Gå til innhold

Kan man bare bestille time til tanntrekking?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller må man på konsultasjon først? Har ikke vært på tannlegen jeg skal trekke hos på ihvertfall 5år. Men jeg har vondt i tanna og vet at den må ut. 

Hva koster isåfall kosultasjonen først? Blir vel over 1000kr for bare det også da? Burde være sånn at man bare kan bestille tanntrekking 

Anonymkode: 8d345...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan bestille time kun til trekking, man trenger ikke konsultasjon for det. Om de prøver å få til en konsultasjon også, så sier du bare at du ikke vil ha det.

Endret av Maia70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eller må man på konsultasjon først? Har ikke vært på tannlegen jeg skal trekke hos på ihvertfall 5år. Men jeg har vondt i tanna og vet at den må ut. 

Hva koster isåfall kosultasjonen først? Blir vel over 1000kr for bare det også da? Burde være sånn at man bare kan bestille tanntrekking 

Vet du hva? Det er ett sted du kan f et svar på spørsmålet ditt, hos tannlegen din. Ta og ring dit, du. :flau:

Anonymkode: 10e08...1f8

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært skeptisk til en tannlege som trakk en tann på pasientens bestilling uten å gjøre en faglig vurdering først. Men ring tannlegen og spør, det er der du får svar.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Boring og fylling er vel vanligere enn trekking? Tannleger liker ikke å trekke tenner med mindre hele tanna er pill råtten. 

Anonymkode: 741ef...106

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må bare gi beskjed når du bestiller, slik at de beregner nok tid til å gjøre det samtidig. Alle tannleger vil nok ta et par minutter og se selv først, slik at de vet ekstraksjon er riktig behandling. Du kan ikke bare peke på en tann og si trekk den. 

Anonymkode: 8289d...de0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvordan tråd startes økonomi er.  Men det er vanvittig trist at mange trekker tennene istedenfor å få dem reparert.  Ja det er kjempedyrt.  Betalte nettopp 10 000 for en rotfylling og ny krone koster nesten det samme.  Men siden jeg planlegger å leve noen år til betaler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tannlegen trekker aldri en tann uten at det er faglig begrunnet. Det må tannlegen først vurdere. Kan tannen reddes med fylling eller rotfylling vil de normalt forsøke det først, med mindre tannen er helt bakerst. Med mindre du er tannlege selv kan du ikke bare bestille en time til trekking. Du kan ringe å si at du ønsker å trekke den, men det er tannlegens vurdering som avgjør hva hen gjør. 

Anonymkode: 7de5a...f0c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Merlin skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvordan tråd startes økonomi er.  Men det er vanvittig trist at mange trekker tennene istedenfor å få dem reparert.  Ja det er kjempedyrt.  Betalte nettopp 10 000 for en rotfylling og ny krone koster nesten det samme.  Men siden jeg planlegger å leve noen år til betaler jeg. 

Skulle kanskje nevnt det, men er snakk om visdomstann. Og da er det vel ikke rart å trekke den? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skulle kanskje nevnt det, men er snakk om visdomstann. Og da er det vel ikke rart å trekke den? 

Det blir noe annet.  Jeg har trukket to stykker.  Begge gangene har tannlegen min henvist meg til spesialist.  Rotfylling og trekking av visdomstenner tror jeg de fleste tannleger henviser videre.  Rett meg om jeg tar feil.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Merlin skrev (2 minutter siden):

Det blir noe annet.  Jeg har trukket to stykker.  Begge gangene har tannlegen min henvist meg til spesialist.  Rotfylling og trekking av visdomstenner tror jeg de fleste tannleger henviser videre.  Rett meg om jeg tar feil.

Det kommer nok an på, men absolutt ikke noe tannlegen gjør på sparket uten å ha tatt bilder og vurdert. Jeg har trekt en visdomstann oppe hos tannlegen vanlig. Men jeg har en nede som vi følger med på, og den har tannlegen sagt jeg må til spesialist dersom den må tas. Pga noe med røttene, måten den ligger på. 

Anonymkode: 8289d...de0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tannlegen tar bilder av tanna når du kommer og vurderer om den skal trekkes eller repareres. Jeg har nettopp vært gjennom det samme. Min tann var helt knust og måtte trekkes. Kostet under 5000.

Anonymkode: 4f145...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (42 minutter siden):

Jeg ville vært skeptisk til en tannlege som trakk en tann på pasientens bestilling uten å gjøre en faglig vurdering først. Men ring tannlegen og spør, det er der du får svar.

De vil helst ikke trekke lenger. En venninne av meg trodde det var enkel business å få ut en visdomstann, men tannlegen ville beholde den🦷👍

Anonymkode: a74a9...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (49 minutter siden):

Tror TS mener med konsultasjon at tannlegen tar bilder av alle tennene og lager en plan for videre behandling, det kan de være veldig ivrige på selv om du bare skal fylle et hull. Det å se på den gjeldende tanna og vurdere den, er jo selvsagt en del av timen og skal ikke betales ekstra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det skulle du absolutt ha nevnt, ja. 
Ring tannlegen. Tre av mine ligger i kjøleskapet, aner ikke hvorfor :skratte:

Anonymkode: 10e08...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min tannlege sa at han ikke borer i visdomstenner. Er det hull, så trekker han dem. Er en Colosseum-tannlege, mulig alle der gjør det samme?

Anonymkode: 36a4d...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine visdomstenner måtte opereres ut av kjeveortoped (hadde også smerter). Ble henvist dit av tannlege.

Anonymkode: 59db9...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber på tannklinikk. Tannlegen tar bilde først av tannen for å sjekke plasseringen og om det er betennelse. Som regel trekker de den på klinikken, men ligger tannen veldig nært nerven henvises det til oralkirurg. De sjekker også om visdomstannen brukes til å tygges med og om den kan repareres. Det er individuell vurdering. Skulle ønske flere skjønte det. Mange som spør om de må fjerne vidsomstannen fordi de har en venninne som gjorde det osv.  Eller at alle visdomstenner må fjernes bare fordi det er visdomstenner. 

Anonymkode: a87f0...f56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De trekker ikke uten sjekk hvertfall. Jeg hadde visdomstann som hadde form som en fiskekrok, av alle ting. Han slet med å få den ut og måtte tilslutt knuse den i flere deler. I etterkant så han at dette burde en spesialist ha gjort. Mange år siden. Men det måtte taes bilde først. 

Anonymkode: 34268...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin skrev (1 time siden):

Jeg fikk 2 nye kroner i forrige uke, kosta meg nesten 11 000 for begge til sammen. Helt sinnsyke priser, men er jo helt avhengig av tenner.

Ts, får tannlegen til å se på tanna di. Kan hende du slipper å trekke, men heller rotfylle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...