AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Var hos helsesekretær på legekontor å skylte ører. Tok riktignok litt tid, men ble ikke ferdig så måtte tilbake om noen dager. Var aldri konsultasjon hos lege. Fikk regning på 250 kr. har gjort dette før, riktignok på andre legekontor, og aldri betalt. Er det riktig at jeg skal betale for dette? På regning sto det konsult med lege , hvilket jeg ikke har gjort. Ringte å hørte men fikk svar om at slik var det. Imidlertid har hun jeg snakket med gjort feil flere ganger mtp faktura (har sett på regning når jeg har hatt svangerskapskontroll etc..), så må Bare høre . Det var heller ikke sånn at jeg fikk tiden fullt ut, hun skylte , men måtte avbryte litt innimellom når hun skulle ta en telefon etc. Så må jeg altså da betale nesten 300kr på nytt når jeg drar ditt neste gang for det samme? Syns bare det var litt urimelig.. Anonymkode: a8e6f...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svigermor Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Selvfølgelig skal du betale. Hvem ellers skal betale? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Ja, det er ikke bare legen som er «verdt å betale for». Du fikk jo utført en tjeneste du trengte hjelp til, og de brukte utstyr de må sterilisere/kaste. Anonymkode: d989c...914 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Selvsagt skal du betale. Og når det gjelder at du har hatt svangerskapskontroll og fått faktura, er dette faktisk legen sitt ansvar å legge inn i systemet. Helsesekretær har en takstekode hun må følge. At hun ikke får ut alt kan like gjerne være din feil, dryppet du olje i ørene 2-3 dager før for å løse opp voksen? Anonymkode: 8c24f...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Ja selvfølgelig så betaler man for tjenester. Anonymkode: eb65d...df2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Du skal selvsagt betale. Du betaler for timen, for prosedyren og steriliseringen av utstyret som er brukt. Anonymkode: 6fe24...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er ikke bare legen som er «verdt å betale for». Du fikk jo utført en tjeneste du trengte hjelp til, og de brukte utstyr de må sterilisere/kaste. Anonymkode: d989c...914 Jeg visste det;) typisk kg altså. mener ikke at man ikke skal betale. Men dette er en del av arbeidsflyten til helsesekretærer ? De tar ikke betalt for en telefon? En blodprøve? En EkG? De får en fast lønn. Leger er selvstendig næringsdrivende og tar betalt for hver enkelt konsultasjon. Det var det jeg mente!!;) Anonymkode: a8e6f...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Jeg fikk heller ikke time til dette. jeg ringte forrige uke, og fikk beskjed om å bare komme innom. Anonymkode: a8e6f...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg visste det;) typisk kg altså. mener ikke at man ikke skal betale. Men dette er en del av arbeidsflyten til helsesekretærer ? De tar ikke betalt for en telefon? En blodprøve? En EkG? De får en fast lønn. Leger er selvstendig næringsdrivende og tar betalt for hver enkelt konsultasjon. Det var det jeg mente!!;) Anonymkode: a8e6f...29d Selvsagt innvirker både tiden som brukes og utstyret som benyttes på klinikkens drift og kostnader. Så ja, man må betale. Det kan også hende man må betale noe for svangerskapskontroll. Utstyr som er brukt til prøvetaking, for eksempel, er ikke noe legen kan kreve refusjon for. Anonymkode: 4013e...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk heller ikke time til dette. jeg ringte forrige uke, og fikk beskjed om å bare komme innom. Anonymkode: a8e6f...29d Det er helt vanlig å komme innom for dette, uten time. Og man må betale. Jeg har gjort det flere ganger. Hvorfor ble du ikke ferdig? Anonymkode: c2c98...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fikk heller ikke time til dette. jeg ringte forrige uke, og fikk beskjed om å bare komme innom. Anonymkode: a8e6f...29d Du tar likevel opp tiden til den som utfører dette. Tid som andre kunne hatt til noe hvis de kom før deg. De utfører en jobb, så da skal de selvsagt ha betalt. Anonymkode: 6fe24...8da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Var hos helsesekretær på legekontor å skylte ører. Tok riktignok litt tid, men ble ikke ferdig så måtte tilbake om noen dager. Var aldri konsultasjon hos lege. Fikk regning på 250 kr. har gjort dette før, riktignok på andre legekontor, og aldri betalt. Er det riktig at jeg skal betale for dette? På regning sto det konsult med lege , hvilket jeg ikke har gjort. Ringte å hørte men fikk svar om at slik var det. Imidlertid har hun jeg snakket med gjort feil flere ganger mtp faktura (har sett på regning når jeg har hatt svangerskapskontroll etc..), så må Bare høre . Det var heller ikke sånn at jeg fikk tiden fullt ut, hun skylte , men måtte avbryte litt innimellom når hun skulle ta en telefon etc. Så må jeg altså da betale nesten 300kr på nytt når jeg drar ditt neste gang for det samme? Syns bare det var litt urimelig.. Anonymkode: a8e6f...29d Selvfølgelig betaler man for det. Det du heller kan gjøre er å kjøpe en ballong fra apoteket og gjøre det selv. Det funker også ganske bra Anonymkode: 8a96f...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg visste det;) typisk kg altså. mener ikke at man ikke skal betale. Men dette er en del av arbeidsflyten til helsesekretærer ? De tar ikke betalt for en telefon? En blodprøve? En EkG? De får en fast lønn. Leger er selvstendig næringsdrivende og tar betalt for hver enkelt konsultasjon. Det var det jeg mente!!;) Anonymkode: a8e6f...29d Man betaler for blodprøve også Anonymkode: 8a96f...c8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden man betaler for lab og prøver etc ja, men regningen skal gjenspeile hva du faktisk har gjort ref journalføring - da skal det ikke betales for lege om du ikke har vært hos lege. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Carrot skrev (2 minutter siden): man betaler for lab og prøver etc ja, men regningen skal gjenspeile hva du faktisk har gjort ref journalføring - da skal det ikke betales for lege om du ikke har vært hos lege. Nettopp. Og jeg har betalt altså. Ikke noe problem. Jeg bare lurer. For hvis dette er en tjeneste man skal betale for enkeltvis , og at det ikke bare er noe som går inn under arbeidsflyten .. så syns jeg det skal settes opp time til det (ikke ha en policy på at du må bare komme, så tar vi det når vi har tid.. med avbrudd innimellom.. det blir da vanskelig for meg å planlegge noe..) ts Anonymkode: a8e6f...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Selvsagt innvirker både tiden som brukes og utstyret som benyttes på klinikkens drift og kostnader. Så ja, man må betale. Det kan også hende man må betale noe for svangerskapskontroll. Utstyr som er brukt til prøvetaking, for eksempel, er ikke noe legen kan kreve refusjon for. Anonymkode: 4013e...d56 Dette med at det ble fakturert på sv kontroll var feil den gangen det skjedde og ble rettet opp i. Men da takket være at jeg sa i fra. Denne sekretæren har også fakturer for en vaksine jeg tok som gravid og som skulle vært dekket. Merkelig er det , for hun har vært i gamet i årevis.. Anonymkode: a8e6f...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg visste det;) typisk kg altså. mener ikke at man ikke skal betale. Men dette er en del av arbeidsflyten til helsesekretærer ? De tar ikke betalt for en telefon? En blodprøve? En EkG? De får en fast lønn. Leger er selvstendig næringsdrivende og tar betalt for hver enkelt konsultasjon. Det var det jeg mente!!;) Anonymkode: a8e6f...29d Og hvor tror du den fastlønna kommer fra…? Himmelen? Staten? Nei, den kommer fra drifta av legekontoret. Helsesekretærene er ansatt av/hos legene som er selvstendig næringsdrivende, ikke av kommunen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Var hos helsesekretær på legekontor å skylte ører. Tok riktignok litt tid, men ble ikke ferdig så måtte tilbake om noen dager. Var aldri konsultasjon hos lege. Fikk regning på 250 kr. har gjort dette før, riktignok på andre legekontor, og aldri betalt. Er det riktig at jeg skal betale for dette? På regning sto det konsult med lege , hvilket jeg ikke har gjort. Ringte å hørte men fikk svar om at slik var det. Imidlertid har hun jeg snakket med gjort feil flere ganger mtp faktura (har sett på regning når jeg har hatt svangerskapskontroll etc..), så må Bare høre . Det var heller ikke sånn at jeg fikk tiden fullt ut, hun skylte , men måtte avbryte litt innimellom når hun skulle ta en telefon etc. Så må jeg altså da betale nesten 300kr på nytt når jeg drar ditt neste gang for det samme? Syns bare det var litt urimelig.. Anonymkode: a8e6f...29d Pleier du å jobbe gratis for andre? Eller tror du andre firmaer/bedrifter utfører gratisarbeid? Et legekontor er et firma som drives basert på å yte helsehjelp mot betaling. At du klager over noe slikt er bare tankeløshet, og for dumt. Er du så misfornøyd med legekontoret så får du finne deg et annet, og se om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet. Anonymkode: 7f075...407 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Det er egenandeler på konsultasjon, blodprøver, bruk av utstyr... Jeg skjønner at du ikke føler at du har vært hos legen på samme måte, men det er fordi dette kan utføres av helsesekretæren, og fastlegene har også mer enn nok å gjøre. Et legekontor har gjerne ikke en haug av helsesekretærer som henger og slenger med masse tid til overs, så det vil naturligvis bli avbrudd hvis noen dukker opp i skranken, skal ha blodprøver, telefonen ringer osv. Anonymkode: 9aca5...4dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg visste det;) typisk kg altså. mener ikke at man ikke skal betale. Men dette er en del av arbeidsflyten til helsesekretærer ? De tar ikke betalt for en telefon? En blodprøve? En EkG? De får en fast lønn. Leger er selvstendig næringsdrivende og tar betalt for hver enkelt konsultasjon. Det var det jeg mente!!;) Anonymkode: a8e6f...29d Helsesekretærer har en utdanning hvor også lab arbeid er inkludert dvs de er opplært til å ta øreskyllinger, sette injeksjoner osv . Slik avlaster de legene. Man trenger ikke være lege for å ta en øreskylling. Anonymkode: 0a655...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå