AnonymBruker Skrevet 22. januar #41 Del Skrevet 22. januar Vi har forhandla oss frem til trådløst bredbånd hos Telia, inkl. ruter og tre forsterkere i huset, til 550 kr/mnd. Det fremstår som billig i dag, men var ikke det for noen år siden. Vi får 50/50 ut av det. TV har vi ikke hatt siden 1999. Det er en utfordring at vi ikke kan ha Telia på automatisk trekk fordi de regelmessig vil øke prisen uten å informere oss, typisk til 650 eller 750 kr. Da ringer og klager vi, og de setter prisen ned igjen til 550 kr. Det har, totalt, skjedd 3-4 ganger på vel 5-6 år. Anonymkode: d5f0f...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #42 Del Skrevet 22. januar Hololo skrev (16 minutter siden): selv om det fungere greit for deg så betyr ikke det at det fungere greit for alle, kommer veldig an på hvor du bor og hvor mange som er tilkoblet den mobilmasten til en hver tid. Jeg f.eks har mange høye murbyggninger rundt meg, kunne aldri benyttet meg av denne løsningen, forsøkte når nettet her var nede for en periode, men var ikke mulig å se film uten hakking, til tross for at jeg var tilkoblet 5G. 5g er dårligere på slikt enn 4g. Jeg har iallefall aldri hatt noen problemer med hverken nettet eller min bruk. Uansett kan en løse problemet ved å ha mobilen i vinduet når en ser film. Da vil dekningen sannsynligvis være ok. Anonymkode: bcca8...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #43 Del Skrevet 22. januar Makavelli skrev (12 minutter siden): Altfor ustabilt til å f.eks. spille online. Ikke for meg. Jeg kjører fint både Valorant og COD uten problemer. Da kan en også koble mob til pc med usb, for mindre lag. Anonymkode: bcca8...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 22. januar #44 Del Skrevet 22. januar Har 750 linje fra Telia samt tv, rundt 1000 kroner.. Er vel ca samme prisene på Telia og Telenor iht bredbånd..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 22. januar Forfatter #45 Del Skrevet 22. januar Nå fikk jeg et abbonement hos Telenor som er på 779,- i mnd. Det inkluderer full hastighet og ubegrenset mobilbruk, streaming på tv, og pc bruk. Mobilen er selve wifien om jeg forstod det rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #46 Del Skrevet 22. januar exictence skrev (1 time siden): Nå fikk jeg et abbonement hos Telenor som er på 779,- i mnd. Det inkluderer full hastighet og ubegrenset mobilbruk, streaming på tv, og pc bruk. Mobilen er selve wifien om jeg forstod det rett. Mobilen brukes som wifi, ja. Men dette var dyrt. Og vil tro de struper hastigheten til 3 mb/s etter brukte 200 gb. Som er lite til hjemmenett. Anonymkode: bcca8...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 22. januar Forfatter #47 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mobilen brukes som wifi, ja. Men dette var dyrt. Og vil tro de struper hastigheten til 3 mb/s etter brukte 200 gb. Som er lite til hjemmenett. Anonymkode: bcca8...772 Dette var det dyreste abbonementet av den typen, nettopp fordi det skulle love kvalitet med hastighet og god bruk hele tiden. Så trenger jeg ikke bredbånd eller ruter mer. Viser det seg ikke å bli bra, så går jeg tilbake igjen til det jeg hadde som tilsammen ble dyrere fordi jeg betalte for både bredbånd og internett + mobil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 22. januar Forfatter #48 Del Skrevet 22. januar Perfume skrev (7 timer siden): Har 750 linje fra Telia samt tv, rundt 1000 kroner.. Er vel ca samme prisene på Telia og Telenor iht bredbånd..? Vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #49 Del Skrevet 22. januar Dere som har så voldsomme hastigheter - hva bruker dere det til? Vi er av og til fire på Netflix/Prime/YouTube samtidig på 50/50 og det går helt fint med bufring og fordeling av last helt automatisk. Anonymkode: d5f0f...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #50 Del Skrevet 23. januar @exictence På Ice sin nettside står dette: Dette kan du gjøre med 1000 GB Streame 1 287 timer på Netflix i full HD Lytte til 500 000 sanger på Spotify Se 2 000 episoder av The Office Besøke 329 841 nettsider Høre 28 571 timer med lydbok Anonymkode: a088e...bb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #51 Del Skrevet 23. januar Telenor fiber 500/500 til 985 i mnd. Dyrt, men det billigste i området her. Anonymkode: 22e2d...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 23. januar Forfatter #52 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere som har så voldsomme hastigheter - hva bruker dere det til? Vi er av og til fire på Netflix/Prime/YouTube samtidig på 50/50 og det går helt fint med bufring og fordeling av last helt automatisk. Anonymkode: d5f0f...bd0 Så fint at du sier det. Det er nok selgerne som vil prakke på oss dyrest mulig abbonement, og lokker og sier at vi MÅ ha så og så mye. De lurer nok sånne som meg som ikke har mye peiling på hvor mye jeg egentlig trenger. Tallene ogmengden sier meg utrolig lite. Så mulig jeg hadde trengt mindre enn det jeg nå har fått, men det er i hvert fall mindre enn den pakkeløsningen jeg hadde før med bredbånd og internett. + mobil som jeg hadde valgt å ha lav datamengde på pga prisen. Nå vil jeg få ubegrenset mengde data på mobilen + være på internett og tv streaming så mye jeg vil for lavere pris. AnonymBruker skrev (3 timer siden): @exictence På Ice sin nettside står dette: Dette kan du gjøre med 1000 GB Streame 1 287 timer på Netflix i full HD Lytte til 500 000 sanger på Spotify Se 2 000 episoder av The Office Besøke 329 841 nettsider Høre 28 571 timer med lydbok Anonymkode: a088e...bb7 Høres veldig mye ut. Fordelen med telenor er at jeg kan gå fysisk inn i deres butikk og få hjelp. Servicen der er god. Vet ikke om Ice gir god service hvis du kontakter dem? Jeg har hørt det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 23. januar Forfatter #53 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Telenor fiber 500/500 til 985 i mnd. Dyrt, men det billigste i området her. Anonymkode: 22e2d...5c1 Fiber får jeg ikke bruk for lenger. Husker jeg betalte dyrt for å legge ned det en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #54 Del Skrevet 23. januar exictence skrev (10 timer siden): Dette var det dyreste abbonementet av den typen, nettopp fordi det skulle love kvalitet med hastighet og god bruk hele tiden. Så trenger jeg ikke bredbånd eller ruter mer. Viser det seg ikke å bli bra, så går jeg tilbake igjen til det jeg hadde som tilsammen ble dyrere fordi jeg betalte for både bredbånd og internett + mobil. Jada, men du hadde fått det samme og bedre hos ICE for halve prisen. Om du har ICE-dekning, forstår jeg ikke valget ditt. Men du skal ofc få gjøre hva du vil. Anonymkode: bcca8...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #55 Del Skrevet 23. januar exictence skrev (8 minutter siden): Så fint at du sier det. Det er nok selgerne som vil prakke på oss dyrest mulig abbonement, og lokker og sier at vi MÅ ha så og så mye. De lurer nok sånne som meg som ikke har mye peiling på hvor mye jeg egentlig trenger. Tallene ogmengden sier meg utrolig lite. Så mulig jeg hadde trengt mindre enn det jeg nå har fått, men det er i hvert fall mindre enn den pakkeløsningen jeg hadde før med bredbånd og internett. + mobil som jeg hadde valgt å ha lav datamengde på pga prisen. Nå vil jeg få ubegrenset mengde data på mobilen + være på internett og tv streaming så mye jeg vil for lavere pris. Høres veldig mye ut. Fordelen med telenor er at jeg kan gå fysisk inn i deres butikk og få hjelp. Servicen der er god. Vet ikke om Ice gir god service hvis du kontakter dem? Jeg har hørt det motsatte. Du har i praksis ikke ubegrenset data på dette tilbudet. De struper hastigheten din til 3 mb/s etter at du har brukt 200 gb ila en mnd. Men mulig 200 gb holder for deg. Anonymkode: bcca8...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 23. januar Forfatter #56 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du har i praksis ikke ubegrenset data på dette tilbudet. De struper hastigheten din til 3 mb/s etter at du har brukt 200 gb ila en mnd. Men mulig 200 gb holder for deg. Anonymkode: bcca8...772 Om 200gb holder for meg vet jeg ikke. Sier meg dessverre så lite de tallene Mitt tilbud: Ubegrenset Multi Ubegrenset data Hastighet opptil 1000Mbit/s Maks fart første 200 GB Kraftig sikkerhetsfilter 2 ekstra SIM-kort Hva betyr maks fart første 200 GB? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 23. januar Forfatter #57 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du har i praksis ikke ubegrenset data på dette tilbudet. De struper hastigheten din til 3 mb/s etter at du har brukt 200 gb ila en mnd. Men mulig 200 gb holder for deg. Anonymkode: bcca8...772 Det er jo nettopp det. 200 gb sier meg jo ingenting, hvor mye kan jeg gjøre på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #58 Del Skrevet 23. januar exictence skrev (3 minutter siden): Det er jo nettopp det. 200 gb sier meg jo ingenting, hvor mye kan jeg gjøre på det? Du kan ta de tallene for ICE over her og dele dem på 5. Det er da det du har til rådighet før Telenor setter ned farten din til 3 mb/s. Etter det vil alt gå veldig sakte. Streaming av film osv vil i praksis være umulig. Anonymkode: bcca8...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 23. januar #59 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dere som har så voldsomme hastigheter - hva bruker dere det til? Vi er av og til fire på Netflix/Prime/YouTube samtidig på 50/50 og det går helt fint med bufring og fordeling av last helt automatisk. Anonymkode: d5f0f...bd0 Vi gamer 😁. Og trenger det derfor til nedlasting av file og spillingen. Samt streame Prime/YouTube etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #60 Del Skrevet 23. januar Perfume skrev (1 minutt siden): Vi gamer 😁. Og trenger det derfor til nedlasting av file og spillingen. Samt streame Prime/YouTube etc. Hastighet ved gaming er ikke så viktig her. Latency og ping er derimot viktig. Anonymkode: bcca8...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå