Gå til innhold

Far sier han vil flytte til andre siden av landet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forskning/undersøkelser sier at å flytte hit og dit er vanskelig for mange barn, spesielt ungdommer. Så det hjelper ikke å trekke på skuldrene og si at ''alle'' andre gjør det. 

Barn og unge som flytter ofte, har større risiko for depresjon senere i livet

Det er for dårlig at du ikke bryr deg om hvordan det går med barn som flytter.

Å flytte mens de går i ungdomsskolen bør være uaktuelt. Tenker at tidligste tidspunkt bør være når de er i slutten av videregående, og kanskje uansett gir seg av sted om kort tid. 

I en lik situasjon som far her, så ville jeg tenkt at om jeg skulle tenkt kun på meg selv, så hadde det sikkert vært best å flytte, men likevel helt uaktuelt så lenge jeg har barn under 18.

Anonymkode: 1e31a...07a

Nå er jo den linken overhodet ikke relevant i dette tilfellet da barna ikke har flyttet rundt ofte.

Anonymkode: 18b64...a9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvor står det at eks mannen til ts flytter hele tiden?

Jeg svarer en som sier at folk flyter MED barn helle tiden. Så påpeker jeg at dene tråden handler om en som vil flyte FRA barna ikke MED, så da er det ikke så rellevant hva folk gjør MED barna liksom. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har han sagt at han skal etterlate barna til deg på fulltid eller har han sagt at han skal flytte og så har du dannet scenarioer i ditt eget hode?

Det ligger jo i kortene at barna blir etterlatt til henne på fulltid når far flytter til andre kant av landet. Eller tenker du at han skal fortsette å ha ungdommer annenhver uke, på hver sin kant av landet? Eller hva slags scenarioer mener du hun har dannet i eget hode?

Anonymkode: b3b34...375

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Jeg svarer en som sier at folk flyter MED barn helle tiden. Så påpeker jeg at dene tråden handler om en som vil flyte FRA barna ikke MED, så da er det ikke så rellevant hva folk gjør MED barna liksom. 

Når vedkommende sier folk flytter med barna hele tiden, så betyr ikke det at noen konstant flytter med sine barna. Det er et uttrykk og ikke noe som skal tolkes bokstavelig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når vedkommende sier folk flytter med barna hele tiden, så betyr ikke det at noen konstant flytter med sine barna. Det er et uttrykk og ikke noe som skal tolkes bokstavelig.

Nøkkelordet her var med (i motsetning til fra), ikke hele tiden.

Anonymkode: ad3c5...a9f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Igjend poenget mit var at det ikke er relevant hva folk gjør MED barna sine, fordi faren har tenkt å reise FRA barna sine. Det å reise FRA noen er det motsate av å være MED dem. Jeg vet ikke helt hva du ikke forstår, men mente aldri og si noen ting om hvor ofte folk flest flyter MED barn.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk, dette er kansje enklere måtte å forklare det på ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egoistisk av mannen.  Men desverre mange menn som gjør slikt.. og noen kvinner..skjønner virkelig ikke at folk klarer flytte vekk fra barna sine..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner han godt, jeg ville og dratt til min hjemby

Anonymkode: 719a2...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner han godt, jeg ville og dratt til min hjemby

Anonymkode: 719a2...f23

Uten barna dine, som du er vant til å ha halvparten av tiden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke tenk på det enda. Dette er noe han tenker å kanskje gjør om 3-4 år. Når barna er så store at de går på ungdomsskolen/vgs, får foreldre også mer frihet da barna blir mer selvstendige. 

Å flytte på ungene da, uten at de ønsker det selv, er dessuten også en dårlig idé. Du får trøste deg med at barnebidraget blir høyt da. 

Det er ikke sikkert be gjennomfører heller.

Sitt stille i båten. Opplær ungene til å bli selvstendige, lage mat, rydde, vaske osv slik at de faktisk kan være alene hjemme uten å sulte ved matboksen. 

Anonymkode: c15f5...b00

Ikke alle som får barnebidrag. 

Anonymkode: 0a17b...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke at folk vil flytte fra barna sine 😕Da bør han isåfall reise til dere hver gang de skal ha samvære, at ikke ungdommene må fly landet rundt pga hans valg.

Angående at du blir alene med alt, så vil du få en del mer i barnebidrag pga at du har de tilnærmet 100%. Du vil få all barnetrygden, og så får du vel allerede nå også utvidet barnebidrag pga du er enslig?

Angående å passe på de alene. Nå slipper du jo å passe på de på samme måte som nå, og du kan stikke på kafe og jobbe ekstra. Men selvsagt så er det jo greier med ungdommer også. Men prøv å tenke at du er heldig som får delt livet ditt med barna dine i motsetning til faren som flytter vekk.

Anonymkode: 9bd08...2c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 17.41):

Pippi Lotta skrev (På 22.1.2025 den 17.56):

Igjend poenget mit var at det ikke er relevant hva folk gjør MED barna sine, fordi faren har tenkt å reise FRA barna sine. Det å reise FRA noen er det motsate av å være MED dem. Jeg vet ikke helt hva du ikke forstår, men mente aldri og si noen ting om hvor ofte folk flest flyter MED barn.... 

Pippi Lotta skrev (På 22.1.2025 den 17.57):

Takk, dette er kansje enklere måtte å forklare det på ja.

Sitat fra hovedinnlegg

👇

AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 9.23):

? Er det i det hele tatt forsvarlig å flytte til en annen landsdel med ungdommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en kollega som har vært i nesten samme situasjon. De bodde på mannens hjemsted. Han flyttet brått lang vekk etter å ha truffet ny dame på nettet. Mor ble sittende alene igjen helt uten nettverk. Hun ble boende der til yngste fullførte vgs, så flyttet hun. Nå kommer barna på besøk hjem til henne, men aldri til far. 

Anonymkode: ec06a...31c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 9.23):

Flytter han får det også store konsekvenser for meg, både sosialt og i arbeidslivet. Bør jeg også vurdere å flytte? Er det i det hele tatt forsvarlig å flytte til en annen landsdel med ungdommer?

Anonymkode: ed68f...577

Hvordan skal dette få konsekvenser for deg når barna har blitt tenåringer? Har du ikke tenkt å la barna få lov til å være med venner eller være hjemme alene før de har rundet 30? 

Anonymkode: f14dc...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjønner ikke at folk vil flytte fra barna sine 😕Da bør han isåfall reise til dere hver gang de skal ha samvære, at ikke ungdommene må fly landet rundt pga hans valg.

Angående at du blir alene med alt, så vil du få en del mer i barnebidrag pga at du har de tilnærmet 100%. Du vil få all barnetrygden, og så får du vel allerede nå også utvidet barnebidrag barneTRYGD pga du er enslig?

Angående å passe på de alene. Nå slipper du jo å passe på de på samme måte som nå, og du kan stikke på kafe og jobbe ekstra. Men selvsagt så er det jo greier med ungdommer også. Men prøv å tenke at du er heldig som får delt livet ditt med barna dine i motsetning til faren som flytter vekk.

Rettet innlegg (skrivefeil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitat fra hovedinnlegg

👇

Hva mener du her?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 19.01):

Hvordan skal dette få konsekvenser for deg når barna har blitt tenåringer? Har du ikke tenkt å la barna få lov til å være med venner eller være hjemme alene før de har rundet 30? 

Anonymkode: f14dc...f35

Det krever jo masse å følge opp ungdommer, både på skole og fritid? De skal kjøres, hentes og taes vare på nå også - selv om man ikke trenger å passe de?

Jeg har f.eks en jobb hvor jeg reiser en del i de ukene jeg ikke har barna hos meg noe som blir vanskelig å fortsette med. Jeg ville heller aldri reist fra en 14-åring flere dager i strekk. Gjør folk virkelig det? 

Anonymkode: ed68f...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo 3-4 år frem i tid. Mye kan endre seg på den tiden. Hvorfor krisemaksimere nå?

Anonymkode: 20746...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...