AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Utseendemessing synes jeg de er så utrolig fine, store og kraftige og litt skumle å se på i riktig setting. Jeg vet at det er en veldig krevende og sterk rase og at de trenger en bestemt fører, så jeg lurer på hva slags type person en slik hund passer til. Typ, hva den trenger hver dag for å trives osv. (Har også hørt den skal være nogenlunde allergivennlig?) Jeg har alltid elsket store hunder og har så lyst på denne rasen en gang i fremtiden, men vet nemlig ikke om den passer for meg. Fadderen min hadde en slik hund for mange år siden og det var da jeg ble forelsket i rasen for hun var så snill og forsiktig med meg når jeg var liten. Den hunden likte ikke mannfolk noe særlig, spesielt om de hadde solbriller. Hun ble veldig stiv i kroppen og stirret mye, litt knurring men gjorde jo aldri noe skade. Tydelig at hun var usikker på de, men snakket man rolig til hun så gikk det alltid fint og hun trakk seg vanligvis unna fra situasjoner der hun ble ukomfortabel. Anonymkode: 9606c...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Det er en brukshund, så det passer til mennesker som ønsker å bruke egenskapene til hunden. Feks til bruks (spor/rundering) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Står at de er veldig dominante og trenger faste rammer, og passer best til erfarne hundeeiere. Har du hatt hund før? Enig i at de var fine. Tenkte at de var små, og nusselige, men jeg har vist bare sett dvergtypen jeg! Ante ikke at det fantes en stor type! Anonymkode: dfa5e...6b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden De jeg kjenner, bruker den til brukshundsport, og mye mosjon med sykkel/ski. Og jeg tror ikke jeg ville hatt en av dem i hus uten at de fikk brukt seg sånn, men de jeg kjenner er herlige hunder. Anonymkode: b094a...7d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Uansettt, det er en hund som krever at du går tur på mer en ti minutter. Du har jo ikke sagt noe om hvem du er. Anonymkode: b6877...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Etter min mening så er dette den beste rasen💙 Den trenger en eier som er trygg og bestemt - men det gjør alle hunder😉 De er ikke harde på noen måte, men veldig lojale mot sin eier. En riesen trenger ikke hard kommandering. I forhold til størrelse så trenger du selvsagt litt plass, det er en stor hund👍🏼 Egner seg best til bruks, men trenger ikke nødvendigvis å bli tjenestehund. Er flotte familiehunder🫶🏼 Vær ops på at det er forskjell på mentaliteten på de ulike størrelsene av rasen😄 Anonymkode: 7063a...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå