AnonymBruker Skrevet 22. januar #41 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Keto er da vanlig mat? Du må bare kutte sukker og karbohydrater for resten av livet. Går helt fint. Klart man legger på seg igjen om man begynner å hogge innpå med baguetter, pasta og sukker 🤷♀️ Anonymkode: 5124b...2f5 Ved en keto-diett - får man jo rett og slett på en diett. Hvor noen matvarer er fy: Da er det bedre å finn et kosthold hvor mat ikke er fy, men hvor man fokuserer på å få i seg mer av noen matvarer. Anonymkode: 000c5...2e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #42 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men selv om jeg "underspiser" og trener 4 ganger i uka, så må jeg enda lenger ned i kaloriinntak for å gå ned. Det er det som er problemet. TS Anonymkode: 7459b...9ce Hva drikker du? Her er det noe som ikke stemmer:) Det er mange ting som ikke er oppgitt av hva du spiser og drikker i løpet av en uke. Anonymkode: f1b15...e65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #43 Del Skrevet 22. januar Jeg har ikke samme utfordring som deg, men er i overgangsalderen og har alltid hatt hormonproblemer. Det jeg gjør er å skippe frokost, siden da trer den der fastekroppen inn, der jeg ikke kjenner så mye sult før jeg spiser. Det romler litt i magen, men det er ikke sånn mental sultfølelse. Så tar jeg lunsjen litt senere, og ergo blir middag enda senere og jeg skipper kveldsmat. Det er mao to måltid om dagen, og de er ganske tette, og da er jeg mett. ' Jeg oppdaget jo dette med frokost på nytt- for jeg spiste ikke da jeg var ung. Jeg hatet frokost og hadde ingen sult. Så vente jeg meg til å spise frokost, og ble jeg jo sulten igjen klokka 11. Men hvis du venner kroppen til å ikke spise før ligg ut på dagen, så er det en vane. Slik holder jeg meg sultfri og slipper å tenke på mat. Anonymkode: 9ebe0...6c2 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #44 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva er ekstremt lav forbrenning? Jeg er lav og liten kvinne. Spiser jeg for mye går jeg opp i vekt, ja. Sånn er det med alle. Anonymkode: bce3c...75d Nei, vi har forskjellig terskel for sultfølelse. Noen må tåle mer sult enn andre for å holde normalvekt. Jeg tror ikke jegvhadde taklet å gå sulten store deler av livet. Anonymkode: 55d4c...9f2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #45 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor skulle jeg bytte havregrøten og potetene med noe annet? Ifølge de aller fleste ernæringsfysiologer, er gode karbohydrater på morgenen nettopp det kroppen trener. Som sagt, jeg ønsker IKKE å gå på keto. Punktum. Anonymkode: 7459b...9ce Her kan man lure på hvorfor du egentlig skrev innlegget? Anonymkode: f1b15...e65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #46 Del Skrevet 22. januar Om du er som meg så ja. Jeg har ingen sykdommer, men har slitt med spising og vekt hele livet. Jeg har BMI på 25,6 (har hatt BMI på 40) og for å i det hele tatt holde vekta må jeg være litt sulten konstant. For å gå ned må jeg nesten la være å spise. Da må det være kanskje fire knekkebrød om dagen, pluss en mager suppe til middag. Som er grunnen til at jeg sliter med å komme meg ned på normalvekt, med en travel hverdag i full jobb og alene med barn er det vanskelig å svime rundt og være skrubbsulten og dermed også ganske ufokusert og slapp. Anonymkode: fd155...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #47 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her kan man lure på hvorfor du egentlig skrev innlegget? Anonymkode: f1b15...e65 Bare fordi jeg ikke ønsker å gå på keto? Igjen, jeg ønsker ikke å gå på diett resten av livet. En diett som gir meg hodepine hver dag, masse gass som må ut og kjempestinkende ånde, slik at folk viker unna. Kroppen prøver å fortelle at dette ikke er bra, når jeg får slike varige bivirkninger av dietten. Jeg ønsker å gjøre noe som funker for resten av livet. Å gå sulten er kjipt, men jeg får i hvert fall ingen smerter eller vond lukt av det. TS Anonymkode: 7459b...9ce 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #48 Del Skrevet 22. januar Føler med deg, ts. Eller, delvis. Jeg har BMI på 21, men ja, jeg sulter meg for å holde meg der. Spiser kun middag, ofte sunn og god middag, vet akkurat hvor mange kalorier jeg får i meg, er i moderat aktivitet, men så fort jeg spiser litt mer, typ spiser frokost, så legger jeg på meg. Er innmari slitsomt, og det gir jo et anstrengt forhold til mat når man legger på seg av å spise ei ekstra drue Anonymkode: 5c0c7...f47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #49 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du er som meg så ja. Jeg har ingen sykdommer, men har slitt med spising og vekt hele livet. Jeg har BMI på 25,6 (har hatt BMI på 40) og for å i det hele tatt holde vekta må jeg være litt sulten konstant. For å gå ned må jeg nesten la være å spise. Da må det være kanskje fire knekkebrød om dagen, pluss en mager suppe til middag. Som er grunnen til at jeg sliter med å komme meg ned på normalvekt, med en travel hverdag i full jobb og alene med barn er det vanskelig å svime rundt og være skrubbsulten og dermed også ganske ufokusert og slapp. Anonymkode: fd155...82a Det er nettopp det. Jeg har konsentrasjonsjobb, aktive barn og en hobby jeg brenner for, der jeg også trenger konsentrasjon og energi. Anonymkode: 7459b...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #50 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva drikker du? Her er det noe som ikke stemmer:) Det er mange ting som ikke er oppgitt av hva du spiser og drikker i løpet av en uke. Anonymkode: f1b15...e65 Jeg drikker vann, te og kaffe. Anonymkode: 7459b...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #51 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nei, selvfølgelig spiser jeg ikke KUN ren mat, det er det ingen med normal lønn som har råd til. Men jeg spiser lite brød, for eksempel. En typisk morgen er havregrøt med bær og en kopp te. Så er det lunsj - salat med kylling, for eksempel. Til middag er det fisk/kjøtt, potet og grønnsaker. Kveldsmat er noe lett, som yoghurt. Totalt kalorikonsum per dag på rundt 1100-1200 kcal. Trening 4 ganger i uka, 1 time per gang. Styrke og kondisjon. Anonymkode: 7459b...9ce Kveldsmat er noe lett, som yoghurt. Yoghurt er søtt og ikke slankemat. Kan du ta med alt du spiser og drikker? Kalorifrie drikker osv? Anonymkode: f1b15...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #52 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kveldsmat er noe lett, som yoghurt. Yoghurt er søtt og ikke slankemat. Kan du ta med alt du spiser og drikker? Kalorifrie drikker osv? Anonymkode: f1b15...e65 Yoghurt er ikke søtt når den ikke har tilsatt sukker. Vann, te og kaffe er kalorifrie drikker. https://oda.com/no/products/24535-salakis-yoghurt-tyrkisk-naturell-10/ For eksempel, er det 129 kcal i 100 gram tyrkisk yoghurt. Ikke akkurat "feitemat" heller. Anonymkode: 7459b...9ce 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #53 Del Skrevet 22. januar Dersom du klarer bygge mer muskler så vil forbrenningen gå opp. Spis også mer av sunn mat med stor fyllmasse og lite kalorier, som f.eks. grønnsaker. Anonymkode: 8558a...151 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #54 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare fordi jeg ikke ønsker å gå på keto? Igjen, jeg ønsker ikke å gå på diett resten av livet. En diett som gir meg hodepine hver dag, masse gass som må ut og kjempestinkende ånde, slik at folk viker unna. Kroppen prøver å fortelle at dette ikke er bra, når jeg får slike varige bivirkninger av dietten. Jeg ønsker å gjøre noe som funker for resten av livet. Å gå sulten er kjipt, men jeg får i hvert fall ingen smerter eller vond lukt av det. TS Anonymkode: 7459b...9ce Det skjønner jeg! Med det oppsettet du viser her, virker det som du allerede går på diett og er veldig rigid med maten? Anonymkode: f1b15...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #55 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kveldsmat er noe lett, som yoghurt. Yoghurt er søtt og ikke slankemat. Kan du ta med alt du spiser og drikker? Kalorifrie drikker osv? Anonymkode: f1b15...e65 Men altså, typisk dag i går. Frokost: havregrøt med ekstra lett melk og vann, pluss litt bær (ca. 200 kcal). Lunsj: kyllingsalat med tomater, agurk, hjertesalat og reddik (ca. 200 kcal). Middag: laksefilet med potet og ovnsbakte grønnsaker (ca. 400 kcal). Kveldsmat: 100 g tyrkisk yoghurt (ca. 130 kcal). Her har du en typisk dag for meg. Jeg bytter selvfølgelig matvarer ut, har noen ganger egg og kyllingbacon til frokost i stedet for havregrøt, torsk/biff/svinekjøtt i stedet for laks til middag, og så videre. Anonymkode: 7459b...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #56 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skjønner jeg! Med det oppsettet du viser her, virker det som du allerede går på diett og er veldig rigid med maten? Anonymkode: f1b15...e65 Jeg går ikke på diett. Spiser alt av kjøtt, fisk, kylling, grønnsaker og sånt. Liker ikke butikkbrød, og er for lat til å bake selv, så det er nesten aldri brød på menyen. Anonymkode: 7459b...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #57 Del Skrevet 22. januar Anbefaler Marit Kolby. Hva og når skal vi spise. Varig livsendringer en nøkkelen, ikke kortvarige dietter. Sjekket skjoldbruskkjertel og hormoner? Anonymkode: f1b15...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #58 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg går ikke på diett. Spiser alt av kjøtt, fisk, kylling, grønnsaker og sånt. Liker ikke butikkbrød, og er for lat til å bake selv, så det er nesten aldri brød på menyen. Anonymkode: 7459b...9ce Ja. Da kan vi bare konkludere at du allerede gjør alt perfekt. Det er få som holder et slikt kosthold hele uken og fast slik som deg. Da ville jeg sett på hva som gjør sultfølelsen. Hva med parasitter? Viser seg flere parasitter mtp innvandring. Mange har tatt tabletter mot dette med stort hell. Anonymkode: f1b15...e65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #59 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan ikke gå på keto resten av livet. Folk jeg kjenner som har gått på keto, la på seg alt de mistet og litt til når de begynte med vanlig mat igjen. Anonymkode: 7459b...9ce Keto/lavkarbo er ikke en diett. Det skal vare resten av livet. Anonymkode: bdf68...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #60 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan ikke gå på keto resten av livet. Folk jeg kjenner som har gått på keto, la på seg alt de mistet og litt til når de begynte med vanlig mat igjen. Anonymkode: 7459b...9ce Du trenger ikke gå på keto for å spise lavkarbo, bare spise mindre karbohydrater og mer protein. Litt mindre brød/knekkebrød/havregrøt + mer grønnsaker, sunt fett og bær. Litt mindre potet/pasta/ris osv til middag (jeg spiser ikke mer en ca 80-90 gram). Du kan spise absolutt alt, men pass på mengdene med karbohydrater - og spis sunne karbohydrater. Dette Keto-greiene funker kun for en periode når du skal ned i vekt. Å endre livsstil er noe helt annet. Vet det er tøft, men det funker for meg sammen med styrketrening og en god del utholdenhetstrening. Og - ikke minst nok søvn og mindre stress! For meg løsnet det absolutt da jeg begynte med pusteøvelser og sørget for nok søvn. Anonymkode: 44221...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå