AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden På grunn av sykdom har jeg ekstremt lav forbrenning. Hvis jeg ligger på moderat matinntak og trener, så går jeg opp i vekt, eventuelt vekta står stille. For å gå ned, må jeg rett og slett sulte. Da går vekta VELDIG sakte, men ned. Jeg har målt min basalforbrenning, og den er virkelig lav. Er det slik at jeg må finne meg i å være tjukk eller sulte resten av livet? De sier at styrketrening øker forbrenning, men jeg har ikke merket denne effekten hos meg. Anonymkode: 7459b...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har det også slik. Huleboerkropp har jeg. Kroppen min er ekspert i å lagre fett. Dette henger sammen med metabolismen. Jeg har lest endel om det og prøvd endel forskjellig. Det som fungerte for meg var en kombinasjon av kondisjon og styrketrening. Begynte å løpe tre km. Så styrketrening. Økte til fem km. Så styrketrening. Så økte jeg løpemengden sakte men sikkert til 7 og 8 km. Stoppet på 10 km. Løp tre mil i uka. Mandag, onsdag og fredag. Da fikk jeg enorm høy forbrenning og kunne spise det jeg ville omtrent 😂 Kombinerte det med påfølgende styrketrening før jeg reiste på jobb. Jeg er ikke så opptatt av kondisjon lenger. Kommer heller til å gå meg turer og fokusere på å bli sterk i kroppen. Spise frukt og grønnsaker. Gjøre det som gjør kroppen godt. Det tror jeg er viktig. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Ville prøvd lavkarbo, evt. keto, mange får mindre sultfølelse av det. Men ja, du må jo enten spise mindre enn du forbrenner, eller finne deg i å være tjukk. Anonymkode: bca59...3df 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ville prøvd lavkarbo, evt. keto, mange får mindre sultfølelse av det. Men ja, du må jo enten spise mindre enn du forbrenner, eller finne deg i å være tjukk. Anonymkode: bca59...3df Jeg kan ikke gå på keto resten av livet. Folk jeg kjenner som har gått på keto, la på seg alt de mistet og litt til når de begynte med vanlig mat igjen. Anonymkode: 7459b...9ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kan ikke gå på keto resten av livet. Folk jeg kjenner som har gått på keto, la på seg alt de mistet og litt til når de begynte med vanlig mat igjen. Anonymkode: 7459b...9ce Hva er «vanlig mat» for deg? Hva spiser du typisk? Anonymkode: 12bdb...f85 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Hva er ekstremt lav forbrenning? Jeg er lav og liten kvinne. Spiser jeg for mye går jeg opp i vekt, ja. Sånn er det med alle. Anonymkode: bce3c...75d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Variasjon av styrketrening og intervaller skal bidra til økt forbrenning Anonymkode: ffb5f...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg kan ikke gå på keto resten av livet. Folk jeg kjenner som har gått på keto, la på seg alt de mistet og litt til når de begynte med vanlig mat igjen. Anonymkode: 7459b...9ce Hvorfor ikke? Og ja, selvsagt legger man på seg igjen hvis man går tilbake til å spise den maten man ble feit av i utgangspunktet... Anonymkode: bca59...3df 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg kan ikke gå på keto resten av livet. Folk jeg kjenner som har gått på keto, la på seg alt de mistet og litt til når de begynte med vanlig mat igjen. Anonymkode: 7459b...9ce Det er jo det du i så fall må. Keto er en livsstil, ikke en slankekur. Anonymkode: d274b...180 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden er ikke dette et spørsmål som best besvares av lege og ernæringsfysiolog? høres skikkelig kjipt ut! menn kanskje kan fagfolk hjelpe deg. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Svigerinna mi er tjukk og eter som en fugl, dessuten er ho slankeoperert. Så jeg tror på at en kan spise smuler og fortsatt være overvektig. Jeg synes det er rart da, denna kroppen 😅😔 Anonymkode: 7a571...d79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): På grunn av sykdom har jeg ekstremt lav forbrenning. Hvis jeg ligger på moderat matinntak og trener, så går jeg opp i vekt, eventuelt vekta står stille. For å gå ned, må jeg rett og slett sulte. Da går vekta VELDIG sakte, men ned. Jeg har målt min basalforbrenning, og den er virkelig lav. Er det slik at jeg må finne meg i å være tjukk eller sulte resten av livet? De sier at styrketrening øker forbrenning, men jeg har ikke merket denne effekten hos meg. Anonymkode: 7459b...9ce Du kan la være å spise ultraprosessert mat, spis kun mat med naturlige råvarer. Da hjelper kroppen deg naturlig. få i deg fett, det gir metthetsfølelse og nei, det er ikke farlig. Anonymkode: 1fbe8...d55 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Kjipt, men jeg tror det er sånn for mange. Det blir jo et valg å ta, om du vil være fornøyd med noen kg ekstra. Anonymkode: 10704...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er «vanlig mat» for deg? Hva spiser du typisk? Anonymkode: 12bdb...f85 Alt mulig av frukt, grønnsaker, kjøtt osv. Anonymkode: 7459b...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt mulig av frukt, grønnsaker, kjøtt osv. Anonymkode: 7459b...9ce Men passer du på å ha en god fordeling av protein, karbo og fett? Spiser du kun ren mat, som er laget av mat, eller spiser du mye ultraprosessert? hvordan ser en typisk dag ut når det kommer til mat for deg? Anonymkode: 000c5...2e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor ikke? Og ja, selvsagt legger man på seg igjen hvis man går tilbake til å spise den maten man ble feit av i utgangspunktet... Anonymkode: bca59...3df Fordi kroppen min reagerer svært negativt på keto, og jeg får mangelsymptomer. Blant annet får jeg kraftig hodepine på daglig basis, noe som vanskelig lar seg kombinere med full jobb og barn. Og nei, hodepinen gikk ikke bort etter 2-3 uker, den bare fortsatte. Anonymkode: 7459b...9ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror mange har hormonell ubalanse og at noe burde kunne endres i det enteriske nervesystemet. Spesielt hvis du har gått på hormonell prevensjon eller spist mye ultraprosessert mat el l. Har du testet nevrorefleksologi eller akupunktur? Begge deler har hjulpet meg, riktignok med andre problemer enn det, men hormonell ubalanse etter p-piller. Jeg ble utmattet, ikke tjukk. Anonymkode: 1267e...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men passer du på å ha en god fordeling av protein, karbo og fett? Spiser du kun ren mat, som er laget av mat, eller spiser du mye ultraprosessert? hvordan ser en typisk dag ut når det kommer til mat for deg? Anonymkode: 000c5...2e4 Nei, selvfølgelig spiser jeg ikke KUN ren mat, det er det ingen med normal lønn som har råd til. Men jeg spiser lite brød, for eksempel. En typisk morgen er havregrøt med bær og en kopp te. Så er det lunsj - salat med kylling, for eksempel. Til middag er det fisk/kjøtt, potet og grønnsaker. Kveldsmat er noe lett, som yoghurt. Totalt kalorikonsum per dag på rundt 1100-1200 kcal. Trening 4 ganger i uka, 1 time per gang. Styrke og kondisjon. Anonymkode: 7459b...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror mange har hormonell ubalanse og at noe burde kunne endres i det enteriske nervesystemet. Spesielt hvis du har gått på hormonell prevensjon eller spist mye ultraprosessert mat el l. Har du testet nevrorefleksologi eller akupunktur? Begge deler har hjulpet meg, riktignok med andre problemer enn det, men hormonell ubalanse etter p-piller. Jeg ble utmattet, ikke tjukk. Anonymkode: 1267e...1af Jeg har hormonell ubalanse på grunn av sykdom. Har to forskjellige sykdommer som klusser til systemet. I tillegg har jeg tidlig overgangsalder, og må gå på medisiner med kortison på toppen av alt. Heldig, altså. TS Anonymkode: 7459b...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, selvfølgelig spiser jeg ikke KUN ren mat, det er det ingen med normal lønn som har råd til. Men jeg spiser lite brød, for eksempel. En typisk morgen er havregrøt med bær og en kopp te. Så er det lunsj - salat med kylling, for eksempel. Til middag er det fisk/kjøtt, potet og grønnsaker. Kveldsmat er noe lett, som yoghurt. Totalt kalorikonsum per dag på rundt 1100-1200 kcal. Trening 4 ganger i uka, 1 time per gang. Styrke og kondisjon. Anonymkode: 7459b...9ce Ville bytta havregrøten og potetene ut med noe annet, ellers ser det jo greit ut (så lenge det ikke er tilsatt sukker i yoghurten). Anonymkode: bca59...3df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå