AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Ja... Jeg fyller 30 år om et par måneder. Lang historie gjort kort så har jeg hatet utseendet mitt hele livet. Alltid foraktet hvordan jeg ser ut og mine tanker om utseende mitt har stukket kjepper i hjula for det meste, alt ifra intime relasjoner til jobbsøking(!!). Nå som jeg har blitt eldre har jeg etter hvert klart å se på meg selv med et mer objektivt syn. Jeg er ikke kjempe stygg, men jeg er absolutt mindre pen. Det hjelper ikke på at jeg er overvektig, da med en bmi på ca. 32. For tiden så råtner jeg bare bort, jobber mye og sover mye. Jeg har kjøpt litt nye klær de siste årene, så vil ikke kjøpe noe nytt før jeg eventuelt har gått ned i vekt. Har hørt om slik "colour theory" eller hva det heter, noen som har erfaring med det og vet hvordan jeg kan finne ut hva slags farger som passer meg best? Jeg MÅ ha noen andres mening om dette, for jeg ser meg blind på meg selv. Jeg ønsker ikke å tiltrekke meg en partner, jeg ønsker ikke at alle skal beundre meg, jeg vil bare selv føle at jeg ser bra ut. Og jeg tenker at det er en fin start med å finne ut hvilke farger jeg kler (jeg har brukt svart, grått og hvitt hele livet...), men andre tips tas imot med takk. Det hadde vært fint å kunne søke på en jobb eller bare snakke med fremmede uten å tenke at jeg blir dømt ovenfra og ned fordi jeg er mindre pen. Det hadde også vært fint om den nye normalen for meg ble å kle meg fint når jeg skal ut døra, det går i joggebukser her. Anonymkode: 1e679...417 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Slenger meg på denne tråden... Anonymkode: bb173...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Trening gjør underverker for selvtilliten. Anonymkode: 0d774...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Det finnes to typer pene mennesker her i verden. Det er supermodell-pene mennesker og det er normalt-pene mennesker. De fleste av oss vil aldri bli supermodell-pene, så det kan vi like gjerne legge fra oss med en gang. Det som ofte avgjør om jeg syntes et menneske er pen eller ikke er selvtillit og utstråling. De aller fleste mennesker er pene - på sin måte. Men ekstra pene om de tror på det selv ❤️ Hva med å ta en frisørtime TS? Gjør noe kult med håret. Farg brynene om du har lyst til det. Jeg sier ikke at du skal ta en fullstendig makeover for det trenger du neppe, men sånne småting kan få en til å virkelig blomstre opp i selvtillit. Få hjelp av noen som kan dette til å finne farger du kler. Ofte er det bare de små tingene som skal til ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden For meg har det hjulpet å bruke Tise for inspirasjon til klær. Jeg søker på min størrelse og ser etter bilder med folk som har klær e på. Da fant jeg andre ting som jeg ikke visste min kropp kunne kle og jeg ble inspirert til å bli mer feminin. Mye kan også gjøres med sko og hår. Skaff deg pene sko, bruk tid på å rette eller krølle håret av og til. Klipp noe som er en frisyre. Ja, det krever tid og styling men etter hvert blir man flink på det. Å tørre å være feminin er tingen. Det kan man være uansett størrelse. Litt sminke gjør også underverker. Jeg bruker max 5 min på å sminke meg men en foundation, litt sminkede bryn, maskara og lippgloss gjør også underverker. Jeg ser tilbake på bilder av meg selv. Og plutselig en dag ser jeg en vakker dame, med lik kropp og alt som de tidligere årene. Men en dame som turte å bli feminin. Anonymkode: 21f8f...fae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Du sier noe spennende her egentlig: AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det hadde vært fint å kunne søke på en jobb eller bare snakke med fremmede uten å tenke at jeg blir dømt ovenfra og ned fordi jeg er mindre pen. Uten å tenke! Dreier det seg om å akseptere deg selv som du er kanskje? Slippe tankekjøret? Anonymkode: a20fb...f6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Nå tror jeg ikke du blir dømt ovenifra og ned for å være mindre pen, det sitter nok mye i ditt hode som jeg kjenner meg veldig igjen i. Jeg hadde spesielt en periode i livet hvor jeg jobbet for mye og pga av dårlig selvtillit og lite kjærlighet for meg selv sa jeg også ja til enhver tjeneste jeg ble spurt om. Så jeg tok ikke var på meg selv men gjore bare alt for å føle at andre satte pris på meg. Det gikk som det måtte gå og endte opp med innleggelse på psykriatisk til slutt da jeg var totalt utmattet. Jeg gjore alt fra å lage tapas til bryllupp for over 100 personer gratis, til vask, hjelp med oppussing osv. Joggebuksen var mitt faste antrekk, jeg la på meg og gikk vell godt over tre eller fire år uten en tur til frisøren. Men nå klarte jeg med hjelp å snu dette, og når jeg ser meg i speilet ser jeg ei dame jeg synes er pen nok. Men også ei som er mye mer lykkelig og det skinner gjennom. Litt etter litt trente jeg, spiste sunnere, kom inn i ett godt mønster med søvn, fikk litt sol på kroppen. Kan ennå huske da jeg fikk hjelp til å kjøpe riktig BH og hvor underverker den og en kjole som passet kroppen min fikk meg til å føle meg og det skinte gjennom. Folk rundt meg kommenterte hvor mye bedre jeg så ut. Jeg hadde gått ned i vekt, tatt brynene og vært hos frisøren. Men jeg tror selvtilliten jeg fikk og det at jeg hadde det så mye bedre med meg selv var det som først og fremst gjore at jeg så bedre ut. Holdningen min ble anderledes, jeg begynte å gå mer oppreist og selvsikkert. Jeg vil råde deg til å begynne i det små som andre her skriver. Ta brynene, en tur til frisøren, være ute i solen, eventuelt be om tips fra personale i undertøys eller klesbutikker (i min by er det fantastiske folk som jobber på Floyd feks). Og litt etter litt vil du forhåpentligvis merke på mer egenkjærlighet og ønske å se bedre ut og så kommer energien til det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Les boka "Eleanor Oliphant har det helt fint" Anonymkode: a20fb...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Jeg tenker at du kan lage deg en liten ønskeliste: hva tror du vil utgjøre mest? Hår? Sminke? Klær? Når det kommer til klær vil jeg tipse om Pinterest. Lagre( pin) endel bilder av antrekk du syns er fine, som du tenker vil passe deg. Se om du kan sette sammen noe lignende utfra hva du har i skapet. Ikke løp ut å shop masse, se heller hva du kan trylle frem med det du har. Kanskje du kanskje trenger du bare et par plagg for å lage mange antrekk. Eller noen tøffe smykker eller sko… Ta et steg av gangen og bli komfortabel med «den nye deg» før du går til neste. Da kommer selvtilliten snikende også ☺️ Ønsker deg masse lykke til!!! Anonymkode: 7f215...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå