AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Dere som hadde barn fra før, er det noen som måtte føde alene da dere ikke fikk barnevakt når fødselen fant sted? Anonymkode: 7c04d...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Ikke jeg, men man får evt ta med barnet da. Det løser seg gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Det hadde jeg lyst til, føde alene. han kan jo ikke gjøre noe uansett, da får han passe på de hjemme😍 Anonymkode: 8ebcc...798 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Ja, fødselen startet på dagtid mens «alle» var på jobb. Var også en stund igjen til termin, så ingen forventet fødsel. Vi dro på sykehuset alle sammen, men sendte far og storebror hjem for å finne krisebarnevakt. Fødselen varte bare 1,5 time så rakk aldri å ordne noe barnevakt… Men det gikk helt fint altså! Gikk så vanvittig fort på slutten. Var ingen problem for meg. Syns det var deilig å slippe og tenke på far under fødselen😂 Far og bror kom på sykehuset innen en time etter fødsel (ventet litt for å komme meg). Anonymkode: a763b...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Rotemor skrev (13 minutter siden): Ikke jeg, men man får evt ta med barnet da. Det løser seg gjerne. Nei, man ønsker på ingen måte et barn tilstede på fødestuen under en fødsel. Anonymkode: a8b0a...506 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Ikke skjedd enda, men forbredt på at det kan skje ganske snart. Føler meg komfortabel med det i grunn. Ser for meg at far og sønn kjører meg til sykehus og venter ute til jeg vet om jeg får bli eller ikke. Anonymkode: ca3e9...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Ja fødte alene. Det var herlig. Slapp å tenke på at andre var til stedet som tilskuer Anonymkode: 19b21...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, man ønsker på ingen måte et barn tilstede på fødestuen under en fødsel. Anonymkode: a8b0a...506 Det var ikke det jeg skrev heller. Far får gå inn og ut også får man få hjelp imellom slagene. Selve fødselen varer ikke nødvendigvis så lenge. Jeg har født fire barn, så jeg vil hevde å ha god erfaringsbasert kunnskap om hva det innebærer. Alternativet er å føde alene og da trenger man ikke andres råd. Men ts åpnet for nettopp det, så stfu. Endret 9 timer siden av Rotemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Rotemor skrev (1 time siden): Det var ikke det jeg skrev heller. Far får gå inn og ut også får man få hjelp imellom slagene. Selve fødselen varer ikke nødvendigvis så lenge. Jeg har født fire barn, så jeg vil hevde å ha god erfaringsbasert kunnskap om hva det innebærer. Alternativet er å føde alene og da trenger man ikke andres råd. Men ts åpnet for nettopp det, så stfu. Far få gå inn og ut? Hvem tenker du skal se til søskenet? Far og søsken måtte kjøre meg til føden, men så måtte far dra hjem og ivareta søsken hjemme. Det var klar beskjed fra føden. Storebror var da 3,5. Fullt forståelig, man kan ikke regne med at barn får bli med inn eller at det er ressurser til at noen skal ha tilsyn med barnet mens far er inne hos mor. Så ja ts, jeg fødte yngste alene (med jordmor tilstede). Barnevakt rakk ikke frem. Det gikk fint det og.☺️ Anonymkode: 47264...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Jeg skulle føde barn nr 2. Far og søsken kjørte meg, og reiste hjem igjen. Var helt ok for meg å fikse det selv men fødselen stoppet opp igjen, og jeg reiste hjem. Siste gangen vi reiste inn hadde vi barnevakt. Anonymkode: 0815f...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Ja. Det var planlagt og gjekk veldig fint 👍 Anonymkode: 145af...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Det var ikke planlagt, men pga styrtfødsel ble det nå slik. Og helt ærlig, det var helt ok. Ikke ønskesituasjon, men ikke krise heller. Det er jo ikke selve fødselen som er det store, men den lille babyen Anonymkode: 01582...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Far få gå inn og ut? Hvem tenker du skal se til søskenet? Far og søsken måtte kjøre meg til føden, men så måtte far dra hjem og ivareta søsken hjemme. Det var klar beskjed fra føden. Storebror var da 3,5. Fullt forståelig, man kan ikke regne med at barn får bli med inn eller at det er ressurser til at noen skal ha tilsyn med barnet mens far er inne hos mor. Så ja ts, jeg fødte yngste alene (med jordmor tilstede). Barnevakt rakk ikke frem. Det gikk fint det og.☺️ Anonymkode: 47264...4fe Mine barn på 7 og 9 hadde fint klart å sitte på venterommet den halvtimen jeg brukte på å føde nr tre. Just saying. Det er flere faktorer som spiller inn her. Det er ikke gitt at alle søsken er bleiebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå