AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden På facebooksiden til klassen vår (1.klasse) er det 1-2 jentemødre som innimellom inviterer til mammatreff. Men da det ble spurt om guttemødrene også var invitert ble det svart nei, dere må lage deres eget treff. Er det vanlig med et slikt skille pga barnas kjønn? Jeg er selv både jente- og guttemamma, og synes disse mammatreffene med jentemødre blir veldig mye sladder og «pissekonkurranse». Alle prater om hvor flotte ferier de drar på, hvor spennende jobber de har, fantastiske ektemenn, flinke barn, osv…Og ikke minst mye sladder og snakk om ansatte på skolen. Får lite ut av dette. Er det typisk for jentemammatreff egentlig? Ingen av klassens guttemødre har forøvrig tatt initiativ til noe treff enda. Og fredrene har ikke hatt noen pappatreff. Virker som jentemødre oftere tar initiativ til slike treff enn guttemødre og fedre? Anonymkode: e4771...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tror et tett gruppe av jenteforeldre er mye viktigere enn for gutta. Gutta er urolige og sånn, men jentene er i særklasse når det gjelder klikker, utestenging, blikking, mobbing som ikke synes - rett og slett ufyselige med hverandre. Det er mye mer drama med jentene enn gutta. Så ja, jeg tenker det er flott at jenteforeldre treffes og får et godt nettverk seg imellom slik at man kan si ifra når ting skjærer seg i jentegruppa. Og ja, mødrene til gutta kan arrangere et eget treff. Det er ikke alle som har plass til 27 mødre i stua. Det er ikke noen som forhindrer hverken guttemødre, guttepappaer eller jentepappaer fra å arrangere noe lignende. Anonymkode: 149aa...1d6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Slike treff har jeg aldri hørt om før. Og har heller aldri tenkt at jentemammaer er mer sladrete enn guttemammaer. Tror ikke det er en reell greie. Anonymkode: dacf3...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): På facebooksiden til klassen vår (1.klasse) er det 1-2 jentemødre som innimellom inviterer til mammatreff. Men da det ble spurt om guttemødrene også var invitert ble det svart nei, dere må lage deres eget treff. Er det vanlig med et slikt skille pga barnas kjønn? Jeg er selv både jente- og guttemamma, og synes disse mammatreffene med jentemødre blir veldig mye sladder og «pissekonkurranse». Alle prater om hvor flotte ferier de drar på, hvor spennende jobber de har, fantastiske ektemenn, flinke barn, osv…Og ikke minst mye sladder og snakk om ansatte på skolen. Får lite ut av dette. Er det typisk for jentemammatreff egentlig? Ingen av klassens guttemødre har forøvrig tatt initiativ til noe treff enda. Og fredrene har ikke hatt noen pappatreff. Virker som jentemødre oftere tar initiativ til slike treff enn guttemødre og fedre? Anonymkode: e4771...018 Visste ikke at det var forskjell på «jentemødre og «guttemødre» Jeg har både gutt og jente, oppfører meg ganske likt overfor andre uavhengig av kjønn på ungene mine.. merkelig opplegg Anonymkode: e19fe...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har også gutt og jente, og det blir jo slik at man kjenner best gutteforeldre i guttens klasse og jenteforeldrene i jentas klasse. Ta initiativ selv da om du vil ha slike treff? Jeg personlig står glatt over 😅 Hvordan folk oppfører seg er ikke knyttet til kjønn på barna sine selvfølgelig, mange har jo barn av begge kjønn. Er man sladrete og skrytete er det ikke fordi man har født jentebarn, men fordi man er slik. Anonymkode: 28acb...73c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Vi har hatt treff guttemamma og jentemamma hver for seg. Rett og slett fordi det er to grupper med ofte to forskjellige utfordringer. Aldri opplevd disse som noe annet enn hyggelig. Uten skryt, baksnakking etc. (både på gutte og jentesiden - da jeg har en av hver). Men her på Kg mener alle at slike sammenkomster er unødvendige, og hvertfall uhørt å dele i mamma og pappa.. Uansett - har opplevd et langt bedre samarbeid i foreldregruppen der vi har hatt slike møter, kontra de klassene hvor det ikke har vært slike sammenkomster. Anonymkode: 4fd6d...c36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror et tett gruppe av jenteforeldre er mye viktigere enn for gutta. Gutta er urolige og sånn, men jentene er i særklasse når det gjelder klikker, utestenging, blikking, mobbing som ikke synes - rett og slett ufyselige med hverandre. Det er mye mer drama med jentene enn gutta. Så ja, jeg tenker det er flott at jenteforeldre treffes og får et godt nettverk seg imellom slik at man kan si ifra når ting skjærer seg i jentegruppa. Og ja, mødrene til gutta kan arrangere et eget treff. Det er ikke alle som har plass til 27 mødre i stua. Det er ikke noen som forhindrer hverken guttemødre, guttepappaer eller jentepappaer fra å arrangere noe lignende. Anonymkode: 149aa...1d6 Dette er ikke hjemme, men på restaurant. ts Anonymkode: e4771...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Aldri opplevd at noe har blitt delt opp innen jente/gutte mødre noe sted. Anonymkode: 2b162...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Slike treff har jeg aldri hørt om før. Og har heller aldri tenkt at jentemammaer er mer sladrete enn guttemammaer. Tror ikke det er en reell greie. Anonymkode: dacf3...36f Nei, kvinner er generelt like sladrete uavhengig av kjønnet på barnet deres. Anonymkode: 33b44...ff3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Jeg kan se grunner til at man har treff for jenteforeldre. Selv har jeg kun gutter og har mest kontakt med andre gutteforeldre. Det blir vel gjerne slik pga vennskap mellom barna. Og det blir plutselig dobbelt så mange hvis hele foreldregruppen inviteres. Også må jeg si at jeg misliker så sterkt folk som klager over manglende initiativ, uten at de selv har tenkt å gjøre en dritt med det. Hvis DU savner treff for gutteforeldre, så tar DU initiativ til det!! Anonymkode: d9555...345 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden For et drama. Kanskje ungene deres er like dramatiske? Anonymkode: 9e06f...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For et drama. Kanskje ungene deres er like dramatiske? Anonymkode: 9e06f...1d5 Ungen til TS mener du vel? Anonymkode: 149aa...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ungen til TS mener du vel? Anonymkode: 149aa...1d6 Nei. Anonymkode: 9e06f...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Aldri hørt om. Men har alle disse kvinnene bare jenter? Det virker jo litt pussig. Anonymkode: 991c2...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg tror et tett gruppe av jenteforeldre er mye viktigere enn for gutta. Gutta er urolige og sånn, men jentene er i særklasse når det gjelder klikker, utestenging, blikking, mobbing som ikke synes - rett og slett ufyselige med hverandre. Det er mye mer drama med jentene enn gutta. Så ja, jeg tenker det er flott at jenteforeldre treffes og får et godt nettverk seg imellom slik at man kan si ifra når ting skjærer seg i jentegruppa. Og ja, mødrene til gutta kan arrangere et eget treff. Det er ikke alle som har plass til 27 mødre i stua. Det er ikke noen som forhindrer hverken guttemødre, guttepappaer eller jentepappaer fra å arrangere noe lignende. Anonymkode: 149aa...1d6 Jeg vil si det er desto viktigere med oppfølging av gutter, som tross alt oftere er de som faller utenfor i samfunnet. Mange sliter også med ting som skjermavhengighet, og der hadde det hjulpet enormt om flere foreldre samarbeidet for å gjøre det lettere for hverandre i å begrense gaming osv. Anonymkode: 991c2...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): På facebooksiden til klassen vår (1.klasse) er det 1-2 jentemødre som innimellom inviterer til mammatreff. Men da det ble spurt om guttemødrene også var invitert ble det svart nei, dere må lage deres eget treff. Er det vanlig med et slikt skille pga barnas kjønn? Jeg er selv både jente- og guttemamma, og synes disse mammatreffene med jentemødre blir veldig mye sladder og «pissekonkurranse». Alle prater om hvor flotte ferier de drar på, hvor spennende jobber de har, fantastiske ektemenn, flinke barn, osv…Og ikke minst mye sladder og snakk om ansatte på skolen. Får lite ut av dette. Er det typisk for jentemammatreff egentlig? Ingen av klassens guttemødre har forøvrig tatt initiativ til noe treff enda. Og fredrene har ikke hatt noen pappatreff. Virker som jentemødre oftere tar initiativ til slike treff enn guttemødre og fedre? Anonymkode: e4771...018 Da tar du initiativ til treff for guttemammaene/foreldrene og i tillegg en fest eller sammenkomst for alle foreldrene i klassen. Lei et lokale og be om folk til en festkomite. Så kan alle bli kjent. Anonymkode: 9458a...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vil si det er desto viktigere med oppfølging av gutter, som tross alt oftere er de som faller utenfor i samfunnet. Mange sliter også med ting som skjermavhengighet, og der hadde det hjulpet enormt om flere foreldre samarbeidet for å gjøre det lettere for hverandre i å begrense gaming osv. Anonymkode: 991c2...5fc 100 % enig! Det er utrolig viktig at gutteforeldre står sammen. Problemer med gutter går ofte under radaren. Anonymkode: e4771...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har aldri opplevd at det skilles på om man er jente- eller guttemødre. Mammatreff er for alle. Nå skal det sies at min erfaring er at man kjenner svært lite til foreldrene til barna av det andre kjønnet. I klassene til sønnene mine har jeg kjent guttemødrene best og knapt hilst på jentemødrene og så er det omvendt i klassen til datteren min. Det er jo naturlig fordi man har mest kontakt med foreldrene til de barna er venner med og de har som oftest venner av samme kjønn. Men når det arrangeres mammatreff bør alle inkluderes (så kan det heller være at på selve treffet snakker jentemødre mest sammen og guttemødre mest sammen, men man bør gå inn for å være inkluderende i invitasjonen). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå