AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helsesekretærer har en utdanning hvor også lab arbeid er inkludert dvs de er opplært til å ta øreskyllinger, sette injeksjoner osv . Slik avlaster de legene. Man trenger ikke være lege for å ta en øreskylling. Anonymkode: 0a655...c9e Det skjønte jeg poenget er at det er fakturert for legetime! Det er fakturert med regning til min fastleges enkeltforetak. Uten at jeg har vært i kontakt med fastlege. Anonymkode: a8e6f...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Helsesekretærer har en utdanning hvor også lab arbeid er inkludert dvs de er opplært til å ta øreskyllinger, sette injeksjoner osv . Slik avlaster de legene. Man trenger ikke være lege for å ta en øreskylling. Anonymkode: 0a655...c9e Øreskyll sorterer under «skiftestue» derav prosedyrer og betaling. https://www.helfo.no/lege/regelverk-og-takster-for-lege/lege-og-hjelpepersonell-pa-legekontor#resepsjon Skiftestue Arbeidet som foregår på skiftestua blir ofte delegert til legens hjelpepersonell. Er pasienten til konsultasjon hos legen i forbindelse med besøket på legekontoret, er enkelte prosedyrer på skiftestua inkludert i konsultasjonstaksten. Dersom det kun er legens hjelpepersonell som er i kontakt med pasienten, vil takst for enkel pasientkontakt, takst 1ad, være korrekt i de fleste tilfeller. I tillegg til konsultasjonstakst eller takst for enkel pasientkontakt, vil det avhengig av prosedyre kunne utløses en eller flere prosedyretakster. Hvilken prosedyretakst som utløses, avhenger av hvilken behandling som blir gitt. Det kan også i mange tilfeller være aktuelt å kreve takster for forbruksmateriell eller legemidler, se takstene 10a-d og merknad B5. TS i denne tråden har neppe sett regningskortet til HELFO, slik hun hevder. Det er ikke tilgjengelig, med mindre trådens hendelse er fra i fjord eller eldre. Anonymkode: 7f075...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 4 timer siden #23 Del Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det skjønte jeg poenget er at det er fakturert for legetime! Det er fakturert med regning til min fastleges enkeltforetak. Uten at jeg har vært i kontakt med fastlege. Anonymkode: a8e6f...29d Det kalles delegering, og er helt innafor regelverket. Det er klare regler for hvilke oppgaver fastlegene kan delegere og det da takstes for av helsesekretær. Og det er fakturert til fastlegens foretak fordi helsesekretærer er ansatt av og lønnes av hen… Endret 4 timer siden av Ninaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #24 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det skjønte jeg poenget er at det er fakturert for legetime! Det er fakturert med regning til min fastleges enkeltforetak. Uten at jeg har vært i kontakt med fastlege. Anonymkode: a8e6f...29d Dette er helt vanlig altså. Helt utrolig at du reagerer på at du må betale for en tjeneste og utstyret. Frisøren gjenbruker saksen, så hvorfor betale mange hundre hver gang! Anonymkode: c96bf...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #25 Del Skrevet 4 timer siden Ninaen skrev (7 minutter siden): Det kalles delegering, og er helt innafor regelverket. Det er klare regler for hvilke oppgaver fastlegene kan delegere og det da takstes for av helsesekretær. Og det er fakturert til fastlegens foretak fordi helsesekretærer er ansatt av og lønnes av hen… I linken over står det og forklart hvordan dette fungerer, eller skal fungere i følge HELFO. Anonymkode: 7f075...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå