AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Del Skrevet 21. januar Følte jeg måtte forsvare meg for medisin bruk. Farmasøyten hadde aldri sett så lang liste medisiner før. Jeg har 30 forskjellige medisiner 15 av de er for alvorlig astma, resten er for migrene og allergi. Er det virkelig så uvanlig? Ville trodde andre som var langt mer alvorlig syk en meg tok mer medisiner, prøver å ta minst mulig. Er det virkelig så ille? 🥺 Anonymkode: a7644...489 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Del Skrevet 21. januar Jeg syns det hørtes mye ut jeg ja. Anonymkode: 5a158...ddf 32 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Del Skrevet 21. januar Ja, det er mye, og er det du som har laget tråden om at apotekere sa du ikke behøvde å komme så ofte og? Anonymkode: ebccf...b3d 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppiluppi84 Skrevet 21. januar #4 Del Skrevet 21. januar Det var mye for de diagnosene der ja. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Følte jeg måtte forsvare meg for medisin bruk. Farmasøyten hadde aldri sett så lang liste medisiner før. Jeg har 30 forskjellige medisiner 15 av de er for alvorlig astma, resten er for migrene og allergi. Er det virkelig så uvanlig? Ville trodde andre som var langt mer alvorlig syk en meg tok mer medisiner, prøver å ta minst mulig. Er det virkelig så ille? 🥺 Anonymkode: a7644...489 Dette må vere tull?? Anonymkode: 299d3...4cc 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar Atter en tråd om noe som ikke skjer på apotek. Anonymkode: d86c5...b27 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er mye, og er det du som har laget tråden om at apotekere sa du ikke behøvde å komme så ofte og? Anonymkode: ebccf...b3d Ehh. Nei? Aldri hatt noe problem med apotek tidligere jeg, ikke sett denne personen før heller Ts Anonymkode: a7644...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Atter en tråd om noe som ikke skjer på apotek. Anonymkode: d86c5...b27 Gjør det ikke? Jeg ble litt paff selv, men sånn er livet. Ts Anonymkode: a7644...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 21. januar #9 Del Skrevet 21. januar Var dette ordrett det hen sa? De er pålagt å informere hvis det er medisiner man ikke skal ta sammen. Ikke alle leger er like flinke til å få det med seg når de skriver ut på forskjellige tidspunkt. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette må vere tull?? Anonymkode: 299d3...4cc Tull at jeg bruker mye? Bruker daglig 3 forskjellige astmamedisiner, så har jeg anfall medisiner i både aerosol og inhalasjon i forskjellige doser, og ikke minst til utstyr. Skulle virkelig ønske det ikke var slik. Så har jeg jo to forskjellige forebyggende for migrene, og 3-4 forskjellige triptaner . Så kommer allergi opp på dette. Ingen har kommentert tidligere, så jeg ble litt paff. Vet lista er lang, men tar jo ikke ut alle på engang heldigvis:) Ts Anonymkode: a7644...489 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #11 Del Skrevet 21. januar Hannabanna skrev (1 minutt siden): Var dette ordrett det hen sa? De er pålagt å informere hvis det er medisiner man ikke skal ta sammen. Ikke alle leger er like flinke til å få det med seg når de skriver ut på forskjellige tidspunkt. Ja, helt ordrett. Og jeg hadde satt kjempe pris på om hun heller kunne informert om slik. Siden jeg har tre forskjellige som skriver ut medisiner så er det ikke så ofte de sjekker sånt. Jeg gjør det selv da. Tok kun ut 2 pakker anfallsmedisiner til migrene i dag. Det må jeg ha i skapet Ts Anonymkode: a7644...489 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #12 Del Skrevet 21. januar Noen må jo se på helheten i medisinbruken din. Om de tilsammen gir for mye av noe, interaksjon. Det er ikke så uvanlig at når en lege ser over helheten, så plukkes noe av. Istedet for 3 ulike til astma, så kanskje det finnes 1 som fungerer bedre. Slike ting. Men du har ikke 30 daglige da. Noen er jo for kun anfall. Anonymkode: d8390...9c8 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #13 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen må jo se på helheten i medisinbruken din. Om de tilsammen gir for mye av noe, interaksjon. Det er ikke så uvanlig at når en lege ser over helheten, så plukkes noe av. Istedet for 3 ulike til astma, så kanskje det finnes 1 som fungerer bedre. Slike ting. Men du har ikke 30 daglige da. Noen er jo for kun anfall. Anonymkode: d8390...9c8 Tar ikke i nærheten av 30 daglig nei, men lista er lang. Ang astmaen er det prøvd mye, det har vært ambulanse turer, sitte i forstøver mange ganger om dagen, kronisk tett. Astmaen er alvorlig og jeg skal legges inn for skikkelig utredning pga medisinene ikke virker optimalt. Det tenker jeg er unødvendig informasjon til farmasøyten. Fastlege skal jo ha det, men det stoler jeg ikke helt på. Så jeg sjekker alltid opp ved bytte av medisin. Ts Anonymkode: a7644...489 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #14 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Følte jeg måtte forsvare meg for medisin bruk. Farmasøyten hadde aldri sett så lang liste medisiner før. Jeg har 30 forskjellige medisiner 15 av de er for alvorlig astma, resten er for migrene og allergi. Er det virkelig så uvanlig? Ville trodde andre som var langt mer alvorlig syk en meg tok mer medisiner, prøver å ta minst mulig. Er det virkelig så ille? 🥺 Anonymkode: a7644...489 15! Medisiner mot astma, det er langt over snittet for normalastmabehandling. Hvor ofte gjennomgår fastlegen medisinlisten og medisinbruken din? Det skal gjøres ved behov, og bruker du mer enn et lite antall, husker ikke tall nå, så skal medisinlisten din gjennomgåes ved behov. Behandles astmaen din av spesialist? Glemmer de å fjerne medisiner når de legger til nye? Allergimedisner trenger du heller ikke i lange baner av. Jeg reagerer på antallet du oppgir, og synes det er bra at farmasøyten og har reagert. Anonymkode: 25717...754 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #15 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tar ikke i nærheten av 30 daglig nei, men lista er lang. Ang astmaen er det prøvd mye, det har vært ambulanse turer, sitte i forstøver mange ganger om dagen, kronisk tett. Astmaen er alvorlig og jeg skal legges inn for skikkelig utredning pga medisinene ikke virker optimalt. Det tenker jeg er unødvendig informasjon til farmasøyten. Fastlege skal jo ha det, men det stoler jeg ikke helt på. Så jeg sjekker alltid opp ved bytte av medisin. Ts Anonymkode: a7644...489 Er vel her mer et spørsmål om hvilket innemiljø du lever i som trigger astmaen enn at medisinene ikke fungerer optimalt. Og skriver en lege en ny resept på et legemiddel eller fornyer en resept, så lyser det rødt på dataskjermen dersom er alt er en medisin på listen og den nye resepten ikke skal mixes med noe annet på pas. Sin liste. Anonymkode: 25717...754 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #16 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): 15! Medisiner mot astma, det er langt over snittet for normalastmabehandling. Hvor ofte gjennomgår fastlegen medisinlisten og medisinbruken din? Det skal gjøres ved behov, og bruker du mer enn et lite antall, husker ikke tall nå, så skal medisinlisten din gjennomgåes ved behov. Behandles astmaen din av spesialist? Glemmer de å fjerne medisiner når de legger til nye? Allergimedisner trenger du heller ikke i lange baner av. Jeg reagerer på antallet du oppgir, og synes det er bra at farmasøyten og har reagert. Anonymkode: 25717...754 Jeg blir behandlet av spesialist ja, og med mange alvorlige anfall har jeg behov for både aerosol og forstøver inhalasjon, ikke minst utstyr. Det er bedre at jeg får behandlet hjemme enn å må hentes av ambulanse. Som jeg skrev jeg har alvorlig form for astma. Trenger jeg ikke så mye allergi medisin? Vet du hvor mye, og vet du hva slags allergi jeg har? Jeg bruker 7 forskjellige medisiner om dagen, alt annet er til anfall og ved behov. Nei jeg synes ikke farmasøyter skal kommentere mengden medisiner noen bruker, de ser kun medisiner ikke sykdommen. Setter enormt pris på når de lærer meg opp i riktig bruk, informasjon om medisinen også om de ser noe som ikke er bra å ta sammen Ts Anonymkode: a7644...489 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #17 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er vel her mer et spørsmål om hvilket innemiljø du lever i som trigger astmaen enn at medisinene ikke fungerer optimalt. Og skriver en lege en ny resept på et legemiddel eller fornyer en resept, så lyser det rødt på dataskjermen dersom er alt er en medisin på listen og den nye resepten ikke skal mixes med noe annet på pas. Sin liste. Anonymkode: 25717...754 Innemiljøet er bra, miljøet på jobb er sjekket, de finner ikke ut årsak. Noen har alvorlig astma uten man vet hvorfor. Det tror jeg ikke det gjør. For en spesialist skrev ut en medisin til meg, så måtte jeg fornye resepten og da oppdaget fastlegen at den skulle ikke tas samme en annen. Da hadde jeg allerede brukt denne medisinen en stund. Disse medisinene skulle jeg gjerne ha sluttet på, en stor drøm er å være frisk. Ikke har migrene mer eller mindre hver dag, ikke kronisk tett i brystet, heller ikke kronisk elveblest og ikke minst alvorlig pollenallergi over halve året. Jeg er utredet hos raao klinikken (anbefaler den om du har tøffe allergier) på ullevål, jeg er godt utredet i forhold til astma og allergi. Har til og med vært gjennom vaksinasjon for pollen uten spesiell effekt. Så ja etter mye jobb med hode mitt har jeg akseptert at for å ha et liv, være i jobb så må jeg lytte til legene. Å ta det de mener er riktig. Gjør ikke dere det? Ts Anonymkode: a7644...489 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #18 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Følte jeg måtte forsvare meg for medisin bruk. Farmasøyten hadde aldri sett så lang liste medisiner før. Jeg har 30 forskjellige medisiner 15 av de er for alvorlig astma, resten er for migrene og allergi. Er det virkelig så uvanlig? Ville trodde andre som var langt mer alvorlig syk en meg tok mer medisiner, prøver å ta minst mulig. Er det virkelig så ille? 🥺 Anonymkode: a7644...489 Det er mye medisiner ja men personen på apoteket har ikke noe med å si sånt, uproffesjonelt! Anonymkode: 8bef2...2eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #19 Del Skrevet 22. januar Hvor mye tjener eksperter på å skrive ut resepter (som blir hentet ut)? Anonymkode: 05571...479 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #20 Del Skrevet 22. januar Det er vilt mye, kjenner ingen som bruker mer enn 3-4 ting samtidig. De fleste bruker jo ingenting. Også kun for astma, allergi og migrene? Anonymkode: 0f59d...ab4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå