AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Kvinner, 42 år, jobber i helse. Jeg har 65% stiling, og lønnen er ikke god nok til at dette er nok inntekt. Jeg jobber mellom 5-10 ekstravakter i mnd og føler da jeg har en god lønn. Før jul, ca 15 november blir jeg sykemeldt pga luftveisinfeksjon og senere lungebetennelse. Får to runder med antibiotika. Prøvde meg på jobb i slutten av november og rett før jul, men hostet så mye, var ikke i form og hadde ikke noe å gi. (samt med munnbind så fikk jeg følelsen av å bli kvelt) Så ble jeg videre sykemeldt over jul og ble ordentlig frisk 29-30 desember. Tilbøy meg å jobbe nyttårsaften, og fikk gjort det. Så var jeg fullt tilbake i jobb fra 1/1-25. Sjefen avviser alle forespørsler om ekstravakter og sier at jeg har vært så mye borte at hun ikke stoler på at jeg kommer på jobb og vil ikke gi meg noe ekstra på en lang stund. Hun tildeler ekstravaktene til vikarbyrå. Er dette greit? Hadde forstått det om jeg hadde mye fravær og "tullefravær", men lungebetennelse og sykemelding, samt jeg forsøkte meg på jobb x 2 for å se om det fungerte? Var åpen om hvordan syk jeg var og vi pratet sammen flere ganger i sykemeldingsperioden. Kommer jeg noen vei med dette? Vi har aldri tidligere hatt noen konflikter, hatt en god tone og jeg har fått ekstravakter, så føler meg dårlig behandlet. Anonymkode: afe9e...79f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Selvfølgelig er det greit, du har vært sykemeldt halvannen måned (midt i jula til og med, men merkelig nok i form til en godt betalt nyttårshelg), da vil hun vite at du er frisk før hun tar sjansen på på gi deg vakter. Dyrt å gi ekstravakter til noen som ikke dukker opp, da må man betale flere folk for samme vakt. Man har faktisk et stramt budsjett å forholde seg til. Komme noen vei med hav da? Du har ikke krav på vakter, det er valgfritt hvem leder ønsker å gi vaktene til. Du har kun krav på vakter tilsvarende stillingsprosent fastsatt i kontrakt. Anonymkode: 431ee...554 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Selvfølgelig er det greit, du har vært sykemeldt halvannen måned (midt i jula til og med, men merkelig nok i form til en godt betalt nyttårshelg), da vil hun vite at du er frisk før hun tar sjansen på på gi deg vakter. Dyrt å gi ekstravakter til noen som ikke dukker opp, da må man betale flere folk for samme vakt. Man har faktisk et stramt budsjett å forholde seg til. Komme noen vei med hav da? Du har ikke krav på vakter, det er valgfritt hvem leder ønsker å gi vaktene til. Du har kun krav på vakter tilsvarende stillingsprosent fastsatt i kontrakt. Anonymkode: 431ee...554 Hva mente du nå? merkelig nok i form til en godt betalt nyttårshelg? Jeg ble frisk etter å ha vært syk. Er det merkelig at man blir frisk en dag, eller følte du jeg egentlig var frisk til jul også, men latet som som få få fri noen dager ekstra? Skal jeg straffes for å ha vært syk i julen? Ville du hatt meg på jobb hostende over pasienter? Nå er jeg frisk, jeg har ingen lungebetennelse, hoster ikke og er 100% frisk igjen. Hvorfor skal man ikke da stole på at jeg kommer? Også riktig som du skriver, et stamt budsjett, hva er logikken da at man leier inn vikarbyrå som koster 2-3 ganger så mye? Det er også mennesker som kan bli syke. Faktisk så gikk hun fra vikarbyret hjem kl 02 på nyttårsaften hjem fordi hun var syk. Vet jeg ikke har krav på flere vakter, er ikke det det handler om. Poenget mitt er om det er rett at hun skal straffe meg. Virker ikke helt som du forstår hva saken gjelder her. Anonymkode: afe9e...79f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Hadde forstått det bedre hvis det var i perioden ikke lenge etter at du var syk, men og ikke gi ekstravakter på lang tid etter sykdom synes jeg er dårlig gjort. Spesielt siden du generelt ikke har mye fravær. Hadde tatt en prat med leder her, og fortalt at du faktisk er avhengig av ekstravaktene for å ha nok inntekt. Har du vurdert å kreve fast stilling tilsvarende faktisk arbeidstid? Altså det du har jobbet totalt med fast og ekstravakter igjennom 12 mnd. Anonymkode: 60385...77d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Du må ta kontakt med tillitsvalgt. Så må du søke gjennomsnittsberegning og kreve tilsvarende fast stilling. Dette ordner forbundet for deg. Anonymkode: 0ba31...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Selvfølgelig er det greit, du har vært sykemeldt halvannen måned (midt i jula til og med, men merkelig nok i form til en godt betalt nyttårshelg), da vil hun vite at du er frisk før hun tar sjansen på på gi deg vakter. Dyrt å gi ekstravakter til noen som ikke dukker opp, da må man betale flere folk for samme vakt. Man har faktisk et stramt budsjett å forholde seg til. Komme noen vei med hav da? Du har ikke krav på vakter, det er valgfritt hvem leder ønsker å gi vaktene til. Du har kun krav på vakter tilsvarende stillingsprosent fastsatt i kontrakt. Anonymkode: 431ee...554 Man har da aldri noen garanti for at vikarer man setter opp ikke blir syke, uansett. Det kan jo like gjerne være den andre vikaren som blir satt opp istedet for ts også. Anonymkode: 60385...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enda1anonymbruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Det anonymbruker sier krev fast stilling tilsvarende fast arbeidstid. Hvor lenge har du gjort dette? "Jeg jobber mellom 5-10 ekstravakter i mnd og føler da jeg har en god lønn. " Om det stemmer er dere jo allerede underbemannet. Og du har nå rett på utvidet stillingsprosent fremforbi at dem må hente vikarer inn ifra eit byrå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Idiotsjef! Vikarbyrå lønner seg aldri. Anonymkode: e6c99...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå