AnonymBruker Skrevet 21. januar 2025 #1 Skrevet 21. januar 2025 Hei alle fine mammaer. Yngste på 10 mnd biter alt som kommer i nærheten av munnen. Virker ikke "ondsinnet", mer som en slags refleks eller kosebiting. Kanskje at det klør i tennene. Det startet for et par mnd siden at barnet beit under amming, men nå er det ofte ellers også. Har forsøkt å tilby bitering, samt si "nei" eller "au" mens jeg flytter barnet vekk. Men det bare smiler hjertelig og virker ikke som at barnet forstår. Forrige barselstreff lot jeg merke til at barnet akkurat skulle til å bite et annet barn, men jeg rakk akkurat å hindre det. Jeg er redd for at det skal bite masse i barnehagen, hvis vi ikke får avlært barnet dette nå. Har dere noen råd? Anonymkode: 23c59...53b
~white lady~ Skrevet 21. januar 2025 #2 Skrevet 21. januar 2025 Selvfølgelig er det ikke ondsinnet. Småbarn sanser med munnen. Alt skal smakes på, og med nye tenner- også tygges på. Helt normalt. Det er for øvrig ingen sammenheng mellom noe biting i pupp og biting av andre barn i barnehagen. Sistnevnte forekommer, men de ansatte vet som regel å håndtere det. Biter barnet ditt, ta det av brystet. Forsøk ny amming senere, og ta det vekk fra brystet hver gang det biter. Mange avslutter ammingen når barnet har fått tenner og biter i puppen. Mitt ene barn var også en slik skøyer, så her ble det full stopp rett før ettårsdagen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2025 #3 Skrevet 21. januar 2025 Vi hadde det og sånn. Begynte når han var 9 mnd. Då var han ekstrem men har roet seg veldig no. Ser at tennene kommer frem Anonymkode: 80b8f...1c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå