Gå til innhold

Kyss på tredje date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Irak skrev (Akkurat nå):

Du får velge å ta det som du vil. I mine øyne er det det uansett. 

Da er det jo tydelig at du ikke vet hva det vil si å bli satt i vennesonen. Det er stor forskjell på at kjærlighet utvikler seg mellom 2 mennesker som er venner, kontra å bli plassert i vennesonen når man har romantiske intensjoner.

Anonymkode: f4464...0d9

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er det jo tydelig at du ikke vet hva det vil si å bli satt i vennesonen. Det er stor forskjell på at kjærlighet utvikler seg mellom 2 mennesker som er venner, kontra å bli plassert i vennesonen når man har romantiske intensjoner.

Anonymkode: f4464...0d9

Slutt og fortell meg slikt. Det vet jeg best selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (2 minutter siden):

Som en ny person i diskusjonen: Du har totalt misforstått hva vennesonen er. Det er et uttrykk, opprinnelig engelsk. Blir man friendzoned er man fullstendig utelukket som romantisk partner. Det er IKKE en kompliment eller noe positivt dersom man er interessert i personen som friendzonet deg.

Du personlig kan ikke bare bestemme deg for at ordet/uttrykket betyr noe annet, og det er på tide å innse at du tok feil. 

Anonymkode: 5583c...094

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som en ny person i diskusjonen: Du har totalt misforstått hva vennesonen er. Det er et uttrykk, opprinnelig engelsk. Blir man friendzoned er man fullstendig utelukket som romantisk partner. Det er IKKE en kompliment eller noe positivt dersom man er interessert i personen som friendzonet deg.

Du personlig kan ikke bare bestemme deg for at ordet/uttrykket betyr noe annet, og det er på tide å innse at du tok feil. 

Og det er på tide å innse at du kan ikke manipulere meg. Jeg er unik. Bryr meg ikke om du tenker at jeg tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Irak skrev (25 minutter siden):

Du kan ikke bestemme hva dette ordet betyr. Det har allerede en betydning, og da kan ikke du bruke det i en diskusjon med en helt annen betydning. Da blir det bare misforståelser. Ta med deg den nye kunnskapen, og se på det som noe positivt.

Anonymkode: 6d2e1...e9a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke bestemme hva dette ordet betyr. Det har allerede en betydning, og da kan ikke du bruke det i en diskusjon med en helt annen betydning. Da blir det bare misforståelser. Ta med deg den nye kunnskapen, og se på det som noe positivt.

Jeg kan bestemme hvilken betydning ord har for meg. Selvfølgelig kan jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (28 minutter siden):

Og det er på tide å innse at du kan ikke manipulere meg. Jeg er unik. Bryr meg ikke om du tenker at jeg tar feil. 

Irak skrev (8 minutter siden):

Slik du argumenterer nå er som å si at nei, DU mener faktisk at «ost» betyr «tomat». Vennesonen er et UTTRYKK. Det betyr det det betyr, ikke noe DU står fritt til å bestemme. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (Akkurat nå):

Da må du ikke blande disse ordene inn i diskusjoner med andre. Da blir det som sagt misforståelser. 

Eksempel: Du er på butikken for å kjøpe frukt. Du kommer i kassen, og butikkansatt slår inn varen. Du reagerer på at det er høyere pris enn det som sto på plakaten.

Butikkansatt: -Prisen på appelsin er 35kr kiloen.

Du: -Ja, men dette er ikke appelsin for meg. For meg er dette banan, og de koster 25kr kiloen.

Butikkansatt: -Vi må nok følge den felles betydningen av hvilken frukt dette er.

Du: -Slutt å fortelle meg slikt. Jeg kan bestemme selv hvilken betydning ord har for meg!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må du ikke blande disse ordene inn i diskusjoner med andre. Da blir det som sagt misforståelser. 

Eksempel: Du er på butikken for å kjøpe frukt. Du kommer i kassen, og butikkansatt slår inn varen. Du reagerer på at det er høyere pris enn det som sto på plakaten.

Butikkansatt: -Prisen på appelsin er 35kr kiloen.

Du: -Ja, men dette er ikke appelsin for meg. For meg er dette banan, og de koster 25kr kiloen.

Butikkansatt: -Vi må nok følge den felles betydningen av hvilken frukt dette er.

Du: -Slutt å fortelle meg slikt. Jeg kan bestemme selv hvilken betydning ord har for meg!

Dette her er bare latterlig. Det kan ikke sammenlignes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Slik du argumenterer nå er som å si at nei, DU mener faktisk at «ost» betyr «tomat». Vennesonen er et UTTRYKK. Det betyr det det betyr, ikke noe DU står fritt til å bestemme. 

Jeg definerer mine vennskap og uttrykk akkurat slik det passer meg. Ihvertfall det som gjelder for meg personlig. Hva andre gjør er helt opp til dem. Slapp av litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må man, men er man i vennesonen blir man ikke kjærester.

Anonymkode: 36f0d...1f8

Det er snakk om 3. daten her. Man havner ikke i vernesonen etter 3 dater. 

Anonymkode: 80be6...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil gjerne legge til; havner man i friendzone så var den andre personen aldri interessert. Det er ingenting du kan gjøre TS for å unngå å havne der. Enten liker hun deg eller ikke.

Anonymkode: c720f...733

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vil gjerne legge til; havner man i friendzone så var den andre personen aldri interessert. Det er ingenting du kan gjøre TS for å unngå å havne der. Enten liker hun deg eller ikke.

Det er jeg ikke enig i. Begrepet har jo oppstått fordi det er en iboende egenskap hos kvinner, å kategorisere nye bekjentskaper, etter hvordan de oppfører seg de første viktige minuttene.  Det betyr ikke at alle har en sjanse, men at til og med den mest attraktive kan sette seg i vennesonen, hvis han er for passiv. 

I dette tilfellet hjelper det at situasjonen er avklart som dating. Det fritar fremdeles ikke fyren fra å være litt på. 

Anonymkode: 92368...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i. Begrepet har jo oppstått fordi det er en iboende egenskap hos kvinner, å kategorisere nye bekjentskaper, etter hvordan de oppfører seg de første viktige minuttene.  Det betyr ikke at alle har en sjanse, men at til og med den mest attraktive kan sette seg i vennesonen, hvis han er for passiv. 

I dette tilfellet hjelper det at situasjonen er avklart som dating. Det fritar fremdeles ikke fyren fra å være litt på. 

Anonymkode: 92368...e7a

Da er vi enige om at vi er uenige.

Jeg vet med en gang jeg møter en mann om dette er en person jeg kan vurdere som kjæreste, alle andre havner i friendzone. Oftest er det oppførsel og personlige egenskaper som gjør at de havner i friendzone, noen få ganger er det pga utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Da er vi enige om at vi er uenige.

Jeg vet med en gang jeg møter en mann om dette er en person jeg kan vurdere som kjæreste, alle andre havner i friendzone. Oftest er det oppførsel og personlige egenskaper som gjør at de havner i friendzone, noen få ganger er det pga utseende. 

Om han nå kan vurderes som kjæreste og han da ikke viser tegn til interesse utover vanlig høflig prat, vil han da fremdeles holde seg som aktuell kjærestekandidat?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen fasit. Selv hadde jeg neppe ventet så lenge med et kyss (er kvinne) jeg personlig hadde mistet interessen av å vente så lenge. Mens andre er motsatt. Så du må se an hvordan hun er som type. Men vær uansett oppmerksom og litt flørtende. 

Anonymkode: 31f8a...a31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

jeg og ei kvinne dater, nå på lørdag blir det vårt tredje date. 

Hun sier hun vil ta ting sakte og tar tid å bli kjent. 
Bør jeg kysse henne på date nr 3? 
kan jeg havne i vennesonen dersom jeg ikke gjør det? 

Anonymkode: 9b512...71d

date nr. 3 forteller ingenting. 

Det som er interessant hvor dere første gang opprettet kontakt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor ofte har dere møtt hverandre med mellomrom da? 

Anonymkode: 58418...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...