AnonymBruker Skrevet 22. januar #41 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): For alle har snap? Kan man sjekke kartet over folk man ikke er venn med på snapchat? Anonymkode: 8b298...bad Og hvem har sjefen på snapchat? Hvis jeg skulle hatt det, så hadde jeg i hvert fall blokkert hen (og kolleger) fra å se meg på kartet. Anonymkode: 9003c...ae8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 22. januar #42 Del Skrevet 22. januar Det er ganske vanlig å pose bilde fra en tur i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #43 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Og hvem har sjefen på snapchat? Hvis jeg skulle hatt det, så hadde jeg i hvert fall blokkert hen (og kolleger) fra å se meg på kartet. Anonymkode: 9003c...ae8 Hvem f…har ikke blokka/fjernet seg fra snapmap i 2025? Anonymkode: b85d2...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 22. januar #44 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): For alle har snap? Kan man sjekke kartet over folk man ikke er venn med på snapchat? Anonymkode: 8b298...bad Nei og nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #45 Del Skrevet 22. januar Jeg legger sjelden ut feriebilder på FB, det hender det kommer et knippe på Instagram men i hovedsak er det snap jeg legger ut og der har jeg ikke sjefen min. Hvis jeg hadde lagt ut bilder på etterskudd ville jeg skrevet noe om det, ikke lagt ut og latt folk tro jeg var på tur når jeg var syk. Jeg er veldig forsiktig med å legge ut noe som helst på sosiale medier når jeg er syk, det er så lett at det kan misforstås på en eller annen måte. Anonymkode: b30d7...17e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #46 Del Skrevet 22. januar Selvfølgelig tar en det opp med arbeidstager, så en kan få avklaring, er bare ett ja eller nei spørsmål som må til, så setter en eventuelle reaksjoner til svaret. Problemet nå er jo att medarbeidere har sett dette også, og de vil nok vil ha en avklaring også, blir fort dårlig stemning på arbeidsplassen om noen melder seg syke og reiser på tur og overlater resten til alle andre. Eventuelt gir det den syke mulighet til å avklare "nei, dette var gamle bilder folkens, jeg var hjemme på sofaen og snøt meg" Få ei avklaring før det blir surmuling i alle kroker, for det blir det. Anonymkode: 261f7...7e4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #47 Del Skrevet 22. januar Vis det til leder. Anonymkode: c2fab...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #48 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hen kan ha vært der i helgen og ha blitt syk mandag morgen? Anonymkode: ef9f2...087 Hvor gamle er barna? Hvis de er i skolealder er nok det mest sannsynlig. Det er nok lite sannsynlig at hn har tatt ut barna av skolen i tillegg. Og nekter å tro at noen er så korka at de legger ut bilder mens de er i London under egenmeldingsdager, så både sjefen og kolleger kan se det. Anonymkode: 7e673...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #49 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vis det til leder. Anonymkode: c2fab...83f TS sier jo at hun ER leder. Hun har bare forvekslet HR og Kvinneguiden. Anonymkode: 6092c...dfa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #50 Del Skrevet 22. januar Spennende at du er LEDER men spørr kvinneguiden om råd... .Du har ett lovverk du kan slå opp i vel, og en HR avdeling om du er så uskikket til å være leder. Anonymkode: e64f7...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #51 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å legge ut bilder på SoMe er veldig 2014. Er vel ingen vanlige folk som gjør det lengre? Men skrur vi kalenderen et tiår tilbake i tid, så kunne jeg glatt funnet på å gjøre det i ettertid. Gjerne en dag jeg var syk. Anonymkode: 3426d...85f Å giiid a meg, det er SÅ gammeldags å legge ut bilder altså! 🙄 Kanskje følge med litt, sosiale medier lever i beste velgående, t o m Instagram, hvor det postes titusenvis av bilder hver eneste time. Anonymkode: 9409b...9e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 22. januar #52 Del Skrevet 22. januar Pilleville skrev (20 timer siden): Sjekk snapkart Ingen oppegående mennesker er synlige på snapmap, og hvertfall ikke for sjefen, AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å legge ut bilder på SoMe er veldig 2014. Er vel ingen vanlige folk som gjør det lengre? Men skrur vi kalenderen et tiår tilbake i tid, så kunne jeg glatt funnet på å gjøre det i ettertid. Gjerne en dag jeg var syk. Anonymkode: 3426d...85f Det er jo bare rør. Veldig mange legger ut feriebilder, både på Insta og FB. Sjefen må selvsagt snakke med den ansatte for å nøste opp. Det er eneste farbare vei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #53 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tar screenshots og forteller vedkommende at h*n ikke får betalt for disse egenmeldingsdagene om ikke vedkommende har en veldig god forklaring. Anonymkode: 5044b...4d0 Så man dømmer noen først? Tenker at en god leder har tillit til sine ansatte, så man trenger ikke dømme noen før man vet hele historien. Anonymkode: 6570f...930 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #54 Del Skrevet 22. januar En ting er iallfall sikkert og det er at hvis TS lar dette bare gå, som flere foreslår, sier hun indirekte til alle at det er greit å ta en egenmelding for å få fri innmellom. For godtar hun det hos en, må hun godta det fra alle. Anonymkode: 3ecb1...5ae 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #55 Del Skrevet 22. januar Merkelig av en leder å legge ut om det her er på kvinneguiden. Anonymkode: e6145...fa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #56 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er leder. En av mine ansatte har levert egenmelding to dager. På SoMe poster hen bilder av seg selv og barna i London. Flere kollegaer har også sett desse bildene. Dette kan ha vært tidligere, selv om bildene fremstår som ferske. Jeg ønsker og har alltid praktisert tillit. Hva gjør jeg? Anonymkode: ef9f2...087 Her ville ha sagt som sant var, at du har sett at det ble postet London bilder på SoMe i det tidsrommet den ansatte hadde meldt seg syk. Og spurt rett ut om det var fra en tidligere tur, eller om den ansatte har reist samtidig som hun/han har meldt seg syk. Om vedkommende sier at de er fra tidligere så kan du ikke gjøre så mye med det. Om det er tilfelle at den ansatte har meldt seg syk, og så reist til London - så er jeg litt usikker på prosedyrene, men antar at det er oppsigelsesgrunn. Forøvrig synes jeg det i det hele tatt er dumt å poste feriebilder når man er syk, (om ikke ferie er avklart avviklet under en lengre sykemelding) - da det kan bidra til kollegaer eller arbeidsgiver blir usikker. Man kan sikkert ikke nekte noen det, men tenker det er normal skikk og bruk. Anonymkode: 830d4...df4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #57 Del Skrevet 22. januar Hvis man legger ut bilder i etterkant, så skriver man gjerne litt om når man var på tur? "Her er noen bilder fra da jeg var i London for tre uker siden/i desember", f.eks. Anonymkode: 803ec...a6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #58 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og hvem har sjefen på snapchat? Hvis jeg skulle hatt det, så hadde jeg i hvert fall blokkert hen (og kolleger) fra å se meg på kartet. Anonymkode: 9003c...ae8 Ja, ikke sant. Har man sjefen på snap så er man sannsynligvis venner sånn ellers også vil jeg tro? AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvem f…har ikke blokka/fjernet seg fra snapmap i 2025? Anonymkode: b85d2...d40 Spør du meg så spør jeg tilbake. Jeg har aldri hatt snapchat. Orker ikke, gidder ikke. Prøvde en gang eller to for mange år siden, men tror det var før kartet kom. Anonymkode: 8b298...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #59 Del Skrevet 22. januar Ønsker oppdatering fra ts.. ! Anonymkode: eaab2...420 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 22. januar #60 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er leder. En av mine ansatte har levert egenmelding to dager. På SoMe poster hen bilder av seg selv og barna i London. Flere kollegaer har også sett desse bildene. Dette kan ha vært tidligere, selv om bildene fremstår som ferske. Jeg ønsker og har alltid praktisert tillit. Hva gjør jeg? Anonymkode: ef9f2...087 Dere slarver om den som ikke er til stede = dårlig arbeidsmiljø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå