Gå til innhold

Min svigerinne vil ikke komme i bryllupet mitt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Forstår at du er skuffet og jeg synes hun er rimelig egosentrisk!!

Hvorfor er det egosentrisk å ikke ville gå i andres bryllup? Forstår ikke hvorfor dette er så viktig.?

Anonymkode: 8d8f2...33b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det dårlig, eller burde jeg bare la det gå? 

Anonymkode: ec7db...601

Din bror har ødelagt. Skjønner godt at hun vil unngå brylluper i din slekt.

Anonymkode: 9953a...bf5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jada, spørsmålet er om jeg har "lov" til å være skuffet og litt fornærmet. Jeg føler det handler om meg om min kommende mann og at hun skylder på dette med det avlyste bryllupet. Det er jo over 2 år siden det skjedde, og det gikk jo like mye ut over oss som skulle vært gjester. 

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja, det kan jo faktisk hende. Selv om hun jo har truffet dem flere ganger i etterkant. 

Når det gjelder broren min, så er han en fin fyr han. Dessuten har de unger sammen, kan jo ikke bare stikke for noe så "bagatellmessig" da. 

Til dere andre: jeg mente jo ikke at det ikke var kjipt for henne, men gjestene hadde tross alt kjøpt nytt tøy og hotellrom for dette. Det blei en dyr fornøyelse som ikke ble allikevel. 

Personlig hadde jeg vært mye mer lei meg på brudeparets vegne enn egen vegne. Uansett. 

Anonymkode: b84d8...1b9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hareena skrev (10 minutter siden):

Nå vet ikke vi årsaken til det avlyste bryllupet, men jeg synes denne svigerinnen mangler folkeskikk. Kanskje er hun selv årsaken til avlysningen?

Det er ikke folkeskikk å gå i et bryllup man er invitert i. Det er folkeskikk å behandle andre med respekt. Altså være snill og grei. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier det er fordi hun har dårlige erfaringer med bryllup (samboeren hennes/min bror og henne skulle egentlig gifte seg, men så avlyste han hele greia, selv om gjester var invitert og alt). De er fremdeles sammen, og nå har hun altså takket nei til å være med, selv om min bror og begge barna hans kommer. Er det dårlig, eller burde jeg bare la det gå? 

Jeg skjønner ikke at dette er et spørsmålet en gang 🙈 at du i det hele tatt kan tvile i denne saken. Selvfølgelig så lar du dette  gå og la nå den stakkars dama være i fred. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Din bror avlyste bryllupet de hadde planlagt, gjester var invitert osv osv - og du lure rpå om det er dårlig gjort av henne å ikke ville komme i ditt bryllup mens broren din ikke en gang blinker over at hun føler seg SVIKTET på det groveste han heller.. fine folk mon si.. 

Anonymkode: 8c51c...5e8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke folkeskikk å gå i et bryllup man er invitert i. Det er folkeskikk å behandle andre med respekt. Altså være snill og grei. 

👏 det er lov å være skuffet over si nei, men det er ens egne følelser som er såret da og man må ta ansvar for dem selv. Folk har faktisk lov til å si nei - uten å oppgi en grunn

Endret av Blått
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, spørsmålet er om jeg har "lov" til å være skuffet og litt fornærmet. Jeg føler det handler om meg om min kommende mann og at hun skylder på dette med det avlyste bryllupet. Det er jo over 2 år siden det skjedde, og det gikk jo like mye ut over oss som skulle vært gjester. 

Like mye ut over dere… :ler: 

Tenker du har forklaringa der.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo, når det gjelder bryllupet til søsteren til mannen din, så er det å anse som en forpliktelse. Du er jo inne på det, behandle andre med respekt, men utover det er jeg enig med deg i at man ikke er forpliktet til å takk ja til enhver bryllupsinvitsjon.

Av og til må vi utføre plikter vi helst ville vært foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Generell debatt spør dette Trollet om det finnes flere som oppretter tulletråder - Søppel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff, jeg må si jeg forstår henne, jeg da. Eller, jeg tror jeg heller hadde gått fra samboeren min om han i siste liten bestemte seg for at han ikke ønsket å gifte seg med meg. Men hvis jeg allerede hadde hatt barn med han og ting fungerte fint ellers, hadde jeg nok blitt. Men jeg tror også jeg hadde sagt at jeg ikke kom til å møte opp i noen andres bryllup med han igjen. Så smålig hadde jeg faktisk vært hvis han hadde på så brutalt vis tatt fra meg noe som betød enormt mye for meg. Hun har sikkert masse vonde følelser rundt bryllup og hun skammet seg helt sikkert enormt i lang tid over dette. Hun er sikkert ikke ferdig med å skamme seg over det heller.

Her hadde jeg heller syntes broren min var en dust og forstått hennes side.  Mulig jeg er rar, da.

Anonymkode: a3b5c...f21

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner henne godt. 

Anonymkode: 302f1...39a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er en dårlig unnskyldning, men kan hende hun føler at hennes eget avbrutte bryllup er flaut/pinlig/skamfullt. Kan jo på et vis skjønne hvordan hun eventuelt føler det. Folk kommenterer jo også, så om dere har mange som dere inviterte felles i bryllupet, så vil hun nok få spørsmål eller i hvert fall høre om det. Den er jo ekstremt kjip for henne... 

Synes helt ærlig det er dårlig gjort av henne å skippe, på tross av dette. Det er ditt og din kjæres bryllup - det har ikke noe med hennes samlivssituasjon å gjøre.

Anonymkode: d0f46...9c6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun sier det er fordi hun har dårlige erfaringer med bryllup (samboeren hennes/min bror og henne skulle egentlig gifte seg, men så avlyste han hele greia, selv om gjester var invitert og alt). De er fremdeles sammen, og nå har hun altså takket nei til å være med, selv om min bror og begge barna hans kommer. Er det dårlig, eller burde jeg bare la det gå? 

La det gå. Hun har sikkert en grunn for det, hun ikke anser at andre like lett forstår. Du kan jo prøve å spørre, sånn uten å kreve et svar. Og bare utrykke at du hadde satt pris på om hun kom, og at det også er ok om hun velger å ikke komme.

Anonymkode: 77f23...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modig å være ærlig. Dèt koster i en familiesetting hvor det forventes å klistre på seg smilet. 

Skjønner henne på det emosjonelle. Sikkert litt flau og skamfull. Må jo være hèlt for jævlig vond setting. Utrolig hvor sakte emosjonelle blåmerker heles.

Bedre at hun uteblir enn at det rabler for henne under vielsen. 

Så følelsesmessig forstår jeg henne. Fornuften blir blurry når man sikkert er i overkant misunnelig. 

Ville nok tilnærmet meg med forståelse ❤️‍🩹

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor avlyste din bror?

Anonymkode: ff036...2b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare svigerinnen din. Det er helt greit at hun ikke kommer. Det hadde vært mye verre om det var forloveren/bestevenninnen/familien din som ikke kom. Når man inviterer til bryllup, så er det alltid en del som takker nei. Det må du ta høyde for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

200.webp

Og ellers, gratulerer med forlovelse :) 

Anonymkode: a721d...3e9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du, i dette tilfellet,  bør du vise forståelse og virkelig la det gå. Den egen bror avlyste bryllupet med henne.  Det er et mirakel at de er sammen fortsatt 

Anonymkode: 9cc3d...ca2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...