Gå til innhold

Hva mottar du i barnebidrag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt «inspirert» av tråden der en alenemor hetses nord og ned fordi hun mottar 9000kr i barnebidrag for to barn hun har 100%. Så lurer jeg på hva folk i den virkelige verden mottar i barnebidrag, fint at dere også skriver hvor mye samvær dere har med barna. 

Anonymkode: 87feb...0d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan begynne med meg selv. Jeg mottar 5200kr i barnebidrag for mine to barn. Barnefar har barna annenhver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting. 

Har ett barn ca 70% og ett barn 50%. Eksen tjener kanskje 100.000 mer enn meg.

Vi deler på utgifter. Jeg mottar grunn- og hjelpestønad for barnet som er mest hos meg. 

Anonymkode: 636f0...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ingenting. han har for lav inntekt. 

Anonymkode: 7a212...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har barnet 100%, på papiret har vi 50/50. Far mottar halve barnetrygden. Jeg får ikke noe barnebidrag. Jeg tjener bedre enn far, er gift og han er ufør og alene. 

Jeg gir f i pengene, viktigste for meg er at barnet har det bra. Skulle ønske far kunne stille opp, jeg ser at barnet vårt lider og føler seg oversett og ikke elsket av han. Han på sin side har mer enn nok med seg selv pga sykdom.  

Anonymkode: 12bca...b71

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

0. 

Har barna litt over 70%.

Anonymkode: 7116a...6ef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I den virkelige verden? 😅 bruker man bidragskalkulatoren til NAV er det jo ikke forskjell på hva man mottar dersom mann legger til grunn like tall for inntekt og samvær og eventuelle stønader. Så er det noen som lager privat avtale med lavere eller høyere beløp enn det kalkulatoren tilsier. 

Anonymkode: 981d3...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5000 for to barn. Har aldri hatt noe ønske om å skvise far for penger. Men etter flere år der det har vært null samvær og far stadig har mast om at bidraget er høyt og enkelte måneder latt være å betale slik at jeg må etterspørre (med påfølgende tirade om hvor mye han må betale) endte jeg opp med å sende inn søknad til Nav. 11000 ble fasiten. 

Anonymkode: 5aeb1...c04

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rett under 6000,-

Ett barn på 14 år, null samvær.

Anonymkode: 71f76...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

5000 for to barn. Har aldri hatt noe ønske om å skvise far for penger. Men etter flere år der det har vært null samvær og far stadig har mast om at bidraget er høyt og enkelte måneder latt være å betale slik at jeg må etterspørre (med påfølgende tirade om hvor mye han må betale) endte jeg opp med å sende inn søknad til Nav. 11000 ble fasiten. 

Anonymkode: 5aeb1...c04

Fint at du sendte inn den søknaden til NAV. Nå er min eks flink til å følge opp ungene, når han har de annenhver helg. Men her har jeg krevd inn bidraget gjennom NAV fra dag 1. Da slipper man det maset om bidrag, greit å ve nav beregne og kreve inn.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I den virkelige verden? 😅 bruker man bidragskalkulatoren til NAV er det jo ikke forskjell på hva man mottar dersom mann legger til grunn like tall for inntekt og samvær og eventuelle stønader. Så er det noen som lager privat avtale med lavere eller høyere beløp enn det kalkulatoren tilsier. 

Anonymkode: 981d3...f94

Alle jeg kjenner som er skilt med barn, har også beregnet og krevd inn bidraget via NAV. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk 15000,- da jeg fikk for tre. Regnet ut av Nav. Fordi eksen tjener bra ift meg. Og nei, man skal ikke dele 50/50 på utgiftene, man skal bidra etter evne.

Anonymkode: 1de8f...457

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt «inspirert» av tråden der en alenemor hetses nord og ned fordi hun mottar 9000kr i barnebidrag for to barn hun har 100%. Så lurer jeg på hva folk i den virkelige verden mottar i barnebidrag, fint at dere også skriver hvor mye samvær dere har med barna. 

Er det du som har den andre tråden? 

Anonymkode: 2061b...745

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

0. 100 % alene med 3 barn og under gjennomsnitts lønn. Tøft.

Anonymkode: 42840...1df

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

0. 100 % alene med 3 barn og under gjennomsnitts lønn. Tøft.

Anonymkode: 42840...1df

Hvorfor får du ingenting? Du har krav på bidragsforskudd og utvidet barnetrygd fra NAV.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ingenting. han har for lav inntekt. 

Anonymkode: 7a212...b7c

Det går ikke an om det er 100% og NAV beregner. Da blir det stipulert etter hva en bør tjene basert på utdannelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

1barn på 16 årNull samvær med far. 5500 kr i måneden 

Anonymkode: e740c...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nesten 9000 for 2 barn med type annenhver helg samvær. 1600 i bidragsforskudd for den med 0 samvær

Anonymkode: 973fc...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler tett oppunder 9000 for 2 barn som er 100% hos mor.

Jeg har veldig varierende med dekning på kontoen og synes NAV kan forskuttere hele beløpet så de har jevn tilgang på bidragspenger. 

Veldig greit at NAV ordner med dette, da kan mor og jeg samarbeide om barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 11000 for tre barn hvor far har null samvær.

Anonymkode: 9581c...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...