Kålrota Skrevet lørdag kl 09:48 #81 Del Skrevet lørdag kl 09:48 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, ser ingen grunn til hvorfor jeg ikke kan være med å kommentere galskapen. Anonymkode: 17b38...e94 Hvorfor er det galskap, egentlig? Sosiale medier er jo å samhandle med andre mennesker. Jeg synes det er fint å se andres feriebilder, kjæledyr og turterreng. Det jeg misliker hopper jeg over. Jeg har aldri helt skjønt bakgrunnen for å bli så utrolig oppført over at noen deler fra hverdagen på sosiale medier. Det betyr ikke at man tror man er bedre enn andre, det betyr bare at man deler gleden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:37 #82 Del Skrevet lørdag kl 12:37 AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 7.13): «Alle» som er sykemeldte begynner å poste mer på sosiale medier. Man går glipp av en del sosialt når man er sykemeldt, og man har mere tid enn ellers gjerne. Hadde latt det ligge. Det kan være fra tidligere, og det var nå han hadde tid til å poste det. Særlig på ferie med familie og barn har man ikke tid til å sitte å legge ut ting på Facebook. Sammen med barn går det som oftest i ett. Anonymkode: fcb5d...783 Det er forskjell på å være sykemeldt og å ha tatt ut egenmelding. Under lang sykemelding kan man få lov til å reise bort, men man reiser selvsagt ikke bort når man har tatt ut egenmelding. Med mindre reisen er til nærmeste legevakt eller sykehus, da... AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 9.48): Jeg hadde tatt et kjapt møte og sagt at du hadde fått tilbakemeldinger om London og egenmeldinger. Trenger ikke si noe mer og bare spørre om en liten forklaring. "For du har vel ikke brukt egenmeldinger for å reise til London", også ler du bare. Lag det lett og ledig helt til du får hens side av saken. Anonymkode: 14e38...ae1 Nei, en seriøs leder som har tillit til sine ansatte slår ikke en spøk om at "du har vel ikke brukt egenmelding for å reise til London? Tihiii fnis". Man gjør det enkelt; man ber den ansatte om et møte når de kommer tilbake på jobb, og sier at man har observert at det har blitt lagt ut feriebilder på sosiale medier i perioden den ansatte hadde tatt egenmelding. Så sier man at for å unngå misforståelser så synes man det er greit å spørre om den ansatte har reist bort under egenmeldingsperioden, eller om bildene var fra tidligere. Da kan man enkelt og greit oppklare saken, og dersom den ansatte sier at bildene er gamle, så stoler man på vedkommende. Spesielt om vedkommende aldri før har gjort noe som tilsier at de lyver. Så kan man i samme slengen råde den ansatte til å oppklare misforståelsen overfor de andre ansatte også. Anonymkode: f5f8c...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå