Gjest issoras Skrevet 24. januar #141 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg veit. Det høres selvsagt helt bak mål ut, men du MÅ vel ha hørt det samme? Det sies jo OVERALT! "Spis nok ellers stopper forbrenningen opp!". 😕😖 "Spis fett eller så vil du ikke forbrenne fett!"🙄🙄 TS Anonymkode: c4a13...aaa Hvor har du hørt dette? Dette er jo myter fra tidlig 2000-tall, jeg har ikke hørt dette fra seriøse kilder i voksen alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 24. januar #142 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det har jeg og. Turer er undervurdert! Anonymkode: 52f6d...c08 Tvert i mot, turer er sterkt overvurdert. Man har ingen vektnedgang, eller bedring i kondisjon eller styrke av å gå turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 24. januar #143 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen matvarer er nei - mat hos meg. Selvsagt kan jeg spise FRUKT!! Ja, det er frultsukker, men det er jo langt bedre enn raffinert sukker! Stapp i deg frukt og nøtter dagen lang du👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #144 Del Skrevet 24. januar Makavelli skrev (27 minutter siden): Tvert i mot, turer er sterkt overvurdert. Man har ingen vektnedgang, eller bedring i kondisjon eller styrke av å gå turer. Hæ selvfølgelig går mange ned i vekt av sunt kosthold og turer . Anonymkode: d1484...7c2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #145 Del Skrevet 24. januar Makavelli skrev (28 minutter siden): Tvert i mot, turer er sterkt overvurdert. Man har ingen vektnedgang, eller bedring i kondisjon eller styrke av å gå turer. Ja. Turer gjør virkelig lite for helsa https://sportler.no/blogs/artikler/10-fordeler-med-a-ga-pa-tur#:~:text=Blant annet styrker du musklene,minst 20 minutter hver dag. https://www.lhl.no/trening-med-lhl/inspirasjon/ga-tur-for-bedre-helse/ Men du går kanskje som ei snegle og bare i 5 minutter 1 gang i mnd? I såfall kan jeg forstå at du ikke opplever bedring. Anonymkode: 875af...d4e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #146 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 14.20): Jeg tenker du spiser mye i forhold til hvor stillesittende du er. Jeg har også en stillesittende jobb og kan spise sånn her ila en dag: Frokost: ingenting, kun en kopp sukkerfri te eller sort kaffe Lunsj: En brødskive med pålegg + 1 frukt og et glass juice eller melk Mellommåltid: 1 neve nøtter Middag: en normal porsjon Kveldsmat: 1 brødskive med pålegg, vann å drikke Så jeg tenker at du bør redusere matmengden og vurdere intermitterende faste. Anonymkode: 8fc59...969 Det der er altfor lite mat. Anonymkode: 1ba80...884 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #147 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 14.15): Jeg er så irritert og fortvila. Hvorfor klarer jeg ikke bare å skjerpe meg? Og kjempe for målet? Gi meg gjerne noen tips eller suksesshistorier🙏❤️ Jeg har fått (4 måneder siden) en stillesittende jobb (fra å ha en aktiv jobb), og jeg føler at jeg bare SITTER hele dagen. Blir noen få gåturer på 30 skritt hit og dit (do/lunsj/en beskjed/kopiere noe) + 1 t t/r med bil også. Jeg trener 3 dager i uka på senter, men er generelt lite aktiv hjemme utenom vanlig husarbeid. Barna er i slutten av tenårene, og trenger ikke stimuleres, følges eller kjøres hit og dit. Jeg spiser normalt; Frokost (bær, gryn, banan, melk og mandler), lunsj (to grover skriver med egg, ost og skinke eller leverpostei+ en frukt), mellommåltid (noen nøtter og frukt, en Go morgen lett yoghurt + frukt), middag (alt mulig, èn porsjon), kveldsmat (to knekkebrød med fløtemysost og frukt eller gresk yoghurt med banan og noen mandler). Jeg vet jeg er en KOSER. ELSKER følelsen av å spise noe søtt og godt, glede meg til å skulle spise sjokolade, småpågodt el. Jeg tror jeg spiser på følelser. Er jeg sliten eller lei meg bruker jeg det som unnskyldning, like lett som at jeg kjeder meg eller skal være alene hjemme en kveld. Jeg døtter ikke i meg store mengder, men jeg klarer lissom ikke å slippe dette behovet. Jeg vet logisk at det sikkert forsvinner etter 2-3 uker uten sukker, men jeg klarer ikke å pine meg gjennom så lenge. Da blir livet kjipt og dagene lange. Jeg er ikke noe glad i kaker, og spiser kun bakst hvis det er bursdag. Kanskje en Aunt Mabels muffins og et par dognuts i året utenom😅 Jeg er veldig drevet av resultater, og når jeg har vært uten godteri i 10 dager uten å ha gått ned ett eneste gram, gir jeg opp. Det er hver gang. Jeg vil ha en livsstil der jeg kan ta litt her og der, ikke 5 dager i uka. Jeg vil ha et avslappet forhold til godteri. Ikke kos = godteri. Men jeg ELSKER altså godteri, snop og snacks! Sorry langt innlegg! Anonymkode: c4a13...aaa Da vil du ikke nok. Nothing tastes as good as skinny feels... Sa Kate. Anonymkode: d8c32...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #148 Del Skrevet 24. januar Vel det som fungerte her var å variere inntaket. Dvs ein dag 2000, ein 1500, 1200, 800, innimellom faste. Fokus på ekte mat med næring. Men nå spiser eg stort sett sånn. Frukost: 2 egg og kaffi. Gjerne litt grønt også (paprika, agurk o.l) Lunsj: Gresk yoghurt naturell og kaffi. Middag: Ok stor til stor porsjon. Faste frå ca 17-7. Gå turar. Trene styrke 2 dagar i veka. Om eg ikkje er fysisk sulten venter eg. Eg må ikkje ete nokon måltid. Ingen småspising! Ang kos så ete eg sjokolade rett før mensen, 70 prosent mørk sjokolade. Kan gjerne ta meg ein is på ein laurdag men ikkje kvar laurdag. I festlege annledninger blåser eg i reglar. Ete sikkert alt for lite men har ein BMR på ca 1500. Tatt av 12 kg over ein del tid. Anonymkode: f7d3f...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #149 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vel det som fungerte her var å variere inntaket. Dvs ein dag 2000, ein 1500, 1200, 800, innimellom faste. Fokus på ekte mat med næring. Men nå spiser eg stort sett sånn. Frukost: 2 egg og kaffi. Gjerne litt grønt også (paprika, agurk o.l) Lunsj: Gresk yoghurt naturell og kaffi. Middag: Ok stor til stor porsjon. Faste frå ca 17-7. Gå turar. Trene styrke 2 dagar i veka. Om eg ikkje er fysisk sulten venter eg. Eg må ikkje ete nokon måltid. Ingen småspising! Ang kos så ete eg sjokolade rett før mensen, 70 prosent mørk sjokolade. Kan gjerne ta meg ein is på ein laurdag men ikkje kvar laurdag. I festlege annledninger blåser eg i reglar. Ete sikkert alt for lite men har ein BMR på ca 1500. Tatt av 12 kg over ein del tid. Anonymkode: f7d3f...a26 Oj det var lite mat . Anonymkode: d1484...7c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #150 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): ?? Hvorfor skal hun drite i meg? Jævla frekke dritt!!! Anonymkode: 978ba...bd8 Døh så fornærma går det faktisk ikke an å bli av en anonym kommentar på kg 😂😂 Kom deg av internettet og gå ut en tur 💀 Anonymkode: f2b8e...c6e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #151 Del Skrevet 24. januar Klarer du å kun spise noe godteri 1 dag i uken? Du bør uansett spise mere kalorier 1 dag i uken så ikke forbrenningen stopper opp. Men ikke spis for mye så du legger på deg. Tell kalorier. Da trenger du bare å holde ut seks dager i uken. Og så gå til psykolog og si du spiser opp følelsene dine, finne ut hvorfor og sånn klare å slutte. Jeg fikk også startet forbrenningen min igjen en gang den bare hadde helt stoppet opp, med å shotte 1 spiseskje virgin olivenolje, og 1teskje sitronsaft du kjøper på butikken. 1 shot hver morgen på tom mage og så ikke spise på tror en time. Husker ikke hvor lenge jeg gjorde det, om det gikk noen uker. Men forbrenningen gikk tilbake til normalen. Anonymkode: ba3e2...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #152 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oj det var lite mat . Anonymkode: d1484...7c2 Er det? Kan være at middagen er stor. Hen skriver "Ok stor til stor porsjon". Vil påstå at det er den samme mengden jeg spiser. Som en nesten 2 meter høy mann på 120 kg. Anonymkode: 3f586...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #153 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Klarer du å kun spise noe godteri 1 dag i uken? Du bør uansett spise mere kalorier 1 dag i uken så ikke forbrenningen stopper opp. Men ikke spis for mye så du legger på deg. Tell kalorier. Da trenger du bare å holde ut seks dager i uken. Og så gå til psykolog og si du spiser opp følelsene dine, finne ut hvorfor og sånn klare å slutte. Jeg fikk også startet forbrenningen min igjen en gang den bare hadde helt stoppet opp, med å shotte 1 spiseskje virgin olivenolje, og 1teskje sitronsaft du kjøper på butikken. 1 shot hver morgen på tom mage og så ikke spise på tror en time. Husker ikke hvor lenge jeg gjorde det, om det gikk noen uker. Men forbrenningen gikk tilbake til normalen. Anonymkode: ba3e2...53c Dette er bare tull. Anonymkode: e09b8...854 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 25. januar #154 Del Skrevet 25. januar (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men du går kanskje som ei snegle og bare i 5 minutter 1 gang i mnd? I såfall kan jeg forstå at du ikke opplever bedring. Anonymkode: 875af...d4e Hvem har sagt at jeg er på jakt etter «bedring»? Om du tenker det er sunt kosthold og turer som får deg ned i vekt, så tar du feil. Det er kostholdet som for deg ned. Turer kan være bra for helsa, men det kan også være skadelig for føtter, knær og rygg å traske rundt i det evinnelige, slik enkelte forfekter i tråder her inne. Endret 25. januar av Makavelli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #155 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Klarer du å kun spise noe godteri 1 dag i uken? Du bør uansett spise mere kalorier 1 dag i uken så ikke forbrenningen stopper opp. Men ikke spis for mye så du legger på deg. Tell kalorier. Da trenger du bare å holde ut seks dager i uken. Og så gå til psykolog og si du spiser opp følelsene dine, finne ut hvorfor og sånn klare å slutte. Jeg fikk også startet forbrenningen min igjen en gang den bare hadde helt stoppet opp, med å shotte 1 spiseskje virgin olivenolje, og 1teskje sitronsaft du kjøper på butikken. 1 shot hver morgen på tom mage og så ikke spise på tror en time. Husker ikke hvor lenge jeg gjorde det, om det gikk noen uker. Men forbrenningen gikk tilbake til normalen. Anonymkode: ba3e2...53c Herregud 🙄 Anonymkode: da5ae...088 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #156 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg fikk også startet forbrenningen min igjen en gang den bare hadde helt stoppet opp, med å shotte 1 spiseskje virgin olivenolje, og 1teskje sitronsaft du kjøper på butikken. 1 shot hver morgen på tom mage og så ikke spise på tror en time. Husker ikke hvor lenge jeg gjorde det, om det gikk noen uker. Men forbrenningen gikk tilbake til normalen. Anonymkode: ba3e2...53c Beklager, men her tror jeg du blander forbrenning med fordøyelse. Det du beskriver er et vanlig råd for å bedre fordøyelsen hvis man har slitt med hard mage/forstoppelse over lengre tid. Anonymkode: bf78e...e55 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #157 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det sies at sparebluss er en myte. Anonymkode: d1484...7c2 Sparebluss er ikke en myte, men den fungerer heller ikke helt slik som brukeren over beskriver. Hvis man spiser for lite over tid setter kroppen ned energibehovet ved å bruke mindre energi på en del funksjoner, som blant annet reduserer funksjonene som går på varmeregulering, det endokrine systemet, fordøyelse osv. Det er dette som kalles sparebluss, kort sagt at man får lavere energibehov når kroppen reduserer effekten på disse funksjonene, og det er kroppens forsvar mot sult og hungersnød. Dette skjer i liten grad den første tiden med sterkt redusert energiinntak, men vil merkes i større grad etter at kroppen allerede har benyttet seg av de reservene den har tilgjengelig (fett og muskulatur) for å opprettholde livsviktige funksjoner. Anonymkode: bf78e...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #158 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Sparebluss er ikke en myte, men den fungerer heller ikke helt slik som brukeren over beskriver. Hvis man spiser for lite over tid setter kroppen ned energibehovet ved å bruke mindre energi på en del funksjoner, som blant annet reduserer funksjonene som går på varmeregulering, det endokrine systemet, fordøyelse osv. Det er dette som kalles sparebluss, kort sagt at man får lavere energibehov når kroppen reduserer effekten på disse funksjonene, og det er kroppens forsvar mot sult og hungersnød. Dette skjer i liten grad den første tiden med sterkt redusert energiinntak, men vil merkes i større grad etter at kroppen allerede har benyttet seg av de reservene den har tilgjengelig (fett og muskulatur) for å opprettholde livsviktige funksjoner. Anonymkode: bf78e...e55 Dette er helt riktig. Det er derfor de med alvorlig anoreksi mister håret, mensen, kognitiv svikt, får hjerteproblemer og fordøyelsesproblemer. Sparebluss handler ikke om overvektige kvinner på diett. Anonymkode: 5c6cf...60c 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #159 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er helt riktig. Det er derfor de med alvorlig anoreksi mister håret, mensen, kognitiv svikt, får hjerteproblemer og fordøyelsesproblemer. Sparebluss handler ikke om overvektige kvinner på diett. Anonymkode: 5c6cf...60c Unnskyld meg men sparebluss gjelder virkelig ikke bare for de med anoreksi. Da er det rart at overvektige som spiser veldig lite ikke går ned da. Anonymkode: d1484...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #160 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Unnskyld meg men sparebluss gjelder virkelig ikke bare for de med anoreksi. Da er det rart at overvektige som spiser veldig lite ikke går ned da. Anonymkode: d1484...7c2 Veldig overvektige som spiser lite uten å gå ned i vekt, de spiser nok ikke så lite som de tror. Kanskje smakes det litt på noe og tas en liten bit av noe annet, det kan fort bli mange kalorier i løpet av dagen. Eventuelt spiser de feil type mat, det finnes mye mat som er svært kalori-rik selv i små porsjoner. Anonymkode: 6f01e...792 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå