AnonymBruker Skrevet 22. januar #21 Del Skrevet 22. januar Ca 7500 for en tenåring, null samvær. Anonymkode: 0070d...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #22 Del Skrevet 22. januar Lenge siden, ca i 2000 - 2010. Vi hadde 60/40. Ett barn. Han tjente mye mer enn meg. Jeg fikk 500,- og halve barnetrygden. Orket ikke å krangle for å få mer. Mannen var skummel å forholde seg til. Klarte meg helt fint uten pengene hans. Anonymkode: 39e77...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #23 Del Skrevet 22. januar Mottok 4600 for ett barn 100 % da vi tjente likt. Så fikk jeg en vesentlig bedre jobb, og nå får jeg 3600. Anonymkode: a9b3c...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #24 Del Skrevet 22. januar Flintis skrev (7 timer siden): Det går ikke an om det er 100% og NAV beregner. Da blir det stipulert etter hva en bør tjene basert på utdannelse. Jo da, det går fint an. Man kan tjene like mye begge to og bidraget blir 0 hvis bidragsyters inntekt er lav nok. Anonymkode: 69426...2e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #25 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor får du ingenting? Du har krav på bidragsforskudd og utvidet barnetrygd fra NAV. Anonymkode: 87feb...0d3 Alle har ikke det nei. Grensen for bidragsforskudd er en ganske lav lønn. For meg var det sånn at selv om vi tjente like mye, og det var lite nok til at bidraget ble 0 selv uten samvær, så fikk jeg bare 600 kroner i bidragsforskudd. For to barn. Anonymkode: 69426...2e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #26 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Litt «inspirert» av tråden der en alenemor hetses nord og ned fordi hun mottar 9000kr i barnebidrag for to barn hun har 100%. Så lurer jeg på hva folk i den virkelige verden mottar i barnebidrag, fint at dere også skriver hvor mye samvær dere har med barna. Anonymkode: 87feb...0d3 Så jeg som mottar nesten 10k for en ungdom, bor ikke i den virkelige verden? Må legge til at det er null samvær av bidragspliktiges eget ønske. Anonymkode: eb155...f58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #27 Del Skrevet 22. januar Jeg mottar 7100 kr for ett barn på 14 år. Far har ikke ordinært samvær da barnet nekter, men de ser hverandre minst en gang i uken ved at de møtes en kveld og finner på noe. Anonymkode: 7c4d3...566 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #28 Del Skrevet 22. januar Variert mellom 0-700kr, 0 samvær Fått bidragsforskudd fra nav så lenge bf ikke har hatt mulighet til å betale. Anonymkode: b239f...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #29 Del Skrevet 22. januar Betaler min ekskone 7000,- i mnd for to barn. Hun har barna 80%. Anonymkode: fae3b...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #30 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Rett under 6000,- Ett barn på 14 år, null samvær. Anonymkode: 71f76...edf Jeg var forøvrig inne på bidragskalkulatoren og ser at dette bidraget dekker 62% av underholdskostnaden, så far betaler altså mer enn meg. Jeg har forklart han om lavere bidrag mot at han har fast samvær men han vil ikke. Anonymkode: 71f76...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #31 Del Skrevet 22. januar 800 for 1 barn Anonymkode: d1715...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #32 Del Skrevet 22. januar 11500,- to barn. null samvær Anonymkode: 530c8...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #33 Del Skrevet 22. januar Ingenting, tror det egentlig skal være 380 kroner men orker ikke krangle for en så liten sum. Jeg tjener 640.000, pappaen rundt 550.000. Han har barnet ti netter i måneden. Jeg får stønad til barnetilsyn, altså får jeg litt for støtte til barnehage/SFO, så da blir det så lite. Anonymkode: c89f7...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #34 Del Skrevet 22. januar Første var det 480 kr i sin tid. Han tjente mindre enn meg og jeg hadde barnet 100% Andre var det 1650 kr. Far tjente mer enn det dobbelte. Delt bosted. Mannen min har ett barn og betaler 8000 per måned. Det er samvær når barnet ønsker det. Han betaler 1/3 av lønna si i barnebidrag (lavtlønnet) og moren er ufør. Anonymkode: 61dd8...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #35 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Første var det 480 kr i sin tid. Han tjente mindre enn meg og jeg hadde barnet 100% Andre var det 1650 kr. Far tjente mer enn det dobbelte. Delt bosted. Mannen min har ett barn og betaler 8000 per måned. Det er samvær når barnet ønsker det. Han betaler 1/3 av lønna si i barnebidrag (lavtlønnet) og moren er ufør. Anonymkode: 61dd8...5d8 Er dette privat avtale, eller blander du brutto/netto? Bidragspliktig skal ikke betale mer enn 25% av brutto inntekt, så han kan ikke betale 1/3 av lønna si i bidrag hvis det er beregnet av NAV. Hvis det er snakk om 1/3 av hva han har utbetalt så er det noe annet. Anonymkode: d4235...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #36 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ingenting, tror det egentlig skal være 380 kroner men orker ikke krangle for en så liten sum. Jeg tjener 640.000, pappaen rundt 550.000. Han har barnet ti netter i måneden. Jeg får stønad til barnetilsyn, altså får jeg litt for støtte til barnehage/SFO, så da blir det så lite. Anonymkode: c89f7...109 Så dere har en 40/60 fordeling? Anonymkode: a9b66...35c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 22. januar #37 Del Skrevet 22. januar Noen år siden nå, men mener å huske det var: 70/30 fordeling rundt 3000,- per barn. Han tjente ca 200.000 mer enn meg. 60/40 fordeling rundt 1500 per barn, mulig litt mer. 50/50 fordeling ingen bidrag. Jeg byttet jobb og gikk forbi han i lønn, men han vil ikke ha bidrag basert på kun lønnsforskjell. I praksis har jeg dekket endel dyre ting uten å kreve halvparten tilbake. Mye av barnebidraget var barnehage/SFO kostnaden. Når den ble borte var det ikke mye bidrag igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 22. januar #38 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo da, det går fint an. Man kan tjene like mye begge to og bidraget blir 0 hvis bidragsyters inntekt er lav nok. Anonymkode: 69426...2e6 Ja ja, da er det vel forskjellig praksis da. Hvor ble deres beregnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #39 Del Skrevet 22. januar Mannen min måtte betale nesten 7000,- pr mnd i barnebidrag da barna bodde hos mor. Dette var på slutten av 90-tallet/begynnelsen av 2000-tallet. Grunnen til at beløpet var så stort, var fordi mor valgte å ikke jobbe. Senere flyttet barna til oss med besøk hos mor annenhver helg + litt i ferier. Da fikk mannen min ingenting i barnebidrag + mor aldri har bidratt med noe som helst av klær, ferier eller utstyr. Anonymkode: 39fae...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #40 Del Skrevet 22. januar 5500 kr som går til datter 18 år, ferdig med videregående i år. Anonymkode: 430e4...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå