Gå til innhold

Min svigerinne vil ikke komme i bryllupet mitt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun sier det er fordi hun har dårlige erfaringer med bryllup (samboeren hennes/min bror og henne skulle egentlig gifte seg, men så avlyste han hele greia, selv om gjester var invitert og alt). De er fremdeles sammen, og nå har hun altså takket nei til å være med, selv om min bror og begge barna hans kommer. Er det dårlig, eller burde jeg bare la det gå? 

Anonymkode: ec7db...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva skal du ellers gjøre? Det må vel være hennes valg.

Anonymkode: 5c947...e41

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo syntes det hadde vært litt rart, men du kan jo ikke tvinge henne. Om hun virkelig ikke har lyst til å komme, har du egentlig lyst til å ha henne som gjest? Om du vet at hun syntes settingen er ubehagelig?

La temaet ligge TS og så spør du heller igjen når det nærmer seg :)

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skal du ellers gjøre? Det må vel være hennes valg.

Anonymkode: 5c947...e41

Jada, spørsmålet er om jeg har "lov" til å være skuffet og litt fornærmet. Jeg føler det handler om meg om min kommende mann og at hun skylder på dette med det avlyste bryllupet. Det er jo over 2 år siden det skjedde, og det gikk jo like mye ut over oss som skulle vært gjester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun synes det er flaut å møte folk i ditt bryllup som var invitert i deres bryllup som ble avlyst?

Jeg forstår ikke hvorfor hun er sammen med broren din enda, for å være ærlig…

• Liker 32
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada, spørsmålet er om jeg har "lov" til å være skuffet og litt fornærmet. Jeg føler det handler om meg om min kommende mann og at hun skylder på dette med det avlyste bryllupet. Det er jo over 2 år siden det skjedde, og det gikk jo like mye ut over oss som skulle vært gjester. 

Seriøst? Hvis han du nå skal gifte deg med plutselig hadde avlyst bryllupet nå, så mener du det hadde går like mye utover gjestene dine som deg selv?

Anonymkode: 9a8f7...a27

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vær så skuffet du vil, men det er ikke noe å gjøre med det. Det blir en mindre kuvert for dere å betale for. Kanskje like greit. Det kan også være der ligger mer bak det. De er kanskje på vei ut av forholdet uten at det er informert ut i det offentlige enda...

Anonymkode: 3665f...087

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du stilte spørsmål ved om livspartneren din i det hele tatt ønsket å satse på deg da bryllupet hennes ble avlyst? Om han elsket deg? Om han kom til å prioritere deg som du prioriterer ham når det tells som mest?

Det var et spennende synspunkt.

Anonymkode: f3eb2...7a9

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo broren din som er skurken her, ikke svigerinnen. 

Det er fullt forståelig at hun ikke vil møte opp i et bryllup der en stor del av gjestene (all familie på din side) allerede har vært invitert i hennes bryllup, for så å bli informert om at det blir avlyst. Tror du det blir tema i løpet av dagen/kvelden, eller? Det tror nemlig jeg. "Alle" har en ubetenksom onkel som ikke forstår at det er et tema man bør la ligge. 

Anonymkode: 1e17d...de7

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En invitasjon er ikke en ordre. Det er alltid lov å takke nei. Er hun bestevenninnen din, siden det er så viktig å ha henne der? Du får vel et flott bryllup uten henne også? La henne bestemme selv, og kos deg på bryllupsdagen din.

Anonymkode: f2227...4cf

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gidder heller ikke bryllup. Er for å avskaffe hele ekteskapsloven så hadde blitt helt søkt å "feire" den.

Du vil gifte deg, hun vil bli hjemme. Dere begge kan få gjort det dere vil den dagen.

Anonymkode: 934a7...cfa

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde vært veldig skuffet dersom jeg var deg, hadde nesten følt meg «straffet» for det han gjorde, eller at hun gjør det for å demonstrere overfor han - og så havner dere i kryssilden.  Men som andre sier, man kan ikke tvinge noen, og jeg også prøvd mitt beste å ikke være snurt på noen måte. Man inviterer, og så må jo folk få lov å takke nei. Jeg skjønner jo at dette må ha vært en grusom opplevelse for henne, ikke misforstå. Men siden hun har valgt å leve videre med han, forstår jeg ikke helt at det skal være et argument for å ikke gå i andres bryllup. Får litt sånn martyr-vibber. 

Anonymkode: 2012f...8cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt kan du bli litt skuffet med en gang, men så er det bare å komme over det og komme seg videre.  (Og ja, jeg snakket om deg, ikke svigerinnen din). 

Tror du ikke at dagen blir bra selv om hun ikke deltar?

Dette er en ikke sak. Og ingen ting å bruke energien på. Det er en stor dag for deg, men for henne er det ikke en stor dag. 

Anonymkode: 23a31...68f

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bryllup er kanskje det verste jeg må gjennom utenom eksamen og begravelser.

Hater det intenst.

Ikke er jeg uvanlig introvert heller. Men det er noe ekstremt stivt over to familier og diverse slekt og venner som skal hygge seg sammen som ikke har noe til felles.

Anonymkode: c1a27...508

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er altså så absurd av TS å mene at en uventet avlysning av et bryllup gikk like mye ut over henne, som gjest, som den gikk ut over den vordende brud som fikk bryllupet avlyst etter gjestene var invitert. Tenk å være så selvsentrert og blottet for omtanke - og samtidig reagere på at svigerinnen nå prioriterer egne følelser ved å utebli fra ens eget bryllup. 

Anonymkode: 08bcd...4de

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo dumt, og kanskje litt … merkelig.

Men hva skal du gjøre, dra henne med i bryllupet kneblet og bundet?

Anonymkode: 09c85...4a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva mener du at du skal gjøre med det, ts?

Uansett, det er ikke «ditt» bryllup. Eller skal du gifte deg med deg selv? Det er ditt og din partner sitt bryllup. Det man feirer er jo tross alt at to mennesker skal - ha sex.

Anonymkode: e9859...0de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har svart tidligere, jeg også hadde vært skuffet - og står for den. Vil imidlertid påpeke at jeg er ikke enig i at det gikk like mye utover dere som henne. Det var en merkelig påstand. Du har jo uten tvil en soppkoker av en bror, og hvorfor de fremdeles er sammen dersom hun er så traumatiset at hun ikke kan delta i andres bryllup- det er en gåte for meg. 

Anonymkode: 2012f...8cd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Broren din høres ut som en kronidiot, og jeg kan forstå at hun holder seg unna bryllup. Antakelig er hun på vei vekk fra broren din. Forhåpentligvis. For et svik, og det kunne ikke vært gjort mer offentlig om han så hadde prøvd. 

Jeg håper broren din får mange spørsmål og "artige" kommentarer om sitt eget avlyste bryllup. 

Min egen ville vært "Oja du kom i bryllupet. Trodde du var allergisk mot det" 

Anonymkode: fb140...884

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PM75 skrev (2 timer siden):

Kanskje hun synes det er flaut å møte folk i ditt bryllup som var invitert i deres bryllup som ble avlyst?

Jeg forstår ikke hvorfor hun er sammen med broren din enda, for å være ærlig…

Ja, det kan jo faktisk hende. Selv om hun jo har truffet dem flere ganger i etterkant. 

Når det gjelder broren min, så er han en fin fyr han. Dessuten har de unger sammen, kan jo ikke bare stikke for noe så "bagatellmessig" da. 

Til dere andre: jeg mente jo ikke at det ikke var kjipt for henne, men gjestene hadde tross alt kjøpt nytt tøy og hotellrom for dette. Det blei en dyr fornøyelse som ikke ble allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...