tussi84 Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Normalt sett ville jeg ikke vurdert det engang, da jeg syns det er altfor tidlig å la en nesten 9 mnd gammel baby overnatte borte generelt. Men her ligger jeg med omgangssyken for 5 dagen på rad, tidvis ganske kvalm, har 0 energi/ork, og har hatt diare i 5 dager. Alt jeg orker å gjøre med baby omtrent er å gi mat, og skifte bleier. Mannen har vært hjemme fra jobb fordi jeg har vært så dårlig, men i morgen må han tilbake da han kun kan bruke 3 dager om gangen. Jeg har på den måten fått brukt deler av dagen på sove eller bare hvile mens han har håndtert baby + eldstemann på 4 år når han ikke er i barnehagen. Det har uansett ikke hjulpet så mye med hvile, da jeg fortsatt ikke er er noe bra. Foreldrene mine har tilbud seg om å hente baby og ha han hos seg et par dager siden jeg er dårlig, men de bor også 1,5 t unna med bil. Det er ikke bare å be de kjøre han hjem hit til alle døgnets tider om det skulle skjære seg. Og så er han jo så liten enda, så jeg syns det er litt tidlig. Har spurt om de kunne være her også, men de trodde det ville være minst smittefarlig at de tok med seg baby. Når det gjelder pappaen så er han borte fra kl 06.30 - 17.15 pga jobb + reisevei så jeg blir gående med baby stort sett hele dagen alene. Eldste må jeg levere og hente i bhg selv om jeg egentlig ikke orker. Er uansett dårlig selskap for han også når han er hjemme, men han forstår i alle fall litt at mamma er syk. Hva ville dere ha gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Din mann får være hjemme flere dager, det klarer han. Anonymkode: 602c1...9e3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Kan ikke både du og baby dra dit, da? Så blir du ikke borte fra baby fullt så lenge. Dere kan kose eller sove sammen litt. To hele dager er lenge å være borte fra baby. Anonymkode: 9865b...690 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Syk barnepasser-dag på pappaen. Det er den beste løsningen her. Anonymkode: be23b...82d 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Far må bli hjemme eller besteforeldre bo hos dere. Anonymkode: 8e672...45a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Hvilken merkelig regel er det at han bare kan være hjemme tre dager? Barnet hans trenger han. Anonymkode: f7820...ac7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Hvis du har ligget i fem dager, men ingen andre i husstanden har blitt syke, er du da egentlig så smittsom? Anonymkode: f7820...ac7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Jeg hadde mine nevøer en helg da de var 2 måneder. Mor var syk. Det gikk helt fint. Fikk spesielt god relasjon med dem når de ble eldre. Så lenge barna er trygge på omsorgsspersonen er det en ok løsning i kriser. Anonymkode: 87181...b85 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden Har du vært til lege? Du kan ikke ha fått en infeksjon av noe slag siden det sitter så i, men de andre i huset ikke er smittet? Men ja, absolutt bra å få litt hjelp av noen her. God bedring uansett ❤️ Anonymkode: 7868d...6ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Omgangssyke pleier ikke å vare så lenge. Når magen er helt tømt, blir man vanligvis bedre. Vet du evt hvem du skal ha blitt smittet av? Jeg ville ha dratt til lege. Så ville jeg ha tatt med baby og reist til besteforeldre. Men da må vel mannen din jobbe litt kortere dager for å levere/hente i barnehage. Anonymkode: af5dd...882 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden Er du i permisjon? Det er ikke noe 3-dagers-regel på omsorgsdager (syk barnepasser). Eller, etter 3 dager kan arbeidsgiver kreve legeerklæring. Men du burde jo uannsett dra til legen imorgen tidlig om du har vært såpass syk så lenge, det høres ikke ut som vanlig omgangssyke. Her ville jeg heller bedt far ta flere omsorgsdager eller ulønnet fri enn å sende baby avgårde. Men skjønner at det er tøft å være så syk og forsøke å ta vare på baby ❤️ Synes du skal ringe legen når de åpner imorgen og få en hastetime. Anonymkode: fb9b6...573 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden tussi84 skrev (52 minutter siden): Normalt sett ville jeg ikke vurdert det engang, da jeg syns det er altfor tidlig å la en nesten 9 mnd gammel baby overnatte borte generelt. Men her ligger jeg med omgangssyken for 5 dagen på rad, tidvis ganske kvalm, har 0 energi/ork, og har hatt diare i 5 dager. Alt jeg orker å gjøre med baby omtrent er å gi mat, og skifte bleier. Mannen har vært hjemme fra jobb fordi jeg har vært så dårlig, men i morgen må han tilbake da han kun kan bruke 3 dager om gangen. Jeg har på den måten fått brukt deler av dagen på sove eller bare hvile mens han har håndtert baby + eldstemann på 4 år når han ikke er i barnehagen. Det har uansett ikke hjulpet så mye med hvile, da jeg fortsatt ikke er er noe bra. Foreldrene mine har tilbud seg om å hente baby og ha han hos seg et par dager siden jeg er dårlig, men de bor også 1,5 t unna med bil. Det er ikke bare å be de kjøre han hjem hit til alle døgnets tider om det skulle skjære seg. Og så er han jo så liten enda, så jeg syns det er litt tidlig. Har spurt om de kunne være her også, men de trodde det ville være minst smittefarlig at de tok med seg baby. Når det gjelder pappaen så er han borte fra kl 06.30 - 17.15 pga jobb + reisevei så jeg blir gående med baby stort sett hele dagen alene. Eldste må jeg levere og hente i bhg selv om jeg egentlig ikke orker. Er uansett dårlig selskap for han også når han er hjemme, men han forstår i alle fall litt at mamma er syk. Hva ville dere ha gjort? Far har rett på å være hjemme. Anonymkode: 615e4...501 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden Enten må man din be om noe slags sykemelding/ permisjon passer på deg/ baby siden du ikke klarer. Eller til bestefaur... barnet er 8 mnd, selfølgelig vil det gå bra at de passer han 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 10 timer siden Forfatter #14 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har du vært til lege? Du kan ikke ha fått en infeksjon av noe slag siden det sitter så i, men de andre i huset ikke er smittet? Men ja, absolutt bra å få litt hjelp av noen her. God bedring uansett ❤️ Anonymkode: 7868d...6ce Jeg ringte legen idag tidlig. Fikk bare beskjed om at det var ikke unormalt at omgangsyken kunne vare inntil en uke, men var jeg ikke bedre innen Tors så skulle jeg ringe tilbake Tors. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 10 timer siden Forfatter #15 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Far har rett på å være hjemme. Anonymkode: 615e4...501 Far kom hjem fredag fordi jeg var dårlig. Da ble første sykt barn dag brukt, så var han hjemme idag og i går. Så teller også helgen med. Han kan bruke maks 5 dager i slengen av sykt barn/barnepassers sykdom. Så han kan ikke bruke flere dager nå i samme sykdomsperiode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden Dem har fostret deg opp. Hvorfor skal dem ikke klare å ta vare på barnebarnet sitt i noen dager. Hva får deg til å tro ingen andre skal kunne klare å passe barnet ditt Anonymkode: 1c721...efd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 10 timer siden Forfatter #17 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er du i permisjon? Det er ikke noe 3-dagers-regel på omsorgsdager (syk barnepasser). Eller, etter 3 dager kan arbeidsgiver kreve legeerklæring. Men du burde jo uannsett dra til legen imorgen tidlig om du har vært såpass syk så lenge, det høres ikke ut som vanlig omgangssyke. Her ville jeg heller bedt far ta flere omsorgsdager eller ulønnet fri enn å sende baby avgårde. Men skjønner at det er tøft å være så syk og forsøke å ta vare på baby ❤️ Synes du skal ringe legen når de åpner imorgen og få en hastetime. Anonymkode: fb9b6...573 Er i permisjon enda ja. Jeg ringte legen idag, for jeg syns det har vart unormalt lenge. Vanligvis så er jeg syk 2 dager med omgangssyken, men denne runden vedvarer.. Jeg fikk uansett ingen time hos legen idag, for jeg fikk bare beskjed om ar det hendte at det kunne vare opptil 7 dager, men var jeg ikke bedre innen Tors skulle jeg ringe igjen. Far har brukt omsorgsdager fre, man og tirs. Så teller helgen også, og han kan maks bruke 5 dager av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden Ikke en mulighet at du, 4-åringen og baby drar til dine foreldre? Anonymkode: 05caf...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 10 timer siden Forfatter #19 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du vært til lege? Du kan ikke ha fått en infeksjon av noe slag siden det sitter så i, men de andre i huset ikke er smittet? Men ja, absolutt bra å få litt hjelp av noen her. God bedring uansett ❤️ Anonymkode: 7868d...6ce Ungene hadde diare en dag hver tidlig forrige uke, og det går omgangssyken i bhg, så mulig det kommer derfra. Jeg syns det bare er merkelig at jeg ikke blir ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden Jeg er farmor og har passet småttisene over noen dager fra de var ganske små så det går nok helt fint, men jeg hadde som mamma vært bekymret for deg og din helse i større grad enn om vi kunne ta vare på babyen, uansett hva legen sier er det ikke normalt å ha omgangssyke i så mange dager, selv hos sider som FHI og andre sier de at det er normalt med 24 til 48 timer men kan vare opptil tre dager, ut over det skal man kontakte lege.. Syns det er betenkelig at du ble avvist. Anonymkode: c5512...050 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå