AnonymBruker Skrevet 22. januar #21 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dersom tenåringen er på sykehus, får man pleiepenger. Det finnes ordninger når det er alvorlig sykdom i familien. Jeg hadde fri en uke med pleiepenger da 15-åringen var innlagt for en operasjon. Anonymkode: ac44a...225 Kanskje den loven har tredd i kraft etter tilfellet. Det står 2017 Anonymkode: d6316...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #22 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): På mandag ettermiddag ble 14-åringen dårlig med høy feber (39,5), hodepine og svimmelhet. I går hadde jeg fri og det er jeg glad for. Han hadde ikke så høy feber på morgenen men ved 15-tiden var den oppe i 40,7 og det syns jeg var litt skummelt. Han fikk Paracet ( det fikk han jevnlig fra mandag kveld pga hodepinen) men jeg ble ekstra bekymret når temperaturen var på høy. Den gikk heldigvis litt ned og ved leggetid var den på 39,9 før Paracet. I natt var jeg oppe og sjekket han, da var tempen på 38,8 og det beroliget meg litt. Men jeg har grublet på det å la han være hjemme alene når han er så dårlig. Knapt spist, heldigvis drukket en del, men bare lagt apatisk i senga hele gårsdagen. Jeg har vært usikker på hva jeg skulle gjøre i dag ift. jobb eller ikke. I løpet av natten kom lillesøster inn og klagde på hodepine, vondt i øret og svimmelhet. Hun er 11, så jeg kan bruke sykt barn dag på henne, men hva om hun ikke hadde vært dårlig. Hva hadde andre gjort? Anonymkode: ca555...c1d Hadde vært hjemme! Syns ikke 14åringer skal være alene hjemme med så høy feber! Anonymkode: d791e...727 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #23 Del Skrevet 22. januar Jeg har en avtale om at jeg kan ta en dag fri uten lønn hvis yngstedatter trenger meg. Jeg har jo hjemmekontor når jeg vil, så det er sjelden det blir brukt, men det er dager der jeg har brukt det. For å ha tid. Hun har slitt med psyken, så det har vært en grei avtale. Jeg jobber selvsagt privat. Anonymkode: 69c67...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #24 Del Skrevet 22. januar Jeg har både utvidet rett til omsorgsdager på eldstemann (varer til de er 18) og mulighet for hjemmekontor, så slipper problemstillingen. Normalt sett ville ikke feber og slapphet ført til at jeg følte for å være hjemme med en tenåring som kan ringe, kan bare tenke selv hvordan jeg er med høy feber. Likevel er det noe med den magefølelsen, så i ditt tilfelle hadde jeg nok brukt en omsorgsdag og sagt at 11-åringen var syk, uansett hvordan formen hennes er. Har du en sjef som ser mellom fingrene på det, så er åpen dialog det beste selvfølgelig. Anonymkode: 9fb59...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #25 Del Skrevet 22. januar Jeg hadde kanskje tatt hjemmekontor, men hadde jeg ikke hatt muligheten hadde jeg dratt på kontoret. Skal sies at jeg ikke har lang vei, og kan være hjemme på 20 min hvis det er noe. Anonymkode: b4442...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #26 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hadde vært hjemme! Syns ikke 14åringer skal være alene hjemme med så høy feber! Anonymkode: d791e...727 Du synes 38, 3 er høy feber? Anonymkode: 26ead...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #27 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hvem skal betale for det, da? Anonymkode: 26ead...480 Man kan ta ulønnet permisjon eller avspasering. Slapp helt av. Anonymkode: 48703...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #28 Del Skrevet 22. januar En tenåring med feber kan være hjemme alene, la ham ta paracet hver 5 time eller noe om du er bekymret. Du kan ringe og sjekke i løpet av dagen. Er du virkelig bekymret hadde jeg tatt en dag fri uten lønn. Eller kanskje far kan bli hjemme. Anonymkode: eabc3...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #29 Del Skrevet 22. januar Hjemmekontor, men hvis ikke det var mulig ville jeg dratt litt sent på jobb, altså kl ni i stedet for åtte, og så avsluttet tidlig (hvis jeg hadde mulighet til å avspasere litt, dratt kl to el.l). Ville ringt hjem med jevne mellomrom. Som regel er det kveldene/nettene som er verst med feber, ikke tidlig på dagen. Anonymkode: 7ad48...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 22. januar #30 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rart samfunn og tid vi bor i. En tid vi er mer bekymra for hva samfunnet mener om sykefravær og lojalitet til kollegaene våre, framfor å være omsorgsfulle for barna våre, for familien vår, for flokken vår. TS, hvis du er reelt bekymra og mener barnet ikke kan være aleine, bli hjemme. Anonymkode: 140b1...f8d Dæven. Et av de beste innleggene jeg har lest her inne! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #31 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du synes 38, 3 er høy feber? Anonymkode: 26ead...480 Feberen var oppe i 39.5 og 40.7 .. Anonymkode: d791e...727 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #32 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feberen var oppe i 39.5 og 40.7 .. Anonymkode: d791e...727 Og barna kommer før jobb! Anonymkode: d791e...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #33 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og hvem skal betale for det, da? Anonymkode: 26ead...480 Jobben her og. De første 16 dagene av sykdom dekkes av arbeidsgiver. Firmaet har penger, jeg er en produktiv ansatt så det må det være rom for. Anonymkode: 3a73e...37d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #34 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Denne aldersgrensen er syk. det var en jente som var 16 år som falt på mopeden, måtte operere og til slutt amputere og foreldre måtte ta det ulønnet før hun var jo over 12. store barn kan og trenge støtte Anonymkode: d6316...8dc Ved innleggelse på sykehus kan pleiepenger benyttes til barnet blir 18 år Anonymkode: b8283...a2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #35 Del Skrevet 22. januar Har heldigvis mulighet for hjemmekontor, og hadde helt klart tatt det om jeg var i TS sitt tilfelle. Hadde jeg ikke hatt muligheten, så hadde jeg uansett vært hjemme hvis forholdene tilsa at det var nødvendig. Yngste barnet er 10 år, og hjemme alene hvis formen er god nok til det. Samme har eldste på 13 vært, selv om jeg i teorien kunne vært hjemme. Hvis de har trengt noen hjemme så har jeg stort sett hatt hjemmekontor. Dette gjør at jeg får goddwill tilbake når jeg har behov for det. Anonymkode: 7858b...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #36 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Siden du spør hva andre hadde gjort, så kan jeg bare si at om du hadde jobbet i kommunen så hadde du blitt hjemme. Alle mine kollegaer er hjemme støtt og stadig, og det er de samme folkene hver gang. De makser med syk hund-dag når alle egenmeldingene er oppbrukt. Anonymkode: d7281...043 Du går vel til sjefen og sladrer om kollegenes dårlige arbeidsmoral også? Slik minisjef-oppførsel/ryggsleiking kan nettopp være det som skaper et dårlig arbeidsmiljø, hvor kollegene trenger en sykedag. Husk at du også bør bidra til et bedre arbeidsmiljø. Det gjør du ikke ved å fnyse av kollegenes bruk av egenmeldinger. Anonymkode: ad75c...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #37 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og hvem skal betale for det, da? Anonymkode: 26ead...480 Driter jeg i. Selvfølgelig blir man hjemme om man føler det er nødvendig. Anonymkode: 68ef4...57d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #38 Del Skrevet 22. januar Jeg hadde vært hjemme uten lønn, hvis jeg hadde vært veldig bekymret for barnet. Den innstillingen har sjefen også, så der er det heldigvis forståelse. Anonymkode: d4782...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #39 Del Skrevet 22. januar På min arbeidsplass får vi perm med lønn. Når mine "store" barn er syk med høy feber, utstyrer jeg dem med det de måtte trenge av drikke, kjeks, tempmåler, paracet osv. Jeg instruerer dem i å ringe meg om feber bikker 40, de kaster opp, får skjelvinger osv. Er de så syk at de ikke kommer seg opp av sengen, og er vanskelig å få kontakt med, er jeg selvsagt hjemme. Det har skjedd én gang, og da ble barnet hasteinnlagt på sykehuset. Anonymkode: b94e4...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #40 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og hvem skal betale for det, da? Anonymkode: 26ead...480 Det avtaler man med leder. Hos oss hadde vi brukt avspasering til slikt. Eller en feriedag. når det er sagt ville terskelen min for å være hjemme pga syk 14-åring vært veldig høy. Anonymkode: d556a...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå