AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hei. Jeg fikk akutt smerter i korsrygg og rumpe for syv uker siden. Det har blitt mye bedre enn hva det var. Men fortsatt klarer jeg ikke å gå eller sitte lenge om gangen før jeg får store smerter. Jeg får mao en meget begrenset hverdag. Jeg har lyst å få en mr av ryggen slik at jeg kan vite hva som skyldes smertene, om det er skiveprolaps eller hva. Sikkert dumt spørsmål. Men jeg lurer på om det er god nok grunn til å gå til legen? Eller om legen kommer til å tenke at jeg burde gått til kiropraktor istedet? Har vurdert kiropraktor pga de og kan gi mr og sykemelding. Men min erfaring er at de aldri gjør det. De bare setter i gang med å knekke deg opp, og sier at du må komme igjen neste uke. Jeg har heller ikke så mye penger å bruke. Håper på noe innspill. Hilsen en engstelig sjel Anonymkode: e1a3a...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Jeg hadde heller gått til kiropraktor, har hatt prolaps og isijas i over ett år og har blitt fulgt opp hele veien av kiro, hun gjør så mye mer enn bare knekke, hun har også sendt meg til mr 2 ganger. Anonymkode: 83724...f45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde heller gått til kiropraktor, har hatt prolaps og isijas i over ett år og har blitt fulgt opp hele veien av kiro, hun gjør så mye mer enn bare knekke, hun har også sendt meg til mr 2 ganger. Anonymkode: 83724...f45 Ok tusen takk for innspill. Ja jeg har tenkt at å gå til legen virker litt dødfødt. Siden en kiropraktor kan jo gjøre det samme som legen i dette tilfellet bare mye mer. Eneste som bekymrer meg er pengene det koster og det med knekking. Jeg ønsker ikke å bli knekt opp før jeg vet hva som egentlig er gale, og det kan jeg jo bare vite med en Mr. Hvor holder du til? Skulle ønske å hatt samme kiropraktor som deg hehe Anonymkode: e1a3a...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg hadde heller gått til kiropraktor, har hatt prolaps og isijas i over ett år og har blitt fulgt opp hele veien av kiro, hun gjør så mye mer enn bare knekke, hun har også sendt meg til mr 2 ganger. Anonymkode: 83724...f45 Og synes du det er innafor å be kiropraktor om en mr? Jeg føler jeg må vente til de foreslår det selv, men det skjer jo aldri. Jeg har vært hos kiropraktor en gang med en flere år gammel nakkeskade. Jeg ønsket mr først og fremst. Men han begynte å knekke opp og gi meg noen øvelser. Ingenting hjalp. Men han sendte meg fortsatt ikke til Mr. Etter fjerde timen orket jeg ikke mer og bare kansellerte. Derfor jeg ikke har så god erfaring med kiropraktor. Anonymkode: e1a3a...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Jeg fikk isjas of etter 7 uker var det lite eller ingen bedring, først etter et halvt år har det roet seg. Anonymkode: c4d99...4cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Bor du i oslo? Her var det kiropraktoren som "tvang" meg til å ta mr begge gangene, men jeg kan ikke se for meg hvorfor det ikke skal være innafor å be om det. Anonymkode: 83724...f45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Er i samme situasjon, av og på (mest på), siden april. Gikk til fastlege da det kom akutt, kunne nesten ikke gå. Ble henvist til MR som viste prolaps som presser på nerve. Ble henvist til ny MR 4 måneder etter, viste at prolapsen nå har økt (smertene også). Er nå i nevrokirurgløpet, og det ser ut til at det går mot operasjon. Ville absolutt tatt det via fastlege først og fremst! Anonymkode: a6a91...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Kiropraktor henviser til MR når nødvendig. Gikk til kiropraktor for samme, altså prolaps og isjas (har gammel prolaps). Fikk behandling, og øvelser jeg skulle gjøre hjemme. Forsiktig med å gå turer, bare veldig korte i så fall. Blitt mye bedre. Styrke av kjernemuskulatur med statiske øvelser, og øvelser for å mobilisere nerven, er det som gjelder. Og mye tålmodighet. Madrassen og hodeputa di er også viktig. Anonymkode: fcd85...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Bor du i oslo? Her var det kiropraktoren som "tvang" meg til å ta mr begge gangene, men jeg kan ikke se for meg hvorfor det ikke skal være innafor å be om det. Anonymkode: 83724...f45 Nei dessverre. Ok får se om jeg våger å være mer frempå. Anonymkode: e1a3a...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kiropraktor henviser til MR når nødvendig. Gikk til kiropraktor for samme, altså prolaps og isjas (har gammel prolaps). Fikk behandling, og øvelser jeg skulle gjøre hjemme. Forsiktig med å gå turer, bare veldig korte i så fall. Blitt mye bedre. Styrke av kjernemuskulatur med statiske øvelser, og øvelser for å mobilisere nerven, er det som gjelder. Og mye tålmodighet. Madrassen og hodeputa di er også viktig. Anonymkode: fcd85...aad Tusen takk for tips. Hvilke behandling fikk du? Anonymkode: e1a3a...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er i samme situasjon, av og på (mest på), siden april. Gikk til fastlege da det kom akutt, kunne nesten ikke gå. Ble henvist til MR som viste prolaps som presser på nerve. Ble henvist til ny MR 4 måneder etter, viste at prolapsen nå har økt (smertene også). Er nå i nevrokirurgløpet, og det ser ut til at det går mot operasjon. Ville absolutt tatt det via fastlege først og fremst! Anonymkode: a6a91...001 Off det er dette jeg frykter. Kjenner en som var i samme situasjon som deg og måtte operere. God bedring til deg ! Anonymkode: e1a3a...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Du bør til lege. Kiropraktor kan gjøre ting vondt verre. Husk at kiropraktikk ikke er vitenskapelig dokumentert behandling. Anonymkode: 21230...56e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du bør til lege. Kiropraktor kan gjøre ting vondt verre. Husk at kiropraktikk ikke er vitenskapelig dokumentert behandling. Anonymkode: 21230...56e Kiropraktor gjør så mye mer enn å bare knekke opp. Anonymkode: 83724...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Ville tatt en tur til fastlege og fysioterapeut - fysio kan også hjelpe deg med trening/øvelser, mye heller det enn kiropraktor tenker jeg hvertfall på lang sikt. Har selv hatt god effekt av fysio og isjas Anonymkode: 6442f...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville tatt en tur til fastlege og fysioterapeut - fysio kan også hjelpe deg med trening/øvelser, mye heller det enn kiropraktor tenker jeg hvertfall på lang sikt. Har selv hatt god effekt av fysio og isjas Anonymkode: 6442f...a2f Og jeg har hatt bedre effekt av kiropraktor enn fysioterapi, vi er alle forskjellige og det som er best for deg er ikke nødvendigvis best for andre. Anonymkode: 83724...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du bør til lege. Kiropraktor kan gjøre ting vondt verre. Husk at kiropraktikk ikke er vitenskapelig dokumentert behandling. Anonymkode: 21230...56e Jeg er enig i dette. Lege først. Kiropraktor... det hadde ikke jeg brukt penger på. Det du bør gjøre er å gå til fysiotearpeut for å lære å trene riktig og styrke kjernemuskulaturen din. Det er hva som fungerer mot prolaps og kan gi deg bedring. Men først skal du til lege og finne ut helt sikkert hva problemet er. Anonymkode: 35a0f...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Jeg gikk først til kiropraktor, men opplevde at det trigget mer enn det hjalp. Går nå til fysio og merker mer fremgang, selv om det ikke har blitt helt bra. Kiropraktoren jeg gikk til fokuserte kun på ryggen, mens fysioterapauten jobber med rygg og hele beinet. Tenker nok det har litt å si hva behandleren har av kunnskap og erfaring, samt om han/hun klarer å tilpasse behandlingen til pasienten. Anonymkode: 21624...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg gikk først til kiropraktor, men opplevde at det trigget mer enn det hjalp. Går nå til fysio og merker mer fremgang, selv om det ikke har blitt helt bra. Kiropraktoren jeg gikk til fokuserte kun på ryggen, mens fysioterapauten jobber med rygg og hele beinet. Tenker nok det har litt å si hva behandleren har av kunnskap og erfaring, samt om han/hun klarer å tilpasse behandlingen til pasienten. Anonymkode: 21624...f40 Det tar tid å bli helt bra, det tar måneder, ikke uker. ❤️ Ofte må man trene kjerne resten av livet for å holde det i orden. Anonymkode: 35a0f...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for tips. Hvilke behandling fikk du? Anonymkode: e1a3a...d81 Jeg fikk behandling hos kiropraktor. Fikk i tillegg sett med enkle styrkeøvelser og mobiliseringsøvelser av nerven å gjøre hjemme. Fikk ikke lov til å gjøre øvelser/trening utover det jeg fikk beskjed om. Veldig viktig å gå til en god behandler. Anonymkode: fcd85...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ville tatt en tur til fastlege og fysioterapeut - fysio kan også hjelpe deg med trening/øvelser, mye heller det enn kiropraktor tenker jeg hvertfall på lang sikt. Har selv hatt god effekt av fysio og isjas Anonymkode: 6442f...a2f Hvorfor det? Jeg har hatt best effekt av kiropraktor. Får øvelser og trening der også. Anonymkode: fcd85...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå