endres oppførselen min seg litt. Ikke i veldig stor grad men småting som kanskje har begynt å plage meg litt. For eksempel at jeg uten at jeg merker det for dypere stemme, at jeg blir litt høylytt. For hun er også høylytt selv. Hun er en god venn som er kjekt å ha, siden vi ofte er flinke til å hjelpe hverandre med praktiske ting. Jeg liker ikke å sitte ned for å snakke med henne for hun gjør meg litt nervøs og utilpass. Hun er sånn som ser veldig mye på meg, stirrer. Mer enn normalt liksom. Så jeg må bruke mye energi på å snakke om ting som ikke gjør at jeg føler meg "beglodd". Og ja, jeg vet det er vanlig å se på folk  når en blir snakket til. Men dette er på et nivå som gjør meg veldig utilpass. Så jeg merker at med akkurat henne blir jeg veldig mentalt utkjørt når jeg har tilbrakt tid med henne. Føler på en måte jeg blir en versjon av meg selv som jeg ikke helt liker. Er det fordi jeg er usikker på meg selv? 

Hun høres skummel ut.

Anonymkode: 38aae...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (44 minutter siden):

Vet ikke hvordan jeg skal få sagt det. "Du stirrer så fælt på meg så jeg orker ikke være med deg på en stund"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vet ikke hvordan jeg skal få sagt det. "Du stirrer så fælt på meg så jeg orker ikke være med deg på en stund"

Ville sagt: Jeg synes det er ubehagelig med direkte øyekontakt. Du har et intenst blikk. 

Det er lov å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
oslomaraton skrev (2 timer siden):

jeg har det også litt på samme måten rundt ei kollega..Hun sier ikke så mye, men sitter å stirrer. Føler meg utilpass, og merker at jeg blir litt nervøs av henne. Hun er hyggelig, men det er mere stirringen, roen og tausheten hennes som blir litt ubehagelig

Har dagens ungdom begynt å bli skremt av tanken på vanlige samtaler hvor man lytter og venter på tur?

Anonymkode: d42c2...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har dagens ungdom begynt å bli skremt av tanken på vanlige samtaler hvor man lytter og venter på tur?

Anonymkode: d42c2...5cc

Dagens ungdom? 

Så vidt du vet kan dette være snakk om mennesker i 30-50 årene.

Anonymkode: cf48d...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (43 minutter siden):

Ville sagt: Jeg synes det er ubehagelig med direkte øyekontakt. Du har et intenst blikk. 

Det er lov å si. 

Synes det er stygt å si.

Merkelig at noen skal synes det er ubehagelig med øyekontakt, utenom tenåringer😅 jeg synes selv det er ubehagelig når noen ikke vil se inn i øynene mine😂 haha

Anonymkode: cdf40...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det er stygt å si.

Merkelig at noen skal synes det er ubehagelig med øyekontakt, utenom tenåringer😅 jeg synes selv det er ubehagelig når noen ikke vil se inn i øynene mine😂 haha

Anonymkode: cdf40...b0c

Jeg tenker at jeg gjør personen en tjeneste ved å si det, for da har de mulighet til å gjøre noe med det. Har gjort mange slike tjenester jeg. De fleste har faktisk takket meg for at jeg har vært så ærlig med dem at jeg har brydd meg nok til å gjøre det.

Jeg pleier å si til de jeg er glad i og bryr meg om. Hadde jeg ikke sagt noe så hadde jeg heller ikke brydd meg. 

Er jo ikke noe bedre at noen mennesker unngår andre så aner dem ikke grunnen til det. Det kan man faktisk bli skikkelig deprimert av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...