Gå til innhold

Kollega leverte egenmelding- poster bilder fra London

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 23.14):

Ingen med vettet i behold legger ut turistbilder fra en reise når en er hjemme og er»syk».  
En vet jo at de aller fleste vil jo anta at en oppholder akkurat seg der bildene er tatt. 

Anonymkode: f1901...f52

Det er jo det som gjør hele greia kult her😂

Anonymkode: 17b38...e94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 23.05):

Jeg og de aller fleste jeg kjenner legger ut bilder etter at vi har vært på tur, aldri mens vi er på tur. Trodde det var vanlig? Det går fort noen uker (av og til måneder) før jeg deler bilder.

Hvorfor legge ut bilder en uker etterpå? Er det bare for å skryte da om at man har vært på tur? Rart. 

Anonymkode: f1ed5...aea

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor legge ut bilder en uker etterpå? Er det bare for å skryte da om at man har vært på tur? Rart. 

Man deler en fin opplevelse fra livet sitt med vennene sine 😊

Anonymkode: eec95...075

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Man deler en fin opplevelse fra livet sitt med vennene sine 😊

Anonymkode: eec95...075

Egentilg ikke. Man legger det ut for å skryte og få oppmerksomhet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Egentilg ikke. Man legger det ut for å skryte og få oppmerksomhet.

At du selv kun legger ut for å skryte, betyr ikke at andre har samme motivasjon.

Anonymkode: 6092c...dfa

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At du selv kun legger ut for å skryte, betyr ikke at andre har samme motivasjon.

Jeg har aldri lagt ut noe som helst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har aldri lagt ut noe som helst.

Men at du ikke ser noen annen motivasjon for å legge ut noe enn å skryte, sier mest om deg selv. Hvorfor har du sosiale medier hvis du ser på alt folk legger ut som skryt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke mer eller mindre skryting om man legger ut bilder mens man er på tur, eller om man gjør det etterpå. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen som misbruker egenmelding legger ut bilde av pågående ferieopphold. Misbrukes det så vil de aller fleste la det gå under radaren. Å ikke snakke om reisen og å ikke legge ut bilder.

Anonymkode: 2a830...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ingen som misbruker egenmelding legger ut bilde av pågående ferieopphold. Misbrukes det så vil de aller fleste la det gå under radaren. Å ikke snakke om reisen og å ikke legge ut bilder.

Anonymkode: 2a830...42a

Vel, det kommer helt an på den enkelte og deres holdninger til egenmelding, helse osv. 

Anonymkode: 30575...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 23.05):

Jeg og de aller fleste jeg kjenner legger ut bilder etter at vi har vært på tur, aldri mens vi er på tur. Trodde det var vanlig? Det går fort noen uker (av og til måneder) før jeg deler bilder.

Anonymkode: 9003c...ae8

Selvfølgelig! MEN man legger ikke ut bildene mens man har egenmelding fra jobben!!

Og det er lett å se om det er en gruppe bilder over flere dager som, eller om det er nåtid-bilder. Ett og ett, her og der.

Anonymkode: 04d0e...43b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilleville skrev (På 21.1.2025 den 22.42):

Sjekk snapkart

Hæ? Hvem har lederen sin på snapchat? Og hvem deler posisjonen sin med andre enn familie og nære venner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig! MEN man legger ikke ut bildene mens man har egenmelding fra jobben!!

Anonymkode: 04d0e...43b

Det spiller da virkelig ingen rolle - det var vel først da man fikk tid til overs til å tenke på disse bildene da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men at du ikke ser noen annen motivasjon for å legge ut noe enn å skryte, sier mest om deg selv. Hvorfor har du sosiale medier hvis du ser på alt folk legger ut som skryt?

Jeg har ikke sosiale medier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke sosiale medier 

Men da kan du vel la være å bry deg?🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 6.51):

Ofte fordi imens man er på turen så er man der og kanskje opptatt med andre ting. Og for min del er det gjerne når jeg kommer hjem og ligger på sofaen og ser tilbake på bilder jeg tok at jeg får lyst til å legge de ut. Det er og vanlig å ikke legge ut bilder av det de gjør/hvor de er akkurat når det skjer av mange grunner.

Syns heller ikke det er å skryte at man har vært på en ferie. Tross alt ikke en unormal ting å gjøre- pluss det er hyggelig å se tilbake på å minnes at man faktisk var der og der, opplevde det og det. Spesielt når livet tross alt er mest hverdag. 

Endret av Ludovica-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mezzosoprena skrev (På 23.1.2025 den 16.08):

Men da kan du vel la være å bry deg?🤣

Nei, ser ingen grunn til hvorfor jeg ikke kan være med å kommentere galskapen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (12 timer siden):

Ofte fordi imens man er på turen så er man der og kanskje opptatt med andre ting. Og for min del er det gjerne når jeg kommer hjem og ligger på sofaen og ser tilbake på bilder jeg tok at jeg får lyst til å legge de ut. Det er og vanlig å ikke legge ut bilder av det de gjør/hvor de er akkurat når det skjer av mange grunner.

Syns heller ikke det er å skryte at man har vært på en ferie. Tross alt ikke en unormal ting å gjøre- pluss det er hyggelig å se tilbake på å minnes at man faktisk var der og der, opplevde det og det. Spesielt når livet tross alt er mest hverdag. 

Dette kan man gjøre helt uten å dytte det på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (12 timer siden):

Ja, men hvis man har tilstedeværelse nok til å ikke legge ut bilder underveis i ferien for å ikke gi tips til innbruddstyver, så har man vel gangsyn nok til å ikke skape misforståelser angående om man er på ferie eller i sykemelding også. 

Anonymkode: 7be4c...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette kan man gjøre helt uten å dytte det på andre.

Dytte det på andre? Det er tross alt frivillig å følge folk på ulike sosiale medier så man kan jo velge selv hva man vil se også ikke. Personlig har jeg ingen problemer med å se bilder fra reisedestinasjoner så det høres mer ut som et deg problem.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men hvis man har tilstedeværelse nok til å ikke legge ut bilder underveis i ferien for å ikke gi tips til innbruddstyver, så har man vel gangsyn nok til å ikke skape misforståelser angående om man er på ferie eller i sykemelding også. 

Anonymkode: 7be4c...966

Dersom man har sitt på det rene, altså ikke var på ferie under egenmelding så ser jeg egentlig ikke problemet. Da har man jo uansett ikke gjort noe galt. Så kan man heller vurdere hvor vidt man vil ha alle kollegane sine på sosiale medier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...