Gå til innhold

Min svigerinne vil ikke komme i bryllupet mitt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg regner med at du har sendt invitasjon? I så fall er det ikke mere å gjøre. Jeg ville ikke gitt henne oppmerksomhet på dette, men heller brukt tiden min og energi på å glede meg til mitt eget bryllup.

Forstår at du er skuffet og jeg synes hun er rimelig egosentrisk!! Kanskje hun ombestemmer seg når det nærmer seg, men var jeg deg ville jeg latt temaet ligge. 

Anonymkode: e18ef...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar hun er redd for at det kommer kommentarer til seg selv og sin samboer. Hadde informert om at invitasjonen er åpen så de kan komme hvis de ombestemmer seg. 1-2 gjester fra eller til gjør ikke noe budsjettmessig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun gidder å fortsette å bo sammen med en fyr som avlyste bryllupet. Merkelig. Hun hun høres ikke ut som om hun er helt i vater. 

At hun ikke kommer i bryllupet ditt, er vel bare greit? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun sier det er fordi hun har dårlige erfaringer med bryllup (samboeren hennes/min bror og henne skulle egentlig gifte seg, men så avlyste han hele greia, selv om gjester var invitert og alt). De er fremdeles sammen, og nå har hun altså takket nei til å være med, selv om min bror og begge barna hans kommer. Er det dårlig, eller burde jeg bare la det gå? 

Anonymkode: ec7db...601

Svaret avhenger av om du tenker at bryllupet handler om deg eller henne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får være opp til henne. Man inviterer til bryllup. Noen takker ja, andre takker nei. Festen går sin gang uansett. Hva skal du gjøre da, la vær å gifte deg?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det kan jo faktisk hende. Selv om hun jo har truffet dem flere ganger i etterkant. 

Når det gjelder broren min, så er han en fin fyr han. Dessuten har de unger sammen, kan jo ikke bare stikke for noe så "bagatellmessig" da. 

Til dere andre: jeg mente jo ikke at det ikke var kjipt for henne, men gjestene hadde tross alt kjøpt nytt tøy og hotellrom for dette. Det blei en dyr fornøyelse som ikke ble allikevel. 

Å nei! Jeg var enig med deg i begynnelsen, men her datt jeg av. Det er ikke bagatellmessig 😂  du ser vel forskjellen på å ha leid et hotellrom bortkastet, kontra å bli avvist rett før bryllupet sitt. Men hva slags grunn kan man på noen måte ha for å gjøre noe slikt? Og dersom det var så nærme dagen at dere ikke kunne avbestille hotellrommet, så må jo dette ha kostet de en formue i depositum til både lokalet, catering, blomster osv? Kjenner jeg sliter med å ta dette seriøst lenger…. 

Anonymkode: 2012f...8cd

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sier det er fordi hun har dårlige erfaringer med bryllup (samboeren hennes/min bror og henne skulle egentlig gifte seg, men så avlyste han hele greia, selv om gjester var invitert og alt). De er fremdeles sammen, og nå har hun altså takket nei til å være med, selv om min bror og begge barna hans kommer. Er det dårlig, eller burde jeg bare la det gå? 

La det gå. Er en "henne" greie og hun har tatt et valg. Skjønner henne veldig godt i grunn. Hadde vært uaktuelt å gå i et bryllup med en fyr som angret på det viset som hun har opplevd. Håper hun drar langt bort for å pleie seg selv med egentid den helgen sånn at hun får det hyggelig på et vis. 

Ellers så lar du henne være og kos deg i ditt eget bryllup🎉👏

Endret av Fighter83
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du lar det gå med et smil. Hva skal du ellers gjøre? Starte krig med din brors samboer, mor til dine tantebarn? Det er hennes valg og du får en fin dag uten henne. Du merker sikkert ikke at hun er borte en gang. Respekter hennes private valg og fortsett med bryllupsplanleggingen. Ha en fin bryllupsdag. ♥️👰

Anonymkode: 8d8f2...33b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, det kan jo faktisk hende. Selv om hun jo har truffet dem flere ganger i etterkant. 

Når det gjelder broren min, så er han en fin fyr han. Dessuten har de unger sammen, kan jo ikke bare stikke for noe så "bagatellmessig" da. 

Til dere andre: jeg mente jo ikke at det ikke var kjipt for henne, men gjestene hadde tross alt kjøpt nytt tøy og hotellrom for dette. Det blei en dyr fornøyelse som ikke ble allikevel. 

Bagatellmessig er det ikke.

Men du hadde altså synes det var bagatellmessig om kjæresten din om han hadde avlyst deres bryllup rett før dagen? Bryllupet dere planlegger nå, hvor du er opprørt fordi en gjest takker nei til å delta. Noe som faktisk er bagatellmessig, fordi gjester har ikke lovet deg å delta. Tror jeg ikke noe på. 

Anonymkode: a881c...dd5

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jada, spørsmålet er om jeg har "lov" til å være skuffet og litt fornærmet. Jeg føler det handler om meg om min kommende mann og at hun skylder på dette med det avlyste bryllupet. Det er jo over 2 år siden det skjedde, og det gikk jo like mye ut over oss som skulle vært gjester. 

Å dette var selvsentrert. Det gikk IKKE like mye utover deg og andre som bruden som ikke ble brud likevel. Ang ditt bryllup føler du at det handler om deg og din kommende mann. Og i hennes bryllup sidestilles du og andre med bruden. Hva i all verden....

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde vært veldig skuffet dersom jeg var deg, hadde nesten følt meg «straffet» for det han gjorde, eller at hun gjør det for å demonstrere overfor han - og så havner dere i kryssilden.  Men som andre sier, man kan ikke tvinge noen, og jeg også prøvd mitt beste å ikke være snurt på noen måte. Man inviterer, og så må jo folk få lov å takke nei. Jeg skjønner jo at dette må ha vært en grusom opplevelse for henne, ikke misforstå. Men siden hun har valgt å leve videre med han, forstår jeg ikke helt at det skal være et argument for å ikke gå i andres bryllup. Får litt sånn martyr-vibber. 

Dere har en tendens begge to, du og ts, til å tro at alt handler om dere. 🙄 Det er ingen som straffer dere. Folk bare vil forskjellige ting. Respekter andre mennesker. Ikke alt handler om dere.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gidder heller ikke bryllup. Er for å avskaffe hele ekteskapsloven så hadde blitt helt søkt å "feire" den.

Du vil gifte deg, hun vil bli hjemme. Dere begge kan få gjort det dere vil den dagen.

Anonymkode: 934a7...cfa

Blir som å si vi skal avskaffe Coca-Cola da jeg ikke drikker det. Snakk om en bare mine meninger mentalitet 

Anonymkode: 8b2be...d15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jada, spørsmålet er om jeg har "lov" til å være skuffet og litt fornærmet. Jeg føler det handler om meg om min kommende mann og at hun skylder på dette med det avlyste bryllupet. Det er jo over 2 år siden det skjedde, og det gikk jo like mye ut over oss som skulle vært gjester. 

Det gikk like mye ut over dere som ikke fikk dra på betalt middag som hun som sto igjen forlatt av sin forlovede og som måtte fortelle alt og alle at bryllupet hennes var avlyst? Les det en gang til, TS. 

Er du bridezilla er du bare like hjerteløs og blottet for empati som din bror? Jeg tipper svigerinna egentlig har fått nok, at dette bryllupet ditt bringer opp svært vonde minner og at din brors forhold er over og ut snart.

Anonymkode: 61d05...fe7

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet ikke vi årsaken til det avlyste bryllupet, men jeg synes denne svigerinnen mangler folkeskikk. Kanskje er hun selv årsaken til avlysningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, stakkars stakkars deg og fæle svigerinna som sa til deg at hennes eget bryllup var avlyst på grunn av din bror som er verdens snilleste.

Du høres ut som en megge som skal være glad om det i det hele tatt kommer noen i bryllupet ditt, TS. Makan til selvsentrert dritt tror jeg faktisk aldri jeg har hørt 🤯🤯

Anonymkode: 61d05...fe7

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det gikk IKKE LIKE MYE UTOVER DEG OG GJESTENE. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ny kjole, hotellrom vs avbrutt bryllup. ⚖️ Vekten tipper ikke i din favør her heller. Du virker kun å se deg selv. Og det er ikke bagatellmessig. Det betyr at din bror ikke vil satse på henne. Han vil kanskje ut av forholdet selv, men er treg og feig. Kanskje pga ungene. La henne være i fred. Forstår ikke hvorfor det er så viktig for deg at hun kommer i ditt bryllup. Det er en stor begivenhet for deg, men ikke for henne. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å bli skuffet når noen takker nei til en invitasjon, men det er frivillig å komme. Du får ikke gjort så mye med det. Det er sikkert kjipest for henne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ehhh, WTF :D Din svigerinne blir sviktet rett før byllupet og må si det til alle, mens stakkars deg har kjøpt en kjole og derfor er det like synd på dere? Skjønner jo rimelig godt denne svigerinnen som ikke vil i bryllup til en familie som har så lite empati. Det eneste jeg ikke skjønner, er hvorfor hun fortsatt er sammen med broren din, det der er en brutal ting å gjøre!

Anonymkode: 630ef...a8b

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dere har en tendens begge to, du og ts, til å tro at alt handler om dere. 🙄 Det er ingen som straffer dere. Folk bare vil forskjellige ting. Respekter andre mennesker. Ikke alt handler om dere.

Ja, så teit at tro at ens eget bryllup handler om seg selv 😂 men dersom du leser tråden ser du at jeg har også ombestemt meg ang ts - og ikke tror på noenting av dette lenger 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...